Ga naar inhoud
  • 0

Schade


passatb6

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Jeetje minaa, dat krijg je niet met wasborstels :?

 

Toevallig electrische garagedeur die omlaag schuurt langs je achterkant?

Heeft m'n buurman nl. gehad. Echter hoe je die letters zo vaal krijgt is vaag.

 

Overigens.... Chippie biedt uitkomst. Die kan dit wel repareren. (denk ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wow!!

ik weet wel als je met poetsdoeken met was/cleaner o.i.d. te hard en te lang wrijft dan gaan je zwarte cjfers/letters gewoon foetsie (is ook een lullige dunne verflaag), maar die eerste grotere plek op je bumper is ernstiger. Meteen controleren of je nog andere verdachte plekjes ziet en omdat je een nieuwe wagenmet garantiehebt zou ik meteen teruggaan.

 

Sterkte ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is echt schade, op de bumper is dit duidelijk te zien. Maar wel een hele vreemde schade, ik kan mij niet voorstellen hoe dit gebeurd is. Ik dacht eerst dat ik te hard gepoetst had (de nummerplaat viel mij het eerst op), maar toen ik nog een keer keek zag ik de rest... om dat nu met een zachte spons te doen....

 

Bovendien valt bijna elk krasje mij wel op en dit was er in eens.... heeeeeeeeeeeeeel vreemd.

 

Naja... dat wordt dus nieuwe nummerborden (ik ga maar gelijk die met die opgelegde letters/cijfers bestellen) en spuiten... (dat laatste doet dus het meeste pijn.... de auto is net een goede maand oud :cry: )

 

Misschien maar gelijk al de zwarte stukken mee laten spuiten?

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Johnp,

 

ik snap er ook geen biet van.... heb nog nagedacht over mijn waspraktijken, maar dat gaat alleen met de zachte hand/spons... ik kan het niet plaatsen. Bovendien heb ik mijn auto zondag middag/avond gewassen en daarna zeker een aantal keer van voor en achteren gezien/bekeken. En vanochtend (rond 12.00) was het probleem daar.... arrghhhhhh....

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Recto,

 

geen zoutzuur... vandalen zijn al eerder langsgeweest (andere auto, Passat uit 2002) en hebben toen mijn nummerplaten gejat en ook de bumper lelijk beschadigd...

 

Ik vind het ook op poetschade lijken, maarja met een spons... zou mij bovendien dan afgelopen zondag of in de afgelopen week gegarandeerd eerder opgevallen zijn.

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoe stond je geparkeerd? kan het zijn dat iemand achteruit met de hoek van z'n auto/busje jouw auto in het midden geraakt heeft misschien?

 

dit lijkt mij wat teveel werk voor een toevallig passerende vandalist, meer iets dat door 1 ding is gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

18T,

 

ik weet niet waar het gebeurd is.... het kan van de week ook bij het werk geweest zijn, daar is men op de parkeerplaats bezig geweest om onkruid te verwijderen (handmatig en machinaal).

 

Ga vandaag eerst een andere nummerplaat halen, dat scheelt al weer wat.

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Krijg zojuist SMS van een collega (niet op de hoogte van mijn schade), zij gaan ook een Passat kopen, wilden ook Artic Bluesilver bestellen, (b)lijkt deze (tijdelijk?) niet te bestellen zijn i.v.m. lakproblemen....

 

Ik gelijk de dealer gebeld, die wist van niets, kon ook in zijn systeem niets hierover vinden, maar neemt maandag contact met Pon op en daarna met mij....

 

Toch te "hard" gepoetst misschien :?

 

Nieuwe nummerplaat zit er inmiddels op, scheelt al weer wat.

 

Ik ben benieuwd.... en hou jullie op de hoogte!

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kun je misschien eens een foto plaatsen die je totale achterkant laat zien ?

Ik kan het me zo moeilijk voor stellen...

 

Verder ff op dat poetsen...

Slechte lak... kan met poetsen van vooral nieuwe auto's beschadigen...

Dat zou dus kunnen...

 

Alleen je nummerplaat vind ik vreemd...

Ik ga al bijna 1,5 jaar met de auto iedere 2 weken door de lappen was straat en poets dan zelf nog bij... en mijn platen zien er veel beter uit dan die van jou...

Verder viel mij die rare veeg nog op rechts naast/onder de 7 en vlak boven het streepje.

 

Maarjah... wat ook de oorzaak is... het blijft klote...

Als het veel chade is zou je misschien eens kunnen denken aan het waarborg fonds...ofzo..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
18T,

 

ik weet niet waar het gebeurd is.... het kan van de week ook bij het werk geweest zijn, daar is men op de parkeerplaats bezig geweest om onkruid te verwijderen (handmatig en machinaal).

 

Ga vandaag eerst een andere nummerplaat halen, dat scheelt al weer wat.

 

Jos

 

Het zou me niet verbazen als daar de oorzaak ligt, bij mijn werk komen ze ook af en toe met bosmaaiers e.d. de boel bijwerken. Heb al een keer schade op de kofferklep gehad door een van die gasten. :x

 

Ik zou de uitvoerder van die lui in ieder geval eens aanspreken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet je wat het rare is? De beschadigingen zijn helemaal niet diep en ook helemaal niet ruw. Ik ben geen expert maar volgens mij moet het dan wel van één of ander agresief spul komen wat je lak aantast.

 

Als het ruw/hardhandig was gebeurd dan was de ondergrond ook wel beschadigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ReneR,

 

ik heb geen foto van het geheel en de nummerplaat is al vervangen, die heb ik dus niet meer.

 

Recto,

 

de beschadiging bovenop de bumper is wel wat ruw, daar is echt iets tegenaan/overheen gegaan.

 

Bij jouw buurman zit er nog lak op, bij mij dus helemaal niet meer, dus dat moet wel spuiten worden lijkt mij. Het zal dus ook behoorlijk hard zijn gegaan (of de lak is inderdaad niet helemaal top, maar ik heb mijn auto aan een verdere inspectiebeurt onderworpen en geen andere plekken geconstateerd).

 

Vooralsnog houd ik het er op dat er iets tegenaan gekomen is. Mocht de dealer inderdaad de bevestiging van Pon krijgen dat de lak mogelijk problemen heeft, dan wordt het een ander verhaal.

 

Gr. Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is echt niet het gevolg van een zg slechte lak hoor.

Hier is overduidelijk sprake van een lakbeschadiging.

Als het "slechte lak" zou zijn, zou het er vaal uitzien en dat doet het niet.

Overigens moet ik de eerste auto nog tegenkomen waar je dmv poetsen de lak afpoetst, of je moet met een polijstmachine bezig zijn geweest, dan kan het wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen polijstmachine aan te pas gekomen.

 

Het is ook een lakbeschadiging, er is duidelijk iets tegenaan gekomen, maar als er lakproblemen zouden zijn, dacht ik dat de beschadiging misschien groter zou zijn doordat het niet goed gehecht heeft o.i.d.

 

Maar we wachten even af wat de dealer gaat zeggen over de eventuele "lakproblemen" met deze kleur.

 

Morgenavond meer....

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar ben ik weer...

 

Contact gehad met de dealer. Er zijn GEEN lakproblemen met deze kleur en de Passats. Dus dat is duidelijk.

 

Er zijn wel wat problemen geweest, maar dat was met de Beetle en de Jetta die (ben even vergeten waar) buiten Europa werden gefabriceerd.

 

Heb inmiddels een schadeherstelbedrijf gevonden die het voor een gering bedrag gaan herstellen (overspuiten). Volgende week maandagavond heb ik weer een toonbare bumper.

 

Bedankt voor alle aandacht en medeleven! Op de volgende meeting ben ik in iedergeval weer toonbaar :)

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ah nou iig gelukkig dat het je niet al te veel kost...

Altijd grote frust je eerste beschadigingen.

 

Ik had de foto's aan een was expert (vriend die nog wel eens naar autoshows gaat) en het eerste wat hij al zei was meteen... Boenmachine !!!... Hij zag het aan de nummerplaat maarjah ik las boven dat je geen polijstmachine gebruikt hebt... dus jah dan zou ik het ook niet meer weten...

 

iig nog maals sterkte er mee :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden