Ga naar inhoud

Roadkills


Tee

Aanbevolen berichten

Onlangs de collectie roadkills van de voorkant en spiegels van mijn Passat proberen te verwijderen (af te spuiten). Nu de hardnekkige achtergebleven resten nog, zie foto. Wie heeft bruikbare tips&tricks alvorens ik me in het zweet ga werken.

 

Alvast bedankt.

 

Groet,

 

Tee

post-19144-1423828715,5153_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de "Bugsquash"middeltjes gebruiken.... bijvoorbeeld die van Poor Boys World of van Autofinesse oid.

Of werken met een pre-wash die het vuil alvast wat losweekt alvorens je gaat wassen en afspuiten

 

Er zijn genoeg middeltjes te vinden van de verschillende "poetsmiddelen"-leveranciers hoor.... gewoon even bij bijvoorbeeld carclean.nlof waxworld.nl kijken.

 

Een goede hogedrukreiniger wil trouwens ook vaak al wonderen doen.... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

Bedankt voor jullie reactie.

 

Dat er genoeg middelen zijn is me bekend. Was benieuwd wat het betere spul is. Als ik dan toch geld moet uitgeven, geef ik liever een paar euries extra uit.

Zal de genoemde sites eens checken.

 

Gr, Tee

 

Nb. Hogedruk met pre-wash had ik reeds gedaan bij de wasbox in de buurt, met als resultaat zie foto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nat maken en dan een half uurtje een krant er op werkt ook heel goed.

Maakt niet uit welke krant en hoe oud :mrgreen:

 

Die kende ik nog niet.... wel een warme vochtige doek over birdshit heen leggen.... daarna kan je het er meestal zeer makkelijk vanaf spoelen (mits de ondergrond daarvoor goed in de wax stond :mrgreen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo wiseguy,

 

Ik heb het spul binnen, nog niet getest. Dacht bij mezelf, voor ik hiermee begin, het verstandig is om de hele kar te wassen, en dan te waxen. Alles in 1 keer. Dus....ben me aan het orienteren op carclean.nl wat een goede shampoo en waxis, snel en makkelijk is op te brengen en geen nadelig effect heeft op chroom en aluminium. Dacht hierbij aan PB polish jet 100% carnauba wax, shampoo nog geen idee. Advies is welkom.

 

Wordt vervolgd

 

Groet,

 

Tee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch goed aan de slag wil gaan, dan zou ik zeker ook de auto kleien na het wassen.

Persoonlijk zou ik daarbij de Dodo Juice Born Slippy gebruiken met een stukje klei van Dodo.

 

Als shampoo kan je de PB Super Slick & Suds pakken... heerlijke shampo, die zacht is en goed schuimt.

 

Qua wax pak ik veel eerder naar een hardwax i.p.v. een liquid wax.... heb nu zelf de Dodo Juice Rubbish boys Juiced Edition als topwax. Recentelijk heb ik daar als sealant de Rainforest Rub Golden Dodo wax bij besteld. Die laatste moet nog binnen komen, dus nog geen ervaring mee. Echter, als ik de ervaring met de normale RR lees, dan zal deze "Pro" of "enhanced" uitvoering ook zeker hoge ogen gooien.

 

Verder heb ik een goede ervaring met de Meguiars Ultimate paste wax. Werkt erg makkelijk, smeert licht uit en kan heel gemakkelijk worden afgenomen. De M16 van Meguiars (carnauba wax) heeft een schitterende beading en biedt goede bescherming, maar moet je heeeeel erg dun aanbrengen, en ook maar kort laten curen.... anders kan je spierballen kweken om alles goed uitgewreven te krijgen.

 

Wellicht dat deze twee laatste waxen er bij mij trouwens uit gaan.... heb beide waxen zijn maar een keer of 2 tot 3 gebruikt en zitten dus ook nagenoeg nog helemaal vol.... pb me maar als je interesse hebt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ wiseguy;

 

Ik heb vandaag de bestelling gedaan bij carclean. Het is de PB Super Slick & Suds-shampoo geworden en toch de PB Polisch met 100% carnauba wax. Keuze met name gemaakt om het makkelijke aanbrengen (schijnt) van dit spul. Morgen ff testen op de rode skelter van mijn vrouw (Citroen C1).

 

Mocht het tegenvallen, probeer ik een hardwax.

 

Groet,

 

Tee

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden