Ga naar inhoud

  • 0

Audi relaise 361


ids30postma

Vraag

Ik ben bezig met het fabriceren van een kabelboom met een audi relaise voor inklapspiegels bij het sluiten en openen van de centrale deurvergrendeling, ik weet niet of het ga werken maar heb een schema van de elektra bedrading, begin heb ik al , de sockel die op de relaise 361 gaat bekabelt.

post-16747-1423828808,1506_thumb.jpg

post-16747-1423828808,2287_thumb.jpg

post-16747-1423828808,3225_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

vandaag alles binnen gekregen van de dealer, hoop verkeerde kabels gehaald afgelopen weken, en nu de goede kabels, verder geknutseld aan mijn kabel boom van de relais naar de A-stijl en een kabelboom voor de linker deurportier.

Morgen maar eens kijken of we ze aan kunnen sluiten, eerst maar de linker deur doen en kijken of het gaat werken, anders heb ik toch maar weer 200 euro weggegooid.

post-16747-1423828842,9611_thumb.jpg

post-16747-1423828843,0705_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag geprobeerd aan te sluiten , maar het ging niet werken :cry: , er gebeurde helemaal niks, welke gedeelte van de zekeringkast is nou constante plus, ik neem aan dat je die nodig heb, en weet iemand ook waar de safe signaal zit van een passat 3c, hier loop ik tegen deze probleem aan, de bekabeling in mijn deur portier die naar de vergrendeling lopen zijn allemaal wit namelijk, de relais moet namelijk een signaal krijgen van safe, maar waar zit ie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tot nu toe heb ik dit gedaan, alleen wat ik al vertelde, het werkt niet, nu even de schema gezien van Dreke, en moet nog wat kleine dingetjes doen, heb inmiddels de spiegelschakelaar ook aangepast, wat een friemel werkje.

 

De bedrading door de A-stijl heen gekoppeld, de relais 361 geplaatst en nu is even wachten op de bistabiel relias, ik heb maar gelijk 4 besteld, voor het geval meer forum leden straks het ook willen, maar als alles werkt ben je met 100 a 130 euro klaar, maar heb je wel weer een bijzondere mod erbij.

post-16747-1423828855,1635_thumb.jpg

post-16747-1423828855,2573_thumb.jpg

post-16747-1423828855,3354_thumb.jpg

post-16747-1423828855,4135_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tot nu toe heb ik dit gedaan, alleen wat ik al vertelde, het werkt niet, nu even de schema gezien van Dreke, en moet nog wat kleine dingetjes doen, heb inmiddels de spiegelschakelaar ook aangepast, wat een friemel werkje.

 

De bedrading door de A-stijl heen gekoppeld, de relais 361 geplaatst en nu is even wachten op de bistabiel relias, ik heb maar gelijk 4 besteld, voor het geval meer forum leden straks het ook willen, maar als alles werkt ben je met 100 a 130 euro klaar, maar heb je wel weer een bijzondere mod erbij.

Ids ik houd me aanbevolen voor een bistabiel relais.

Laat maar even weten als je ze binnen hebt dan kunnen we misschien iets afspreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tot nu toe heb ik dit gedaan, alleen wat ik al vertelde, het werkt niet, nu even de schema gezien van Dreke, en moet nog wat kleine dingetjes doen, heb inmiddels de spiegelschakelaar ook aangepast, wat een friemel werkje.

 

De bedrading door de A-stijl heen gekoppeld, de relais 361 geplaatst en nu is even wachten op de bistabiel relias, ik heb maar gelijk 4 besteld, voor het geval meer forum leden straks het ook willen, maar als alles werkt ben je met 100 a 130 euro klaar, maar heb je wel weer een bijzondere mod erbij.

Ids ik houd me aanbevolen voor een bistabiel relais.

Laat maar even weten als je ze binnen hebt dan kunnen we misschien iets afspreken.

 

Doe ik Jaap

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen dagen maar even een duidelijk tekening gemaakt, zodat zelfs een vrouw de schema kan lezen :P ,mocht er toch iets niet duidelijk zijn graag vermelden dan kan ik het eventueel aanpassen in de tekening.

 

Ik wacht nog steeds op mijn bestelde bi-stabiel relais, en dan kan ik het eindelijk afmaken. :mrgreen:

 

Voor diegene die het ook willen maar niet zelf kunnen, maak ik de kabelboom ook inclusief alle onderdelen erbij, dus de 361 relais en de Bi-Stabiel relais, voor €150, dus geen montage alleen de onderdelen, wel de kabelboom gemaakt.

 

Je kunt het gewoon storten met je naam en je adres erbij ING 754192040 ten name van Postma in Bussum

post-16747-1423828858,1165_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kleine update, het gaat erg moeizaam, ik krijg de spiegels nog niet werkend zoals ik dat wil en zoals het voorgeschreven staat, de spiegels gaan of open en niet dicht, en als ik twee draden omwisselt gaan ze wel dicht maar niet open, vandaag gaan ze wel dicht en open via de spiegelknop zonder dat de sleutel erin zit, maar op de CV doet de spiegel nog helemaal niks, alleen wat ik al vertelde wel open en niet dicht of andersom, ik heb alles doorgemeten en op de geschakelde plus gehad, maar het wil nog niet echt lukken, ik had ok nog de pech, voordat ik de Bi-stabiel relais binnen had ging de linker spiegel motor kapot, de dealer gebeld en die kon alleen de bijna complete linker spiegel leveren voor 350, ja doeiee, niet dus , ik had nog een verkeerd aangekocht passat CC linker spiegel in de schuur liggen, maar ik kreeg de bovenkant niet los van de motor, dus heb ik de hele spiegel gesloopt om te kijken hoe ik dat ding los moest krijgen, en toen wist ik het dus heb ik de spiegel aan mijn auto ook maar gedemonteerd ( nu wist ik hoe het moest), motortje omgewisseld en klaar was kees, dus nu weer een werkende linker spiegel.

post-16747-1423828866,6785_thumb.jpg

post-16747-1423828866,7722_thumb.jpg

post-16747-1423828866,866_thumb.jpg

post-16747-1423828866,9285_thumb.jpg

post-16747-1423828867,0222_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb ze alle twee geprobeerd, bij geschakeld + gebeurt er helemaal niks, en bij constant, wat ik al zij of open en niet dicht of andersom, de relais 361 doet wel zijn werk, omdat bij het draaien van de spiegelknop die buiten de raammotor werkt ( dus de signaal niet meer via de raammotor loopt) de relais wel omschakelt naar open en dicht, misschien moet ik het toch gaan zoeken bij de Bi-stabiel relais.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net weer lopen kloten :x , en toen maar pin 3 gepakt van de 20 polige stekker, maar die ging net verkeerd om ,dus deur op slot spiegels klappen open en andersom, ik heb de hele Bi-stabiel relais tussen uit gegooid, maar wat ik eigenlijk zie is, als je de spiegelknop op open zet dan kun je pas met je CV de spiegels bedienen, maar wat ik net al zei gaat het verkeerd om, dit komt omdat, als de spiegels open staan, en je auto dicht doet dan komt er 12v op de relais te staan, die spanning opent de spiegel, dus die blijft open, en dan druk weer op open op je CV en dan klappen de spiegels weer dicht, en dit proces kun je niet omkeren, want de spiegelknop doet het wel op de juiste manier, je kunt alleen een signaal naar je relais sturen als er geen ander signaal op staat, dus het probleem is dat de spiegelknop zo moet staan, dat er altijd 12v door je kabel heen loopt, zo kun je vanuit je CV geen signaal versturen naar je relais, begrijpen jullie nog..... :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren de blauwe en paarse draden van de spiegel omgewisseld en nog steeds het zelfde probleem, ik moet even wachten tot Dreke terug is, want hij heeft wel werkend gekregen dus maar aan hem even vragen wat ik fout doe, ik heb het volgens zijn schema aangesloten, het enige wat het kan zijn is dat hij B7 kabelboom in zijn deuren heb zitten en ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden