Ga naar inhoud

Motor door laten lopen zonder sleutel in het contact


remkow

Aanbevolen berichten

Heb het eens gezien bij een Duits autoprogramma met een probleemgeval rubriek, was een Leon met canbus, door after-market achterlampen gebeurde dat geintje dmv lekspanning, motor bleef lopen totdat lampen aangezet werden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan er niet echt zo op komen waarom dit handig zou zijn...

ik heb dit ook al eens gezien bij een Nissan Skyline.

deze had het om na het rijden alles nog even even rustig te kunnen laten nadraaien zonder dat je erbij hoefde te blijven

denk hierbij aan bijv. je Turbo, Kompressor, enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous
ik heb dit ook al eens gezien bij een Nissan Skyline.

deze had het om na het rijden alles nog even even rustig te kunnen laten nadraaien zonder dat je erbij hoefde te blijven

denk hierbij aan bijv. je Turbo, Kompressor, enz.

 

If you put it that way.... dan is het zeker handig. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker niet iets dat je écht nodig hebt maar wel iets wat heel handig kan zijn. Voorbeelden zat: update van je RNS laden, motor laten draaien ivm accuspanning en je hoeft er niet meer bij te blijven. Of 's-Winters vast de motor laten draaien met de verwarming/blower aan. Genoemd voorbeeld om de boel nog even na te laten draaien/koelen na een lange rit en natuurlijk een tussenstop met nog koude motor, beter om de boel te laten draaien dan steeds opnieuw starten.

 

Wat ik hier vooral mooi aan vind is de hele integratie met de CAN bus, dat je echt niet met de auto weg kunt rijden ook al draait de motor etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous

Of 's-Winters vast de motor laten draaien met de verwarming/blower aan.

 

Dit is toch juist niet goed voor de motor omdat dan de turbo niet wordt opgewarmd en gewoon koud blijft als de motor al opgewarmd is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

voorbeeld: aanrijding op snelweg, politie zet weg af met o.a. blauwe lampen. agenten laten de motor lopen, lampen aan, auto op slot en gaan naar de aanrijding. Zit op nieuwe politieauto's btw

 

ik heb die hele module en aansluitingen nog liggen voor m'n passat :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

goh, passatmotion stuurde me laatst nog 'n linkje op marktplaats waar ze zo 'n lichtbalk verkochten, is dus ook wel aan te geraken :mrgreen:

 

val echter niet achterover van de hele kabelbomen die er aan te pas komen. Mijn auto krioelt van de extra kabelbomen :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden