Ga naar inhoud

Onderhoudsbeurt 180.000km bkp


Nick2803

Aanbevolen berichten

Mijn passat uit 2006 is toe aan de 180.000 km onderhoudsbeurt.

Ik bel de dealer. Totaal. 475 euro. Ja meneer dan worden ook het interieurfilter en de luchtfilter vervangen.

Behoorlijk aan de prijs dus. Ik kon ook de uitgeklede beurt kiezen voor 300,- euro.

Dan geen mobiliteitsgarantie en geen filters.

Wederom de bevestiging waarom de dealer, de stealer wordt genoemd.

 

Ik verder kijken, kom ik uit bij www.autoenservice.nl in Hengelo.

Gebeld, gunstig uurtarief, veel verstand van zaken (zo klinken ze) en afspraak gemaakt. Auto wordt zelfs thuis opgehaald.

Tot nu toe goed gevoel bij deze zaak.

 

Ik ben bij ze tervht gekomen omdat ze halve finalist waren van bovag autobedrijf van het jaar 2013/2014.

 

Heeft iemand ervaring met auto en service in Hengelo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is natuurlijk wel kort door de bocht om een dealer "stealer" te noemen.

Want ik kan hier niet lezen wat er wordt vervangen en gecontroleerd.

 

Wanneer het een beurt is met olie, oliefilter, lucht en interieurfilter, uitbouwen bodemplaat, wielen eraf en remmen controleren, auto uitlezen etc dan vind ik het geen abnormaal bedrag. En als je eerlijk werkt hier in NL dan betaal je wel 21 % BTW!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Auto en Service kom ik al een aantal jaren voor de APK en de longlife beurten of er moet ergens anders een gunstige aanbieding zijn.

De 28e ook weer langs voor het airco onderhoud. Prijs/kwaliteit verhouding vind ik erg ok.

 

Ik blijf er altijd op wachten, kan (op eigen risico) bij de auto kijken, praatje maken en/of vragen stellen aan de monteurs en zien wat er gebeurd aan de auto.

 

Het personeel heeft voorheen bij Seat Kollenaar gewerkt en zijn uiteindelijk voor hun zelf begonnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 3C welke toe is aan een onderhoudsbeurt, klinkt als een gevalletje distributieriem + spanrol en waterpomp. In dat geval zou ik h'm voor 475 euries aftikken...Of de riem moet gezien het bouwjaar al gewisseld zijn...

Lucht- en interieurfilter zijn de kosten niet veel, resp. 15 en 9 eur p.stuk dacht ik me te herinneren. Kun jezelf ook vervangen, zie topics op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bkp, is 120000.

Jaap heeft 200 procent gelijk.

 

En om even op de eerste vraag in te gaan.

Iedereen wil altijd voor een dubbeltje op de eerste rang en liefst nog meer.

Maar als er iets aan de knikker is, moet de hemel en aarde bewogen worden om het naar de zin te maken.

Van af de andere kant gezien, een garage houder wil het liefst de rekening zo dik mogelijk schrijven met zo min mogelijk man uren en materiaal.

De materialen gaan 4 keer over de kop, en als het even kan worden er nog wat extra uurtjes geboekt.

Op papier heeft een monteur zeker 50 a 60 uur gedraaid, maar in werkelijkheid is hij maar 38 uur aanwezig geweest.

 

Wat te doen, zoek heel internet af voor het goedkoopste materiaal. Sleutel het er zelf in, of zoek een beunhaas die het voor een tientje doet.

Als dit vervolgens klaar is, ga dan naar huis, en klaag daar dat alles zo duur is en de belastingen steeds hoger worden.

Dat de politie boeven moet gaan vangen, en de regering alle buitenlanders het land uit moet trappen.

 

Nu ik dit zo zit te schrijven, realiseer ik me dat ik geloof ik de politiek maar in moet. :mrgreen:

Het moeraal, wat je ook doet en hoeveel je ook betaald je wordt altijd belazerd.

En het mooiste is, als je op een verjaardag verteld wat voor koopje je weer gescoord hebt, zit er iemand in de hoek van de kamer mee te luisteren.

Die vervolgens begint te glimlachen, omdat zijn beurs is gevult met jou geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaah, wat een verhaal. Moest er wel om lachen! :-)

 

 

Dat was ook de bedoeling, tis hier een forum.

Informatief en luchtig. Niet om elkaar de vliegen af te vangen en de boel op te stoken.

 

En dat mag gezegd worden, ik heb tegenwoordig meer vrije tijd om dit soort verhalen op te hangen.

Sorry, back on topic.

 

De intervalbeurt :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

K vind een normale "longlife" beurt voor dat bedrag schandalig. Als er niks extra's vervangen wordt zou het iets van €340,- moeten zijn.

Heb effe terug gezocht, was vorig jaar juli 304 euro kwijt voor een longlife beurt en het vervangen van de remschijven met blokken aan de voorkant...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de auto voor de beurt gehad bij auto en service in Hengelo.

 

Zij hebben het volgende uitgevoerd:

Longlife beurt 180.000 km.

- olie en oliefilter vervangen

- vloeistoffen controleren en afgevuld

- remmen gecontroleerd

- ophanging en stuurinrichting gecontroleerd

- pollenfilter vervangen

- banden op spanning gebracht

- verlichting gecontroleerd en afgesteld

- brandstofreiniger toegevoegd voor reiniging injectoren en inlaatkanaal

 

Luchtfilter vervangen

Brandstoffilter vervangen

 

Remblokken achter vervangen

Draagarmrubbers voorste draagarm achter vervangen

Waren dus 2 draagarmrubbers.

Uitlijnen.

 

Led knipperlichtunit van de spiegel vervangen ( was kapot )

 

Dit alles heeft me 844,- euro gekost.

 

Ik schrok in eerste instantie van de prijs, maar je weet dat als je zo'n auto hebt en je rijdt veel, dat er dan wel eens iets vervangen kan gaan worden.

Heb een keer geslikt en akkoord gegeven voor de reparatie.

 

'S avonds toen ik de auto terug had en de factuur nakeek, zag ik staan dat ze de ruitenwisservloeistof hadden bijgevuld.

Ik had er net zelf een volle flacon (4 liter ofzo) ingegooid om dat voor te zijn. Wat bleek. Hij zat tot 3 centimeter onder de rand vol, voor de laatste 3 centimeter hebben ze 1,70 in rekening gebracht. Ik had ook nog een volle flacon achter in de auto zitten. Dat zat me niet lekker. Principekwestie.

 

Ook zag ik dat ze de kentekenplaathouder vervangen hadden. Er zat er 1 op van Huiskes - kokkeler ( daarwaar ik hem gekocht heb).

Nu zit er een kentekenplaathouder van auto en service.nl op. Ik zie ook dat deze er redelijk gammel op zit. Zat me ook niet echt lekker, als is het iets kleins.

Toch een kleine irritatie, want ik kom er voor een onderhoudsbeurt en niet om dat soort dingetjes te laten vervangen.

 

Dan ga ik me ook nog afvragen of het een groot verschil zou zijn als ik naar de dealer was gegaan.

Iemand die een inschattingsprijs kan geven over als ik naar de dealer was gegaan?

 

Daarnaast heb ik geen mobiliteitsgarantie gekregen omdat ik niet direct de airco liet afpersen en bijvullen. Volgens hen is dat een stukje onderhoud en kan door achterstallig onderhoud de motor kapot gaan. Daarom willen ze geen mobiliteitsgarantie geven omdat ik geen aircobeurt heb laten uitvoeren.

Ook dat zat me niet lekker.

 

 

Ik ben nu voor het eerst bij een niet-dealer geweest.

Tot nu toe vond ik de prijzen van de dealer wel erg hoog. Vandaar dat ik nu eens iets heb uitgezocht bij een niet-dealer.

Ik twijfel nu of ik de volgende keer niet weer naar de dealer zou gaan. Wellicht is het prijsverschil zo klein dat goedkoop in dit geval duurkoop zou zijn, of sterker nog, dat het niet eens goedkoper zou zijn bij een niet dealer. Ik ben daar nog niet over uit, maar deze vraag houdt me wel bezig.

 

Auto rijdt weer heerlijk trouwens, alleen bovenstaande irritatiepunten houden me wel bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb auto en service gebeld en ze mijn irritatiepuntjes gezegd.

 

Ik krijg toch nog een jaar mobiliteitsgarantie van ze, ongeacht of ik de aircobeurt laat uitvoeren.

De servicemedewerker heeft alles netje tot in detail uitgelegd en nam de moeite om naar me te luisteren.

 

Nu achteraf heb ik er een goed gevoel over.

De auto is goed gemaakt en tegen een redelijke prijs als je ziet wat er is uitgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden