Berkii Geplaatst 27 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 27 mei, 2013 EN de volgende MOD is dus zaterdag 2x passat 3c passat variant 105 pk naar 140 pk , van Hillwalker En passat Sedan 3c van mijn eigen 105 pk naar 140 pk wordt gechipt bij Vagtechniek neunen ik neem aan dat mede leden goede ervaring mee hebben . Mods tot nu toe Rns 510 B Xenon pilot proline dou kit Dagrijverlichting LED INSTRUMENTENPANNEEL PASSAT CC WIT DOTMATRIXX CHIPPEN ZATERDAG DAARNA R LINE GRILL DAARNA ZIT IK NOG TE DENKEN AAN ADAPTIEF CRUISECONTROL GROETJES .. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 1 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 1 juni, 2013 Voor ruim €350 heb je weer een originele Garrett Turbo: http://www.ebay.de/itm/170835470171?ssP ... 1436.l2649 Ik lees wat anders, namelijk een gereviseerde turbo. Ik weet niet of je dat een originele Garret mag noemen. Bij origineel denk ik aan iets nieuws, en daar is hier geen sprake van. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 1 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 1 juni, 2013 Idd, nieuw kost zo'n turbo rond de 700 euro en dat is met inruil van je eigen turbo. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3errors Geplaatst 2 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 2 juni, 2013 Voor ruim €350 heb je weer een originele Garrett Turbo: http://www.ebay.de/itm/170835470171?ssP ... 1436.l2649 Ik lees wat anders, namelijk een gereviseerde turbo. Ik weet niet of je dat een originele Garret mag noemen. Bij origineel denk ik aan iets nieuws, en daar is hier geen sprake van. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hillwalker Geplaatst 2 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 2 juni, 2013 Klopt, dan moet je ook nog €100 borg betalen die je dan pas terugkrijgt nadat je je eigen turbo opstuurt. Dus Daan, inderdaad goed gezien. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3errors Geplaatst 2 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 2 juni, 2013 Alle eer naar bm-er Hak alleen de kop er af Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Maikie Geplaatst 18 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2013 Inmiddels het probleem al opgelost en gechipt? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hillwalker Geplaatst 18 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2013 Hi Maikel, thanks for asking! Ja het probleem was 2 maanden geleden opgelost. Het bleek een vervuilde Turbo te zijn waardoor de 3C meerdere malen in noodloop schoot. Sinds het schoonmaken van de Turbo is het niet meer voorgekomen en vond VAG Techniek het wel verantwoord om het gaan chippen. Lucas van VAG Techniek vond het nog niet helemaal optimaal, maar heeft het toch gedaan. Maar wat een verschil sinds de tuning zeg!! Auto rijd nu veel soepeler en inhalen is een koud kunstje. Ook is het verbruik omlaag gegaan, voor de tuning had ik een actueel verbruik van 1:22 en nu is dat vaak 1:26 met 3 volwassenen in de 3C. Ik rij veel op snelwegen en rij dan altijd 100 km op de cruisecontrol. Bij lange afstanden haal ik nu een gemiddeld verbruik van 1:24. Maar om het dichtslibben van de Turbo te voorkomen, haal ik ook zo nu en dan in, of rij ik korte stukjes van 160/170km/h en zak dan weer terug naar 100km/h op CC. Ik haal meestal 1220/1250 km op een volle tank. Al met al ben ik nu zeer tevreden! gr. Edwin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Maikie Geplaatst 18 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2013 Mooie verbruikscijfers zeg! Altijd maar 100km/h rijden is mij niet aanbesteed maar met de huidige brandstofprijzen loont het wel. Ik rij met mijn 2.0tdi 140pk dsg gemiddeld 1 op 16,5 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hillwalker Geplaatst 18 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2013 Hi Maikel, Ik ben zeer tevreden met het verbruik, en het is pure noodzaak. Ik denk als je dan ook nog eens met 18" wielen gaat rijden, het verbruik nog hoger wordt. Bovendien moet ik de diesel zelf betalen, het Rijk waarvoor ik werk, doet niet aan auto van de zaak. Gezien ik gemiddeld 40.000km per jaar rij, is het pure noodzaak dat ik een zeer zuinige auto heb die tegelijkertijd veel ruimte en comfort bied. Een Prius is geen alternatief voor mij en kun je niet pimpen zoals we dat wel met Passats kunnen doen Bovendien tank ik lekker goedkoop bij de Tango en gaat er om de 2 maanden een flesje Normfest Diesel additief in. Als ik de 3C volgetankt heb, reset ik de km-teller altijd op 0, zodat ik altijd kan zien hoeveel km met een tank kan doen. Ook het olieverbruik is zeer laag. Ik heb de 3C sinds 1 april j.l. en ik heb er al 15.000km op zitten zonder dat er olie bijgevuld moest worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 18 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2013 Nette verbruik hoor, dat je zo geduldig kan zijn vind ik knap van je. Dat zal mij echter waarschijnlijk nooit lukken... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hillwalker Geplaatst 18 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2013 Hi Ozzy, Het is echt een pure noodzaak als je zoveel rijd en het uit eigen zak moet betalen. En als je gewoon op tijd weggaat, dan is er niets aan de hand. En het is gewoon een leuke 'sport' om zoveel mogelijk Km's uit je tank te persen. En ik vind het heerlijk om op CC rijden, zo relaxed! Ik lach elke benzine rijder uit met mijn efficiente verbruikcijfers. Een vriend van mij was met zijn Opel Astra Station 1.8 benzine uit 1998 dit weekend naar Versaille, France gereden. Heeft 540km gereden en moest onderweg nog bijtanken dacht ik. Nou, met mijn 3C haal ik heen en terug. En ik wil niet op G3 rijden, dan kun je geen volwaardig reservewiel meer meenemen, ik wil gewoon een lekke band kunnen wisselen zonder lang op hulp hoeven te wachten, laat staan in het buitenland. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Maikie Geplaatst 20 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 20 augustus, 2013 Begrijp ik nou goed dat jij voor je werk +- 30 000km per jaar rijdt en dat je al die brandstof zelf moet betalen? :S Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hillwalker Geplaatst 20 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 20 augustus, 2013 Hi Maikel, Mijn dagelijkse woon/werk verkeer is ongeveer 44km (heen/terug) maar wij krijgen van het Rijk een NS Jaartrajectkaart, maar ik vind het prettiger om met de auto te gaan. Dan kan ik gelijk na het werk langs de supermarkt gaan of bouwmarkt of wat dan ook. Kortom, het is prettiger om met de auto te gaan. Omdat het Rijk ook openbaar vervoer juist stimuleert, kun je ook kiezen om zelf met de auto te gaan, maar dan krijg je maar € 50 p/m aan vergoeding. Dus in dit geval is het mijn eigen keuze om met de auto te gaan. De rest van de 30.000km zijn prive km's incl. eventuele vakanties met de auto. Dus nu weet je hoe het bij mij in elkaar zit........ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Maikie Geplaatst 20 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 20 augustus, 2013 Ik was niet nieuwsgierig hoor..maakte me alleen zorgen als je zoveel km's voor je baas zou moeten maken zonder vergoeding. Maar het is duidelijk. Nogmaals erg mooie cijfers die je haalt. Ben eens benieuwd of je rijgedrag ook zorgt voor een langere levensduur van de motor/onderdelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hillwalker Geplaatst 20 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 20 augustus, 2013 Hi Maikel, Don't worry, anders was ik wel van werkgever veranderd, hahahaha! Over het rijgedrag..... ik denk dat de onderdelen wel degelijk langer meegaan als je ze minder belast. Dit is mijn 2e Passat, hiervoor had ik een 3BG Variant 1.9TDI (100PK>135PK) Comfortline uit 2001. Ook met deze auto heb ik het op deze manier bereden. De 3BG had ik afgelopen 1 April doorgeschoven naar een familie-lid van me, op dat moment had ik er 473.000km op de teller staan. Ook toen haalde ik mooie waardes van 1:19/1:20 bij 100km/h op de CC. Bij deze 3BG zijn de wiellagers, koppeling, homokineten, uitlaat nog origineel en tot op heden nog niet vervangen. Auto ging trouw om de 15.000/30.000km voor onderhoud naar VAG specialisten. Dit jaar had mijn familie-lid de 3BG naar de APK keuring gebracht en daar kwam die ook probleemloos doorheen, met als aandachtspunt dat volgend jaar een stabilisatorstang vervangen moet worden. Dus ik denk wel degelijk dat een rustige rijstijl, tijdig onderhoud de levensduur wel verlengd. Je moet alleen zo nu en dan de Turbo flink gebruiken om aankoeken te voorkomen, lijkt mij. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Berkii
EN de volgende MOD is dus zaterdag 2x passat 3c
passat variant 105 pk naar 140 pk , van Hillwalker
En passat Sedan 3c van mijn eigen 105 pk naar 140 pk
wordt gechipt bij Vagtechniek neunen ik neem aan dat mede leden goede ervaring mee hebben .
Mods tot nu toe
Rns 510 B
Xenon pilot proline dou kit
Dagrijverlichting LED
INSTRUMENTENPANNEEL PASSAT CC WIT DOTMATRIXX
CHIPPEN ZATERDAG
DAARNA R LINE GRILL
DAARNA ZIT IK NOG TE DENKEN AAN ADAPTIEF CRUISECONTROL
GROETJES ..
Link naar reactie
Delen op andere sites
40 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten