Ga naar inhoud
  • 0

Witte rook uit uitlaat bij bedrijfstemperatuur


loerie

Vraag

Hoi Iedereen,

 

ik heb sinds gisteren een raar fenomeen.

Ik heb een Passat 3C break 2.0 bluemotion van 2009 110pk met roetfilter.

getuned tot 180pk.

Gisteren reed ik rond en bij bedrijfstemperatuur stelde ik hetvolgende vast:

- bij loslaten van de gas tot rond 1500tr/min en plankgas geven komt er witte rook uit de uitlaat.

- de motor had het vermogen van 180pk bij 2000tr/min nu maar vanaf 2500tr/min.

- Het vermogen blijft hetzelfde.

- ik rook aan de uitlaat ( wanneer de motor niet draaide) en rook verbrande olie.

 

Deze morgen wanneer de motor koud is heb ik dit probleem niet; terug bij bedrijfstemperatuur hetzelfde......

 

!Help!

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

hoe weet je dat het vermogen van 180pk eerst bij 2000rpm lag en nu bij 2500rpm?

 

Het zou overigens betekenen dat je, als je bij 2500rom al 180pk hebt dat je bij 4000rpm wel 210pk moet hebben.

 

Waar is de auto getuned?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hoe weet je dat het vermogen van 180pk eerst bij 2000rpm lag en nu bij 2500rpm?

 

Het zou overigens betekenen dat je, als je bij 2500rom al 180pk hebt dat je bij 4000rpm wel 210pk moet hebben.

 

Waar is de auto getuned?

 

Mijn Auto heeft bij 2000tr van 110 --> 180 pk ongeacht hoger toerental dact ik. 210 pk was geen sprake.

Getuned Bij APEC.

 

Nog bijkomend daarjuist ontdekt; bij lage toerental heb ik dit niet , of zie ik geen rook vanachteren omhoog komen al rijdend.

Op bedrijfstemperatuur en wagen gestationeerd; volle gas geven = max 2500tr/min terug laten komen tot 800 tr en weer volle gas = geen witte rook.

 

het is echt alsof hij volle bak koppel moet geven dat hij dit heeft.

Zou het met de turbo te maken hebben?!

 

Oliepeil hou ik in de gaten , staat nu perfect in de midden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je hier kijkt zie je dat het netjes opgebouwd wordt, bij jou zou je vanaf stationair als een raket opstijgen qua pk en dan niks meer voelt qua versnelling/vermogenstoename, alles wordt dan aan gort gedraaid.:

uitdraai-2.0-tdi-cr-110pk.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even een rijdende log maken daar kun je al een hoop uithalen.

Zie Gerrit Speek.

 

een rijdende log met vagcom.

wat moet ik juist onderzoeken? of gewoon indien hij een fout meld?

 

Een foutmelding zou ook kunnen, maar ik ben wel benieuwd naar je turbodruk en luchtmassa.

Is je EGR ook met een plaatje dichtgezet of alleen softwarematig??

 

Kijk hier anders even: klikkerdeklik Hij klikkerdeklikt niet door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even een rijdende log maken daar kun je al een hoop uithalen.

Zie Gerrit Speek.

 

een rijdende log met vagcom.

wat moet ik juist onderzoeken? of gewoon indien hij een fout meld?

 

Een foutmelding zou ook kunnen, maar ik ben wel benieuwd naar je turbodruk en luchtmassa.

Is je EGR ook met een plaatje dichtgezet of alleen softwarematig??

 

Kijk hier anders even: klikkerdeklik Hij klikkerdeklikt niet door.

 

Aan de ERG klep is nooit iets aan gedaan.....

softwarematig ben ik niet op de hoogte, nochthans was ik erbij....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
als je hier kijkt zie je dat het netjes opgebouwd wordt, bij jou zou je vanaf stationair als een raket opstijgen qua pk en dan niks meer voelt qua versnelling/vermogenstoename, alles wordt dan aan gort gedraaid.:

uitdraai-2.0-tdi-cr-110pk.jpg

 

Het vermogen komt maar vrij vanaf +/- 2000tr/min als ik mij goed herriner om niet alles in grot te draaien.

alles is mooi opgebouwd zoals je curve.

helaas heb ik deze niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden