Ga naar inhoud
  • 0

Accu loopt langszaam leeg 170mA lek


reiver

Vraag

Heb inmiddels de accu vervangen voor een Varta silver. Na volledige lading aan de acculader is de accu toch na ci. 6 dagen stilstaan bijna leeg (11,6 volt). Als de vw passat highline 1.6fsi 3 dagen stil heeft gestaan en je 30 minuten gaat rijden meet je na 1 uur stilstand toch maar 12,4 volt. Tijdens het rijden meet je 14,2 volt met ci. 4000 toeren.

Tot zover redelijk normaal, maar waarom meet ik bijna 0,2 ampere bij stilstand? De radio is er vanaf gehaald en alles is orgineel.

 

Graag advies of tips.

 

Groeten,

 

Reinier

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ten eerste duurt het vrij lang voordat na stilstand de stroomafname echt tot een minimum is beperkt. De auto bouwt dat in stapjes terug. Als je de stroomafname direct na uitzetten meet is dit dus heel hoog.

Ten tweede ik zou eerst de accu eens laten doormeten, je zou niet de eerste zijn met een nieuwe defecte accu. 12,4 volt is niet slecht hoor de 14,5 volt is gewoon nodig om er stroom in te kunnen duwen dat red ie niet met 12 volt.

Als laatste als de accu goed is en de stroom na lange tijd ook nog zo hoog dan moet je toch meten.

Indien er een controller niet helemaal fris meer is en geen contact krijgt met de auto dan gaat hij niet in rust en dat kan je accu wel leegtrekken.

Vaak zijn het de deurmodules.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat een ellendig gedrag van een verbruiker die niet is te traceren. Ik heb een VAG405 en die geeft niets aan wat fout is. Zal dit weekend nog een keer proberen. De accu stond vandaag (dus 1 dag na die rit van ruim 30 minuten) slechts op 11,8 volt. Het lijkt wel alsof er geen lading in komt tijdens het rijden. Via de sigarettenaansteker meet ik tijdens het rijden netjes +/- 14.2 volt, maar zit er misschien een kabel los waardoor de accu niet geladen kan worden? Weet iemand waar ik kan zoeken?

Na een kort ritje supermarkt stond de auto stil, lampen uit gedaan en nog maar 11,2 volt!!!! Dus een erg hoge lekstroom blijkbaar. Snel de plus pool eraf gehaald en nu meet ik 12,26 volt in rust. Dus de accu is gewoon goed.

Wie kan tips geven hoe je bv de deurmodules kan uitsluiten. Heb jij tips Martijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok heren, de eerste uitkomst.

Vannacht de accu geladen en eind van de middag stond er onbelast 13 volt op = goed.

de klem had ik van de accu afgehaald waardoor het circuit is gereset denk ik.

 

Wat nu opvalt is dat de sigarettenaansteker geen stroom meer heeft als de auto afgesloten is (heb ik een soort voltmeter in zitten en die gaat uit).

 

Dit is dus anders als eerst....toen bleef deze aan staan en dat zou kunnen verklaren waarom ik 170 MA lek had. De voltmeter zelf trekt slechts 30 mA.

 

De auto ging na afsluiten netjes in rust.....als 1 na laatste het ledje van de parkeerrem en als laatste ging de KM teller uit = normaal. Nu gaat dus ook de sigarettenaansteker uit.

De stroommeter zit er nu tussen en om 19:20 meet ik 0,8 A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is nu 19:25 en ik meet 0,15 A.

 

Wat ik vergeet te vertellen: ik heb de auto gestart en 1 meter achteruit en 1 meter vooruit gereden. Daarna de electr handrem er weer opgezet en de auto uitgezet. Mijn vermoeden is nog steeds dat de electr handrem schakelaar blijft hangen????

Ik ga straks mijn Maxscan 405 nog aansluiten................

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klein foutje: de voltmeter was uit de sigarettenaansteker geschoten en daarom leek het dus alsof deze bus spanningsloos was na afsluiten auto.

 

Hier blijft dus altijd spanning op staan.

 

Heb nog even een test gedaan met de deuren. Alles open incl. klep en dan weer dicht....auto uit en lekstroom 0,8 A en na 10 min 0,8 A en na 0,5 uur nog steeds 0,8 A

 

Helaas geeft de VAG405 geen rare codes en dus gaan we maar richting de deuren zoeken.

 

Weer alles open en alles dicht (om 21:10)....auto uit en nu maar wachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

helaas.....blijft hetzelfde = niet goed.

 

Vdub: ik heb de handrem als laatste niet gebruikt en de auto op slot gezet. Eerst een paar minuten 1,2 A - 0,8 A en na 15 minuten zakt hij terug naar 0,1 A!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Die 0,1 A is volgens mij de oplossing: 0,03 A als de auto in rust is en ci. 0,05A van mijn after market radio (ga ik morgen nog even los opmeten).

 

De verklaring kan dus zijn dat er een motortje blijft hangen en stroom trekt en dat daarom de logica die de handrem aan moet sturen niet in de slaap stand kan gaan omdat de schakelaar niet is geactiveerd. Ik heb ergens iets gedownload over de electr handrem dus ga dit nog even nalezen.

 

Alle tips zijn verder welkom!!!

 

R

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je zou even kunnen overwegen om een andere schakelaar te monteren(goedkoopst), ik weet niet welke versie je er nu in hebt zitten.

De rechter handremmotor gaat vaak stuk omdat je daarmee vaak in de berm dus viezigheid komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vdub, ik heb de training voor de elect handrem gedownload en daar staat duidelijk in dat de stelmotoren uitschakelen op basis van een stroommeting. Als de rem-druk van het handremsysteem wordt opgevoerd dan neemt de stroom naar het motortje toe. De stuurelectr meet deze waarde en bij een drempel schakelen ze de toevoer af omdat het systeem dan weet dat de handrem erop staat.

Welk schakelaartje bedoel jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een video gevonden waar ze met een VW regelapparaat de handrem motoren aansturen

 

Je ziet hier dat de reststroom 130 mA is als een stelmotor in de uiterste stand staat. Bij mij lijkt het erop dat het circuit niet af kan schakelen om de een of andere reden. Dit weekend nog maar eens proberen of anders langs de VW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De status is nu als volgt:

 

Accu er weer op en de radio (zekering) eruit gehaald. Lekstroom zakt nu vrij snel na 5 minuten van 1,2 A - 0,8 A naar minder dan 0,1 A. Dus dit zou goed moeten zijn en ik hoop dat VW het volgende week nog even na kan meten.

De radio is een after market China RNS510 die toch ongeveer 100 - 150 mA stroom neemt in rust.

 

R

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden