Ga naar inhoud
  • 0

vervangen ketting FSI Motoren


lup

Vraag

Hallo,

 

Moeten er bij FSI motoren ketting en spanners vervangen worden bij een bepaalde KM-stand?

 

Ik ben op zoek naar een benzinemotor passat FSI rond 2006 met een KM-stand van rond 100.000 km

 

Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?

 

Ik heb altijd TDI diesel gereden en was het meeste geld kwijt aan draagarmen, ashoezen, onderste kunstof-motorbeschermplaat.

 

Uitlaat, motor,bak en dempers hebben 10 jaar lang prima gefunctioneerd.

 

groet, jurgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kunt beter de 1.6 fsi kopen lijkt mij. Ik heb er een sinds een jaar en deze motor is probleemloos volgens de haas Scherpenzeel. Tot nu toe alleen olie en filters vervangen en ik denk dat ze gelijk krijgen. De monteurs hebben geen problemen met de 1.6, maar de 2.0 fsi komt vaker voor onderhoud volgens zeggen.

Mijn 1.6 rijdt soepel en zuinig. Dit was een van de belangrijkste argumenten naast mijn wens voor een grote ruime en veilige gezinsauto. Deze zomer naar Italië gereden en bij 140km/h haal ik makkelijk 950 km uit de tank van 70liter. Op zich een mooi resultaat lijkt mij.

Mocht je op zoek zijn probeer dan een highline versie te pakken te krijgen.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kunt beter de 1.6 fsi kopen lijkt mij. Ik heb er een sinds een jaar en deze motor is probleemloos volgens de haas Scherpenzeel. Tot nu toe alleen olie en filters vervangen en ik denk dat ze gelijk krijgen. De monteurs hebben geen problemen met de 1.6, maar de 2.0 fsi komt vaker voor onderhoud volgens zeggen.

Mijn 1.6 rijdt soepel en zuinig. Dit was een van de belangrijkste argumenten naast mijn wens voor een grote ruime en veilige gezinsauto. Deze zomer naar Italië gereden en bij 140km/h haal ik makkelijk 950 km uit de tank van 70liter. Op zich een mooi resultaat lijkt mij.

Mocht je op zoek zijn probeer dan een highline versie te pakken te krijgen.

 

Succes.

 

 

Dat is een 1.6 fsi probleemloos zijn, is alles behalve waar. Lees je maar eens op het net wat daar over geschreven word, word je bang van. En dat verbruik van de 1.6 scheelt echt niet zoveel tov 2.0fsi. Ik haal gemiddeld 900km op een tank. Met een redelijk vlotte rijstijl ;) het zuinigst is hij op 130 op cc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Menno, ik heb inderdaad de 1.6 fsi uit nov 2005 met nu 190500km op de teller. Helaas van de week de bobine van cilinder 4 defect gehad, maar rustig terug naar huis gereden en een vriend die bij VW werkt heeft er al een nieuwe ingezet (5 minuten werkt en volgens hem komt dit vaker voor). Ik zie dit als onderhoud aan je auto en ben nog steeds erg tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een 2.0 scheelt echt niet veel met een 1.6 qua verbruik. Maat van me heeft onlangs zijn golf 5 1.6 ingeruild voor een 2.0 omdat hij vond dat de 1600 eigenlijk toch teveel verbruikte navenant de prestaties die de wagen gaf. Met deze heeft hij veel meer plezier en quasi evenveel l/100km (aldus hijzelf :-) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo, ik heb een golf 5 2.0 fsi automaat, als de motor warm is dan gaat hij een beetje als een diesel klinken.meerdere dingen op internet gezocht en als het goed is ligt het probleem bij de hydraulische kettingspanner van de nokkenas ketting...heeft iemand hier ervaring mee en hoe duur kost zo een reaparatie?

 

gr erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik denk dat ik een nieuwe project ga beginnen, mijn huidige 2.0FSI ombouwen naar een 2.0TFSI :mrgreen: , wat heb je nodig, een turbo lader, carterpan met aansluiting voor je oliekoeler van de turbo, kabelboom voor 2.0TFSI motor en een ECU ( 2.0TFSI motor computer, zal dit haalbaar zijn, ik denk dat je alles bij elkaar rond 1000 euro kwijt ben. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik denk dat ik een nieuwe project ga beginnen, mijn huidige 2.0FSI ombouwen naar een 2.0TFSI :mrgreen: , wat heb je nodig, een turbo lader, carterpan met aansluiting voor je oliekoeler van de turbo, kabelboom voor 2.0TFSI motor en een ECU ( 2.0TFSI motor computer, zal dit haalbaar zijn, ik denk dat je alles bij elkaar rond 1000 euro kwijt ben. :roll:

Intercooler niet vergeten 8-):grin:

 

Verstuurd van mijn HTC Desire HD A9191 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik denk dat ik een nieuwe project ga beginnen, mijn huidige 2.0FSI ombouwen naar een 2.0TFSI :mrgreen: , wat heb je nodig, een turbo lader, carterpan met aansluiting voor je oliekoeler van de turbo, kabelboom voor 2.0TFSI motor en een ECU ( 2.0TFSI motor computer, zal dit haalbaar zijn, ik denk dat je alles bij elkaar rond 1000 euro kwijt ben. :roll:

 

Leuk project! Dit ga ik even volgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden