Em Drent Geplaatst 16 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2013 Hallo, Zoals de titel al zegt. Kan iemand mij vertellen of het verstandig is een 2.0 tfsi met km stand boven de 200.000 te kopen? Lijkt mij dat deze de meeste onderhoud zoals distributie en remmerij wel gehad heeft en er nog een poosje tegen aan kan. Ervan uitgaande dat een tfsi ook prima nog een ton mee kan met goed onderhoud. Iemand ervaringen met tfsi's met dergelijke km standen? Zijn er zwakke plekken of problemen waar deze motoren mee kampen met name bij hoge km standen? Ik hoor graag jullie ervaringen, tips, etc.. Alvast bedankt. Martin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
borleias Geplaatst 16 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2013 Alles valt of staat met juist onderhoud. Ga er niet maar zo van uit dat alles gebeurt is zoals voorgeschreven. Als je zelf niet alles kunt nagaan zou ik een (Dekra) keuring uit laten voeren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 16 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2013 Neem een vw expert mee, dekra keuring, goed gevoel bij een verkoper en auto zegt vaak genoeg. Toch is 200.000km echt niet belachelijk veel hoor, 300k moet geen probleem zijn en nog wel meer, ook weer afhankelijk van onderhoud etc. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat b6 marko Geplaatst 16 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2013 Eigenlijk best grappig dag veel mensen denken dat benzine maar rond 200.000 km kan rijden, neef van me rijd een bezine s60 met 470.000km en rijd super, nooit rare kwalen gehad. dus gewoon goed checken, en als je er een goed gevoel bij hebt gewoon doen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 16 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2013 Eigenlijk best grappig dag veel mensen denken dat benzine maar rond 200.000 km kan rijden, neef van me rijd een bezine s60 met 470.000km en rijd super, nooit rare kwalen gehad. dus gewoon goed checken, en als je er een goed gevoel bij hebt gewoon doen. Een (ouwe) (benzine) Volvo is een ander verhaal Marko. Die staan bekend om makkelijk 500k te halen, zonder echte grote problemen. Hoe het met de nieuwere Volvo's zit, weet ik niet. Dat wil nog niet zeggen dat een TFSI dat niet haald, maar ik heb nog nooit een TFSI gezien met meer dan 300k op de klok. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
proportions Geplaatst 16 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2013 Eigenlijk best grappig dag veel mensen denken dat benzine maar rond 200.000 km kan rijden, neef van me rijd een bezine s60 met 470.000km en rijd super, nooit rare kwalen gehad. dus gewoon goed checken, en als je er een goed gevoel bij hebt gewoon doen. Een (ouwe) (benzine) Volvo is een ander verhaal Marko. Die staan bekend om makkelijk 500k te halen, zonder echte grote problemen. Hoe het met de nieuwere Volvo's zit, weet ik niet. Dat wil nog niet zeggen dat een TFSI dat niet haald, maar ik heb nog nooit een TFSI gezien met meer dan 300k op de klok. Dat zou kunnen komen doordat 1.8 TFSI motoren sinds 2006 - en 2.0 TFSI sinds 2007 - pas in de passat zitten. Ze moeten wel veel heen en weer rijden om 3 ton op de km teller te hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Em Drent Geplaatst 16 augustus, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2013 Eigenlijk best grappig dag veel mensen denken dat benzine maar rond 200.000 km kan rijden Ik denk dat eigenlijk niet. Ik ben juist van mening dat ze veel meer kunnen draaien dan wat men over het algemeen denkt. Juist met goed onderhoud en omgang wbt rijden kunnen ze imo veel meer draaien. Het schrik alleen wel af als je leest dat een bepaalde auto die je zoekt al behoorlijk wat km op de teller heeft staan. Je vindt ze niet gauw die veel meer hebben. Minder zeker geen probleem, maar dan is de prijs ook gelijk een stuk hoger. Ik zoek eigenlijk naar mensen die ervaring met dit blok hebben die al aanzienlijk wat km onder de wielen hebben. Kleine problemen, grote problemen, zwakke punten waar op te letten etc.. Op het web lees ik er maar weinig over, wat met name zal komen doordat deze motor relatief jong is en dat men eerder voor diesel kiest als er veel km gereden worden. Het gaat in mijn geval om een octavia Rs, maar dat staat los van de motor die in veel meer vag auto's is/wordt geleverd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 16 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2013 Als je weinig vindt is er weinig bijzonders. Het 2.0tdi blok is bijv maar een paar jaar eerder op de markt gekomen en kijk eens hoeveel daarover op staat. Heb je een motorcode? Dat zegt vaak al iets meer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ids30postma Geplaatst 16 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2013 Volgens mij is het eerder het risico bekijken, tuurlijk kan een auto lang mee en een hoop kilometers maken, maar de kans dat er iets gebeurt is natuurlijk ook hoger, alles wat lang en harder draait, slijt ook harder, dus op een gegeven moment kom je op een punt van ga ik een ander auto kopen of neem ik de gok dat de auto zonder hoop geld gaat kosten nog jaren mee, krukas lagers kunnen kapot gaan of slijten, deze dingen worden niet preventief vervangen, brandstof pomp kan kapot gaan, diesel brandstof pompen kosten al gauw 2500 gereviseerde ( althans bij een opel dan, want dat is mij overkomen), zulke auto 's met zulke kilometerstanden zijn vaak niet meer waard dan een paar duizend, dus al er iets kapot gaat, dan is het ook niet meer rendabel om te laten maken. Een vrachtwagen motor kan gemakkelijk 1,5 miljoen kilometers rijden. Dus het is een persoonlijke afweging. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Em Drent Geplaatst 16 augustus, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2013 Als je weinig vindt is er weinig bijzonders. Het 2.0tdi blok is bijv maar een paar jaar eerder op de markt gekomen en kijk eens hoeveel daarover op staat. Heb je een motorcode? Dat zegt vaak al iets meer. Ook mijn gedachte, niets vinden=niets bijzonders aan de hand. Motorcode heb ik niet. Het gaat mij met name om de eerste octavia rs bj 2006 2.0 tfsi, een veel jongere aanschaffen zit er niet in vrees ik.. De 2.0 tdi valt sowiezo af. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat b6 marko Geplaatst 16 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2013 Eigenlijk best grappig dag veel mensen denken dat benzine maar rond 200.000 km kan rijden, neef van me rijd een bezine s60 met 470.000km en rijd super, nooit rare kwalen gehad. dus gewoon goed checken, en als je er een goed gevoel bij hebt gewoon doen. Een (ouwe) (benzine) Volvo is een ander verhaal Marko. Die staan bekend om makkelijk 500k te halen, zonder echte grote problemen. Hoe het met de nieuwere Volvo's zit, weet ik niet. Dat wil nog niet zeggen dat een TFSI dat niet haald, maar ik heb nog nooit een TFSI gezien met meer dan 300k op de klok. De Volvo komt uit 2006 dus net zo nieuw als de tsi's Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 16 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2013 Zal waarschijnlijk een axx of bwa blok. Hebben last van nokkenas versteller. Misschien is die daar al vervangen. http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... &hilit=Axx Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Em Drent Geplaatst 16 augustus, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2013 Zal waarschijnlijk een axx of bwa blok. Hebben last van nokkenas versteller. Misschien is die daar al vervangen. http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... &hilit=Axx De auto's die ik tot nu toe gezien heb hebben allemaal bwa motor. Ik heb gelezen dat die iets verder doorontwikkeld zijn dan de axx. Staat wel het eea op het web hierover... Wanneer ik een ga bekijken, dan zal ik daar zeker naar vragen, bedankt voor de tip Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
TinusTG Geplaatst 16 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2013 De 2 liter TFSI heeft een distributieriem die om de 180000 vervangen moet worden. Het kettingspannerprobleem is dus nvt. Ik rijdt nu een jaar een 2 liter TFSI en behalve wat olie bijvullen geen enkel probleem gehad. Km: 131.000 km.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dragon76 Geplaatst 17 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2013 Heb ook een 2.0tfsi en heb tot zover geen grote problemen met de motor,olie verbruik valt mij ook enorm mee. Doe dan wel iedere 15000 km nieuwe olie erop of 2 keer per jaar. Na de winter en voor de winter,waarom?? Omdat ik op zich kleine stukjes rij naar mijn werk( ongeveer 35km) heeft ie gauw last van sludge omdat dan de olie niet goed warm word en daardoor de condens niet goed verdampt. Zomers geen problemen daar mee,alleen in de winter als het kouder is. Er is 1 ding vervangen aan het inlaatspruitstuk,had te maken met het variabele inlaat gedeelte. Km stand is nu 175893. Gr. Jeroen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arnout Mobiel Geplaatst 17 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2013 De 1.8TSI is pas sinds eind2007/begin2008 op de Passat leverbaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
blastaway Geplaatst 18 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2013 Eigenlijk best grappig dag veel mensen denken dat benzine maar rond 200.000 km kan rijden, neef van me rijd een bezine s60 met 470.000km en rijd super, nooit rare kwalen gehad. dus gewoon goed checken, en als je er een goed gevoel bij hebt gewoon doen. Een (ouwe) (benzine) Volvo is een ander verhaal Marko. Die staan bekend om makkelijk 500k te halen, zonder echte grote problemen. Hoe het met de nieuwere Volvo's zit, weet ik niet. Dat wil nog niet zeggen dat een TFSI dat niet haald, maar ik heb nog nooit een TFSI gezien met meer dan 300k op de klok. De Volvo komt uit 2006 dus net zo nieuw als de tsi's Ja, maar is wel nog het oude model en hebben de oudere motoren. Vooral de 2.4 is heel goed. Ik had de 2.0t in mijn 2007er v70 en was niet zo geweldig vond ik. 5 cilinder van ford was dat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten