Ga naar inhoud
  • 0

Inbouwen Kenwood dubbeldin


ferry75

Vraag

Ik heb een mooie radio gekocht.

Maar is heb een paar vraagjes.

Dit is een kenwood radio met navigatie computer en tmc nou wil ik de navi comp en tmc achterin de kofferbak weg bouwen.

1. Kan ik de constante en de geschakelde + van de 13 polige trekhaak afhalen. En de aarde.????

2. Kan ik de draad van de navi comp die naar het scherm toe gaat samen met de antenne en de overige draden links door de dorpel trekken. i.v.m storingen????

3. Ik moet de auto ook nog ombouwen naar dubbeldin hoeveel tijd kost dit ongeveer.

4. kan ik gewoon alle stekkers los trekken van de clima unit?????

 

Mvgr

 

Ferry

post-1540-1423822219,4051_thumb.jpg

post-1540-1423822219,4208_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

1) Dat antwoord moet ik je schuldig blijven. Geen ervaring mee.

 

2) welke overige draden? Die van de harde schijf? En je plakt je GPS muis op je achterruit of zijruit? Ik hanteer meestal de regel : Stroom links, geluid rechts met de draden. Dus het antwoord op je vraag is dan Ja.

 

3) Heb ik geen ervaring mee.

 

4) Voor je dat doet, mits nodig, dan zou ik eerst een foto maken met een digicam. Weet je precies hoe je het weer vast moet zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1.Ik zou niks van de trekhaak aftappen. Tegenwoordig loopt alles langs relais en de auto zou kunnen "denken" dat er een storing is.

Heb je geen 12V aansluiting in de kofferbak? Daar kun je het van aftappen.

Aarde gewoon van het chassis.

 

2. Heb ik wel gedaan en nergens last van.

 

3. Als je handig bent en een dremel ter beschikking hebt, een uurtje.

(http://www.passatplus.de/umbauten/doppeldin/doppeldin.htm)

 

4. Ja. Stekkers passen maar op 1 manier. Wel eerst even je sleutel uit het contact halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan allemaal aan een kant.

 

Ik heb alleen geen idee hoeveel kabels er in de goot passen bij de Passat aan 1 kant. Ik heb de boel nog niet los gehad. Ik weet dat ik in de Golf en de Polo plek zat had en ik verwacht dat dat bij de Passat niet anders is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de goot van een passat passen veeeel kabels. Ik maak zelf meestal een kabelsetje met behulp van ISO-stekkers waar ik dan de voeding/snelheidsignaal e.d. vandaan haal. Deze kabels samen met de andere kabels voor navi en event. wissselaar naar achteren leggen. Als je het er eventueel weer moet uithalen is het makkelijk in één keer terug te brengen in org. staat.

 

Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar zou ik draden kunnen kopen en dan bedoel ik draden met dezelfde kleuren als in de iso stekkers.

 

Mvgr

Ik zou een dradenbundel op een sloperij halen.

 

Waar had jij de GPS ontvanger van je VDO Dayton MS 4300 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn vdo dayton had ik de ontvanger gewoon op het dashboard liggen. Perfect ontvangst. Nu heb ik hem onder het dashboard weg gewerkt (zoals in eerdere topic's beschreven). Hij doet het maar ik moet er nog even vertrouwen in krijgen thuis had ik 5 satalieten ik weet niet wat goed of wat slecht is qua aantal??????.

 

Mvgr

 

Ferry75

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De KNA-DV3200 die je hebt geïnstalleerd kan maximaal 8 sattelieten tegelijk afhandelen. Dus 5 sattelieten is voldoende. Als je alles correct hebt aangesloten (snelheidssignaal en achteruitsignaal) zal de gyroscoop het overnemen als het GPS-signaal niet goed is. Ik heb er vanaf 2003, drie jaar met verschillende monitoren van Kenwood, met heel veel plezier mee gereden.

 

Welke kaart verise heb je trouwens nu in het syteem zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb alles aangesloten behalve het achteruitsignaal. Ik dacht dat deze alleen voor de achteruitrijcamera was. Wat doet deze dan nog meer?

 

Ik heb de kaart versie KNA-MP324A er bij gekregen nu heb ik de KNA-MP326 erin zitten.

 

Mvgr

 

Ferry

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het achteruitsignaal zorgt er voor dat het nav systeem weet wanneer je achteruit rijdt. Nou rijden we gelukkig vaker vooruit als dat we achteruit rijden. Dus in bijna 100% van de tijd heeft het systeem dit signaal niet nodig. Tijdens elke rit wordt er minimaal één keer de calibratie van de gyroscoop herzien, dit gebeurt zodra het GPS signaal goed-optimaal is. De calibratie van de gyroscoop kan veranderen door een aantal factoren waarbij temp. de belangrijkste is. Als je tijdens het calibratie proces achteruit aan het rijden bent zal het systeem dus verkeerde waardes opslaan die de gyroscoop afgeeft. Dit resulteert weer in dat tijdens het rijden met slecht GPS signaal (bijv. in een tunnel) de afwijking groter wordt tussen oorspronkelijke positie en kaartpositie. Ook de genomen bochten worden onnauwkeuriger op de kaart weergegeven. Zodra het GPS signaal goed wordt zal het systeem het weer corrigeren wat je zult merken door het "springen" van de cursor van verkeerde positie naar correcte positie.

 

Nou is het in de praktijk zo dat we meestal tijdens het begin en einde van een rit achteruit rijden. Tijdens het begin van de rit is het GPS signaal nog niet optimaal en zal het systeem ook geen calibratie herzien. Maar feit blijft wel dat tijdens het achteruit rijden de cursor op de kaart vooruit zal rijden. Als het achteruitsignaal aangesloten is zal dit niet gebeuren.

 

De KNA-MP326 is wel de laatste versie voor jouw systeem.

 

Verders veel succes en navigatieplezier gewenst met je multimedia systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is idd een roze draad met een weerstandje eraan vast.

Maar als ik het goed begrijp kan ik mijn achterlicht los halen en die roze draad aan de draad die naar mijn achteruitrijlicht gaat vast maken?

Als het zo simpel is sluit ik die nog even aan.

 

Mvgr

 

Ferry75

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden