Ga naar inhoud
  • 0

Abs lampje vw passat


Daanhilversum

Vraag

Goedeavond iedereen,

 

Ik heb een vw passat 1.8t uit 99 maar zit met een probleem, het abs lampje..

Begon een half jaar geleden met heel afentoe knipperen en piepen, maar sinds een maand brand hij constant en komt nu niet door de apk, uitlezen is niet mogelijl komen er niet in, ook een poging gedaan bij de vw dealer helaas zonder resultaat.. Ook zonder radio geprobeerd en zekeringen gechecked dit was allemaal in orde. Accu zelf is nog in orde. En rem lichten doen het naar mijn weten goed.

Cruise control werkt niet echt constant soms doet ie het maar stopt dan na een tijdje en dan krijg je hem ook niet meer aan, mischien dat dit er wat te maken mee heeft?

 

Heb geprobeerd in het zwarte kastje tekomen onder de motorkap maar kom niet bij de achterste bout iemand daar tips voor? Dan zou ik daar nog een kijkje kunnen nemen.

 

Ook Als iemand nog tips heeft waar ik eventueel naar zou kunnen kijken hoor ik het graag :)

 

Groetjes uit hilversum

Daan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Heb geprobeerd in het zwarte kastje tekomen onder de motorkap maar kom niet bij de achterste bout iemand daar tips voor? Dan zou ik daar nog een kijkje kunnen nemen.

 

Ook Als iemand nog tips heeft waar ik eventueel naar zou kunnen kijken hoor ik het graag :)

 

 

Welke kastje? Onder de voorruit?

 

Ik denk dat de abs module kapot is gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Ja dat kastje! Daar zit ook een zekering in of zit ik fout? Ik kan niet bij die achterste schroef/bout..

 

 

Er zijn een paar zekeringen in dat kastje.

Om de achter schroef los te maken moet je de ruiterwisserblad in de hoogste stand laten staan en zie je een klein dopje die moet je er uit wippen. Daarna met een sleutel van 8mm kan je de achterste schroef losmaken.

 

Als je goed naar mijn foto kijkt dan zie je de sleutel al in het gat zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mij ging het ABS lampje ook branden en het had allemaal niets met de ABS unit te doen: slecht tegen water kunnende automaatbak electronica....

En hoe heeft u dat opgelost?

 

Lees het hele verhaal van water in je wagen /aan de /bij de bijrijder.

Maar ik weet niet of je een 3BG met automaat hebt.

 

Koste mij uiteindelijke een 2de hands automaat ECU. Die zit onder de bijrijdersstoel en was verzopen door een lekke airo intake.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mij ging het ABS lampje ook branden en het had allemaal niets met de ABS unit te doen: slecht tegen water kunnende automaatbak electronica....

En hoe heeft u dat opgelost?

 

Lees het hele verhaal van water in je wagen /aan de /bij de bijrijder.

Maar ik weet niet of je een 3BG met automaat hebt.

 

Koste mij uiteindelijke een 2de hands automaat ECU. Die zit onder de bijrijdersstoel en was verzopen door een lekke airo intake.

 

 

Okeoke.. Nee heb handgeschakelt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die probleem had ik ook echter bij mij een abs sensor die kapot was.. Vervangen en opgelost.. Na 3 maanden ging t lampje weer aan uitgelezen bleek er weer een sensor kapot te zijn toen heb ik met de hogedruk heel goed in de wielkuipen gespoten om ze schoontemaken de sensoren en sindsdien geen lampje die brand ! Behalve me motorlampje maar dat is een ander verhaal

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb een keer bij een golf 4 tdi gehad, dat het lampje aanging.

Daar zaten enkele zekeringen bovenop de accu, zo ook de zekering van de ABS, nu bleek gewoon dat die stekkerr waar de zekering inkomt een beetje geoxideerd was. Beetje gepeuterd beetje geschuurd en het werkte weer =D.

 

Als je dat eerst probeert, kost je alleen een paar minuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden