Ga naar inhoud
  • 0

Boordnet 23byte vervangen voor een 30byte


Keessie

Vraag

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van een boordnet?

Fysiek het vervangen gaat me wel lukken, maar hoe zit het precies met het programmeren met vcds? Dat lijkt mij het moeilijkste.

Ik heb nu een highend 23byte ( 3c0 937 049L) met fsh en wil een 30 byte highend met fsh(3c8 937 049S) inbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De oude code voor het uitbouwen uitlezen en knippen uit de module en plakken in word/excel/kladblok.

Na het ombouwen de code uit word weer knippen en plakken in de module.

Klaar.

Heel soms accepteert ie de code niet en dan moet je ze een voor een af en aanvinken met de long-coding helper. Dan kun je het beste screen shotjes maken van alle bytes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, alles is ingebouwd!

Maar nu heb ik nog iets raars. Als ik de stadslichten wil aanzetten gaan ze uit. Als de lichtknop op nul of op automaat staat gaat ie wel aan? Lijkt wel een inverse. En mijn mistlampen gebruiken als DRL werkt ook niet meer. Staat wel aangevinkt. Het verlichten in de bochten werkt wel met mijn mistlampen.

Heeft iemand enig idee?

Ik heb overigens van de long coding screenshots gemaakt van alle bytes, werkt goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb inmiddels van alles geprobeerd. Probleem blijft het zelfde.

Voor de DRL heb ik Byte 0 bit 4 aangevinkt.

Ik probeer nog voor de zekerheid een nieuwe lichtschakelaar. De 1K0 941 431BM, er zit nu een 1K0 941 431N in. Krijg ik binnenkort binnen.

Ik heb de electra schema's nagekeken in Elsawin, daar niks kunnen vinden wat af zou moeten wijken.

Heeft iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probleem heb ik gisteren opgelost. Ik heb de oude code van de 23byte boordnet in die van de 30 byte geplakt en aangevuld met 14 nullen. En daarna met de longcoder het een en ander aangevinkt voor de juiste opties.

De fout is dus geweest dat ik dacht dat je alles met de longcoder goed kan coderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden