Ga naar inhoud
  • 0

Na uit-inbouwen vacuum/dieselpomp slaat motor niet aan


dieter

Vraag

Hallo,

 

Betreft een avf motor van 2005.

 

We hebben de pomp eruit gehaald om de aansluiting voor het vacuüm systeem te lijmen. Twee dagen later alles netjes er terug in en nu slaat de motor niet aan.

 

Alles is aangesloten op de correcte plaats en er is geen lek tussen de pomp en cylinderkop.

 

Moet zo een motor op een manier ontlucht worden? Want na een half uur demarreren wil ze nog niet aanslaan.

(Het is redelijk dringend, ik heb de wagen morgen nodig om te gaan werken).

 

Dieter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kunt de pomp misschien eerst even vullen met dielsel door de slang van het brandstoffilter los te nemen en met een trechtertje omhoog te houden en er dan dielsel in gooien?

Denk niet dat de stekker de oorzaak is, tenminste ik neem aan dat de auto van het contact af stond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

pomp word aangedreven door de nokkenas, deze past maar op 1 manier, valt de nok op de pomp niet in de uitsparing van de nokkenas dan kun je hem niet vlak aan de kop monteren.

 

De werking van het vaccuum is niet belangrijk voor het starten/lopen van de motor.

Heb je de stekker van de PD's wel goed op de kop gedraaid? Tevens even luisteren of je pomp in de tank wel doet?

 

Ik heb al tig keer zon pomp gede-monteerd en nog nooit last gehad dat die niet meer aansloeg. Wel kans dat ie de eerste paar sec een keer een luchtbel tegenkomt en een misslag maakt maar verder niks.

 

Zitten ook alle stekkers overal op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden