Ga naar inhoud

mannen help ! velg vraag !


DON2006

Aanbevolen berichten

Passen originele audi TT velgen onder de passat 3bg ??

 

wat als dit 5x100 steek is ?! kan dit dan onder de 3bg die volgens mij steek 5x112 heeft ?!

 

Ik heb een fotootje gezien en dit staat achter in de velg:

 

7,50 j x 1782 (maar de 8 kan ook een B of R zijn, moeilijk te lezen) & ET92

Link naar reactie
Delen op andere sites

ET92 zal wel niet kloppen, je hebt idd conische/kegelvormige en kogelvormige bouten. Standaard heeft Audi/VW kogelvormige zittingen, meestal gebruiken de velgenfabrikanten kegelvormige zittingen maar dat moet je altijd van te voren controleren.

 

Zo hebben mijn BBS RX 16 inch kogelvormige zittingen terwijl exact dezelfde 17 inch doodleuk kegelvormige zittingen nodig heeft.

 

Standaard TT velgen hebben inderdaad een steek van 5x100 en dat past dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha oke mannne bedankt ;) voor mij was het al klaar want ik ga niet liggen klooien met schuifbouten ?? haha nog nooit van gehoord !

 

Ik moet wel veilig van A naar B(eter) hè ;)

 

Maar wat voor velg type moet ik zoeken dan ?? Oke 5x112 steek maar welke ET waarde en erger nog... wtf is een ET waarde ?? ;)

 

En ik heb nu 195/60/15 (uit me hoofd) welke maat moet ik aanhouden bij 17"?? ivm afwijkende snelheid ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha wist niet eens van het bestaan af van de KB ;)

 

Maar toch niet alles staat erop chippie ;)

 

- Ik moet ff weten wat voor ET waarde mijn passat heeft en/of moet hebben voor 17"

 

- En hoe moet ik de band omrekenen van de 195/60/15" naar --> 17" ??

 

Wie of wie ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee de breedte maakt in principe niets uit... alleen wordt de hoogt aangegeven in percentage van de breedte, dus stiekem toch...

195/65/15

205/60/15

205/55/16

225/45/17

 

deze maten moet je volgen. dan gaat t goed. ET rond de 37

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden