Ga naar inhoud
  • 0

Hoe uitschakelen fabrieksalarm?


HansCo

Vraag

Beste forumgebruikers,

Ik heb een urgent probleem: het basis-fabrieksalarm van mijn Passat tdi uit 2000 is van slag en ik wil dat graag permanent uitzetten. Dat Kan dat 'digitaal' door in te loggen op de comfort module (en zoja, welke code etc?), of kan ik ergens een draad losmaken cq doorverbinden? Naar verluidt werkt dan de binnenverlichting mogelijk ook niet meer, maar dat neem ik graag voor lief.

 

Als ik de auto afsluit klinkt de (extra) claxon vanuit de kofferruimte en knipperen de alarmlichten. Oorzaak is waarschijnlijk een los ('vermoeid') soldeerpunt van de printplaat in het deurslot vd bestuurderzijde. De schakelaar op de B-stijl heeft geen effect (schijnt alleen te werken bij een uitgebreid alarm met interieur bewaking). De truuk door 2x op het knopje van de sleutel te drukken of de sleutel 2x naar rechts te draaien werkt niet goed (soms wel, meestal niet).

 

Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen!

Met vriendelijke groet,

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heel veel dank voor je snelle reactie!

Als ik de toeter loskoppel blijven de alarmlichten knipperen. Houdt dat na bijv een halve minuut op of pas als de accu leeg is?

Dat omcoderen klinkt als dé oplossing. Hoe gaat dat in z'n werk? Ik heb een 'junior' VW monteur gesproken, maar die heeft geen idee hoe dat moet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ondertussen zitten bellen en denk iemand gevonden te hebben die Vagcom heeft. Hopelijk heeft hij morgen tijd/zin. Ervaring met het omcoderen van de comfortmodule ontbreekt echter. Kun jij (ongeveer) aangeven hoe dat moet en of er nog bepaalde risico's zijn (bijvoorbeeld dat het hele systeem straks van slag is?)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probleem is dat we (nog) niet precies weten waar het betreffende vinkje precies zit. Ik vermoed in module '46-Central Conv'. Klopt dat en is het écht zo simpel als het lijkt, dus dat je ergens een 1 ('aan') in een 0 ('uit') moet veranderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uitschakelen kan NIET met VAG-COM en of VCDS. Ook niet met een VAS5054, VAS5051, VAS 5052 enz. de dealer zal hier overigens geen enkele informatie over verstrekken. Ook wel logisch uit veiligheidsoverwegingen.

 

Wel zou het misschien kunnen met VDSpro. Dit programma vereist wel de juiste kennis omdat je de juiste kenvelden moet aanpassen. ik heb het programma liggen alleen nog niet zover getest dat ik weet welke velden ik moet aanpassen.

 

De comformodule's hebben ook allemaal andere nummers, de een is voor standaard alarm, de andere voor alarm met interieurbewaking enz. Het verschil zal dan ook in de software/programmaversie zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goede morgen. Dank voor de tips mannen. Een ander slot is natuurlijk een prima optie en in de basis het beste. Sterker nog, ik heb er eentje liggen. Die zal dan wel eerst open moeten om te checken of de soldeerpunten vd print in orde zijn. Ik zie alleen nogal op tegen een avond sleutelen. Heb die deur al eens open gehad en de ervaring is dat er al snel een klemmetje, palletje, haakje of raamgeleider sneuvelt of gaat haperen en dat je van de regen in de druk komt. Had gehoopt dat het door een 'vinkje' of een andere truuk snel opgelost had kunnen worden. Begrijp nu dat het 'software matig' ook een lastig verhaal is en dat je daarbij ook de kans loopt op bijkomende schade als je iets verkeerd doet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja, goede ervaringen met Frank uit Apeldoorn. Sneller dan hem kun je niet en ook niet goedkoper.

Mwaa. Sneller weet ik niet. ik weet niet hoelang Frank er over doet. Maar goedkoper wel... Voor 50 euro kan ik veel solderen. Neemt niet weg dat het niet duur is voor dit klusje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wederom dank voor de waardevolle adviezen! Ik ben inmiddels gestopt met het zoeken naar een softwarematige oplossing. Tel nu koortsachtig de knopen van m'n jas vwb het inbouwen van het andere slot. Op dit moment is het namelijk weer even oorverdovend stil voor de deur (auto is met de AB afgesloten en het ledje knippert netjes).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden