Ga naar inhoud
  • 0

Turbo geeft fluitend geluid.


Michel Verschoor

Vraag

Ik heb een VW Passat, 1.9 TDI, bouwjaar november 2007. Km stand 167.000. Heeft altijd op tijd alle beurten gehad. De laatste beurt was bij 152000 km, waarbij tevens de distributieriem, de multi-snaar en de waterpomp zijn vervangen. Sedert enige weken is er een zacht fluitend geluid hoorbaar. Het fluitend geluid neemt iets toe bij het gas geven tot het motorgeluid het fluitend geluid overstemt. Ik ben bij de dealer geweest en vertelde dat het geluid van de turbo afkomstig is en dat hij daar oud mee kan worden.

Ik vraag mij nu af wat er in de turbo voor zorgt dat er een fluitend geluid hoorbaar is. Is er iets versleten? , zo ja wat dan? De dealer heeft slechts één optie en dat is de complete turbo vervangen.

Heeft iemand ook last van een fluitend geluid van de turbo en hoe lang al en kan dat echt geen kwaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik heb een VW Passat, 1.9 TDI, bouwjaar november 2007. Km stand 167.000. Heeft altijd op tijd alle beurten gehad. De laatste beurt was bij 152000 km, waarbij tevens de distributieriem, de multi-snaar en de waterpomp zijn vervangen. Sedert enige weken is er een zacht fluitend geluid hoorbaar. Het fluitend geluid neemt iets toe bij het gas geven tot het motorgeluid het fluitend geluid overstemt. Ik ben bij de dealer geweest en vertelde dat het geluid van de turbo afkomstig is en dat hij daar oud mee kan worden.

Ik vraag mij nu af wat er in de turbo voor zorgt dat er een fluitend geluid hoorbaar is. Is er iets versleten? , zo ja wat dan? De dealer heeft slechts één optie en dat is de complete turbo vervangen.

Heeft iemand ook last van een fluitend geluid van de turbo en hoe lang al en kan dat echt geen kwaad?

 

Na alle reacties gelezen te hebben en bij diverse officiële dealers geweest te zijn (die alleen maar luisterden en constateerden dat het uit de turbo kwam en vervolgens suggereerde dat de turbo aan zijn einde was en zou moeten worden vervangen) ben ik naar JD engineering in Lochem gegaan die de auto getuned heeft. tel. 0573-258752 Is werkelijk een perfect bedrijf die ook door de dealers wordt aangeraden.

 

Men heeft op de computer van de auto hun mobiele testapparatuur aangesloten en is gaan proefrijden. (Meten is weten) Aan de turbo mankeerde niets en alle waardes bleven binnen de normen. Door de tuning wordt er meer van de turbo geëist en kan dat soms gepaard gaan van een fluitend geluid. Dit wordt veroorzaakt door de luchtcirculatie in de turbo of dat er ergens een heel klein beetje lucht ontsnapt. Waar die lucht ontsnapt is nagenoeg niet vast te stellen en het vervangen van de turbo geen geen garantie dat het fluitende geluid weg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn 1.9TDI is niet gechipt en heeft al 115d gelopen en Turbo fluit ook.

Heeft dus niets te maken met al dan niet chippen er van.

Het fluiten er van is voor mij niets abnormaals aan.

 

Dan zou ik kunnen beginnen klagen van de motor dat deze meer ratelTDI geluid maakt.

Wat nieuw is draait altijd stiller en na verloop van tijd gaat dat wat meer gaan lawaai maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden