Ga naar inhoud
  • 0

electrische storing automaat


eeflies

Vraag

Hoi ik ben Paul,

 

Nieuw op het forum, en heb een probleem met mijn Passat 1.8T automaat uit 1998 met 168.000 km op de teller.

 

Het rode lampje op het automaat, wat aangeeft dat je je voet op de rem moet houden om hem in zijn D of R te zetten, brand soms niet.

Als dit niet brand dan schakelt de automaat met een grote klap in zijn D of R stand.

Ook geeft hij dan op het dashboard niet aan in welke versnelling hij staat.

 

Ik heb hem uitgelezen, en dan geeft hij aan de remlichtschakelaar, deze werkt nog goed.

Dit is een witte schakelaar met twee draadjes daaruit, deze doorgemeten, en de remlichten werken wel gewoon.

 

Nu is de vraag of er nog een schakelaar zit ergens die dit probleem kan veroorzaken.

En of dit misschien veroorzaakt kan worden door een relais wat defect is, en waar deze kan zitten.

En of dit probleem misschien via de computer loopt, en deze misschien stuk is.

Ik ben benieuwd, alvast bedankt. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Goeden dag heren. Voor allebei : Laat de auto uitlezen, daar komen meestal de storingen in beeld en kan je gericht dingen vervangen.

Ten tweede wanneer is voor het laatst de bak olie en filter vervangen? Interval is meende ik 100K km.

 

En tenslotte stellen wij het hier op prijs om jezelf en je passie voor te stellen in het sub forum

Ik ben.....En ik rij.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb contact gehad met de dealer. deze geeft aan dat waarschijnlijk de positieschakelaar op de bak kapot is(Deze kost 63 euro). Auto word donderdag uitgelezen en dan zien we verder.

Heb evt nog een gebruikte schakelaar liggen. Bij de dealer zijn die dingen een stuk duurder naar mijn weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden