lup Geplaatst 30 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 30 maart, 2013 Hallo, Moeten er bij FSI motoren ketting en spanners vervangen worden bij een bepaalde KM-stand? Ik ben op zoek naar een benzinemotor passat FSI rond 2006 met een KM-stand van rond 100.000 km Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten? Ik heb altijd TDI diesel gereden en was het meeste geld kwijt aan draagarmen, ashoezen, onderste kunstof-motorbeschermplaat. Uitlaat, motor,bak en dempers hebben 10 jaar lang prima gefunctioneerd. groet, jurgen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 30 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 30 maart, 2013 Vervangen als ze lawaai gaan maken. 2.0FSI heeft overigens een riem en is qua motor aan te bevelen ipv een 1.6FSI Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 menno1978 Geplaatst 30 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 30 maart, 2013 Sowieso omdat je dan 150 pk hebt.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hollie01 Geplaatst 30 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2013 Heb ook een 2.0 FSI passat uit 2006. Distributieriem brak bij 177.00 km. In het boekje staat 180.000 km. Zou het er dus niet op wagen. Heb er een andere motor erin. Over de kosten zullen we het niet hebben Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat b6 marko Geplaatst 30 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2013 Bij de 1.6 heb je vele problemen met de nokkenas. Mijn 2.0fsi nog geen problemen mee gehad buiten normaal onderhoud Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 menno1978 Geplaatst 30 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2013 Boekje zegt idd bij 180k, maar de dealer adviseert al bij 150k. Dat deden ze bij mijn riem wel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 menno1978 Geplaatst 31 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2013 enne, 2.0 fsi heeft geen ketting, dus het kopje klopt niet echt..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 reiver Geplaatst 2 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2014 Je kunt beter de 1.6 fsi kopen lijkt mij. Ik heb er een sinds een jaar en deze motor is probleemloos volgens de haas Scherpenzeel. Tot nu toe alleen olie en filters vervangen en ik denk dat ze gelijk krijgen. De monteurs hebben geen problemen met de 1.6, maar de 2.0 fsi komt vaker voor onderhoud volgens zeggen. Mijn 1.6 rijdt soepel en zuinig. Dit was een van de belangrijkste argumenten naast mijn wens voor een grote ruime en veilige gezinsauto. Deze zomer naar Italië gereden en bij 140km/h haal ik makkelijk 950 km uit de tank van 70liter. Op zich een mooi resultaat lijkt mij. Mocht je op zoek zijn probeer dan een highline versie te pakken te krijgen. Succes. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 menno1978 Geplaatst 2 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2014 Ik zelf rijd al vier jaar in een 3c 2.0 fsi en tot nu toe dealer onderhouden (van Beijnum Gouda) en geen rare dingen meegemaakt. Twee long life beurten en jaarlijks toch nog een kleine beurt laten uitvoeren. Behalve distributieriem nog niks laten repareren/vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat b6 marko Geplaatst 2 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2014 Je kunt beter de 1.6 fsi kopen lijkt mij. Ik heb er een sinds een jaar en deze motor is probleemloos volgens de haas Scherpenzeel. Tot nu toe alleen olie en filters vervangen en ik denk dat ze gelijk krijgen. De monteurs hebben geen problemen met de 1.6, maar de 2.0 fsi komt vaker voor onderhoud volgens zeggen.Mijn 1.6 rijdt soepel en zuinig. Dit was een van de belangrijkste argumenten naast mijn wens voor een grote ruime en veilige gezinsauto. Deze zomer naar Italië gereden en bij 140km/h haal ik makkelijk 950 km uit de tank van 70liter. Op zich een mooi resultaat lijkt mij. Mocht je op zoek zijn probeer dan een highline versie te pakken te krijgen. Succes. Dat is een 1.6 fsi probleemloos zijn, is alles behalve waar. Lees je maar eens op het net wat daar over geschreven word, word je bang van. En dat verbruik van de 1.6 scheelt echt niet zoveel tov 2.0fsi. Ik haal gemiddeld 900km op een tank. Met een redelijk vlotte rijstijl het zuinigst is hij op 130 op cc. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 menno1978 Geplaatst 3 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2014 900km op een tank met een benzine 2.0 FSI?? Dat red ik bij lange na niet.... Rijd je vrouw... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 reiver Geplaatst 10 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 10 januari, 2014 Als het onze eigen wagen gaat hebben we allemaal een ' zachte voet '. Dus rijden als een oud wijf totdat ie van de heuvel af 140 gaat!!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 reiver Geplaatst 10 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 10 januari, 2014 ......maar ik heb echt 950 km uit een tank gehaald afgelopen zomer richting Italië. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 menno1978 Geplaatst 10 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 10 januari, 2014 Las verkeerd; jij hebt een 1.6 toch? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Schippersss Geplaatst 10 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 10 januari, 2014 Zelf de 1.6fsi gehad in mijn vorige wagen ( golf 5), zelfs geen problemen mee gehad. Gereden van 35.000km tot 95.000km. Maar de nokkenas versteling is een kwaal en bekend. Schijnt dat de meeste 1.6fsi daar last mee krijgen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 reiver Geplaatst 12 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2014 Menno, ik heb inderdaad de 1.6 fsi uit nov 2005 met nu 190500km op de teller. Helaas van de week de bobine van cilinder 4 defect gehad, maar rustig terug naar huis gereden en een vriend die bij VW werkt heeft er al een nieuwe ingezet (5 minuten werkt en volgens hem komt dit vaker voor). Ik zie dit als onderhoud aan je auto en ben nog steeds erg tevreden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat b6 marko Geplaatst 12 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2014 900km op een tank met een benzine 2.0 FSI?? Dat red ik bij lange na niet....Rijd je vrouw... Ze rijd er wel in, maar 90% rijd ik. Moet wel eerlijk bekennen dat hij zuiniger is met de winterbanden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Asynchroon Geplaatst 13 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 januari, 2014 Een 2.0 scheelt echt niet veel met een 1.6 qua verbruik. Maat van me heeft onlangs zijn golf 5 1.6 ingeruild voor een 2.0 omdat hij vond dat de 1600 eigenlijk toch teveel verbruikte navenant de prestaties die de wagen gaf. Met deze heeft hij veel meer plezier en quasi evenveel l/100km (aldus hijzelf ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bobbymars Geplaatst 4 maart, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2014 hallo, ik heb een golf 5 2.0 fsi automaat, als de motor warm is dan gaat hij een beetje als een diesel klinken.meerdere dingen op internet gezocht en als het goed is ligt het probleem bij de hydraulische kettingspanner van de nokkenas ketting...heeft iemand hier ervaring mee en hoe duur kost zo een reaparatie? gr erwin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 4 maart, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2014 ca 130 euro aan onderdelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bobbymars Geplaatst 4 maart, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2014 Oke dank je en ik neem aan dat hij achter de klep vd distributie riem zit ..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 4 maart, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2014 ik denk dat ik een nieuwe project ga beginnen, mijn huidige 2.0FSI ombouwen naar een 2.0TFSI , wat heb je nodig, een turbo lader, carterpan met aansluiting voor je oliekoeler van de turbo, kabelboom voor 2.0TFSI motor en een ECU ( 2.0TFSI motor computer, zal dit haalbaar zijn, ik denk dat je alles bij elkaar rond 1000 euro kwijt ben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ThomasTDI Geplaatst 4 maart, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2014 ik denk dat ik een nieuwe project ga beginnen, mijn huidige 2.0FSI ombouwen naar een 2.0TFSI , wat heb je nodig, een turbo lader, carterpan met aansluiting voor je oliekoeler van de turbo, kabelboom voor 2.0TFSI motor en een ECU ( 2.0TFSI motor computer, zal dit haalbaar zijn, ik denk dat je alles bij elkaar rond 1000 euro kwijt ben. Intercooler niet vergeten Verstuurd van mijn HTC Desire HD A9191 met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 4 maart, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2014 en compressieverlaging, ander inlaatspruitstuk, ander uitlaatspruitstuk, ander stuk downpipe Maareh.. waarom zou je dat doen? Wat denk je aan voordeel te halen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Schippersss Geplaatst 4 maart, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2014 Volgens mij zijn de zuigers ook anders van een tfsi. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Erick Geplaatst 7 maart, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 7 maart, 2014 ik denk dat ik een nieuwe project ga beginnen, mijn huidige 2.0FSI ombouwen naar een 2.0TFSI , wat heb je nodig, een turbo lader, carterpan met aansluiting voor je oliekoeler van de turbo, kabelboom voor 2.0TFSI motor en een ECU ( 2.0TFSI motor computer, zal dit haalbaar zijn, ik denk dat je alles bij elkaar rond 1000 euro kwijt ben. Leuk project! Dit ga ik even volgen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
lup
Hallo,
Moeten er bij FSI motoren ketting en spanners vervangen worden bij een bepaalde KM-stand?
Ik ben op zoek naar een benzinemotor passat FSI rond 2006 met een KM-stand van rond 100.000 km
Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?
Ik heb altijd TDI diesel gereden en was het meeste geld kwijt aan draagarmen, ashoezen, onderste kunstof-motorbeschermplaat.
Uitlaat, motor,bak en dempers hebben 10 jaar lang prima gefunctioneerd.
groet, jurgen
Link naar reactie
Delen op andere sites
26 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten