Ga naar inhoud
  • 0

Weer een lekkage gevalletje...


Sidiousss

Vraag

Zoals ik in mijn voorstel topic ook al aangegeven heb, heb ik een lekkage probleem met mijn Passat.

Ik weet dat hier al vele topics over geschreven zijn. Ik heb ze ook allemaal nagelezen en (volgens mij) alle hierin genoemde zaken door mijn garage laten nakijken.

Maar je raad het al het: het probleem is niet verholpen!! :(

 

De lekkage levert, zoals wel vaker voorkomt, alleen maar water op onder en achter de passagiersstoel.

Om er beter bij te kunnen voor het "droogmaken" heb ik een klein stukje van de bodem bekleding losgehaald.

En de hoeveelheid water die er uit komt is aanzienlijk!

Ik ben al weken in de weer met talloze handdoeken die vrijwel dagelijks allemaal helemaal doorweekt onder het tapijt vandaan komen.

 

Wat is er allemaal al gedaan/onderzocht:

 

- rubbers en afvoerkanalen onder paravan en accubak schoongemaakt. Garage zegt dat water netjes wegloopt.

- rubbers interieurfilterhuis netjes afgekit

- condensafvoer airco gecontroleerd

- raamrubbers vooruit (hele raam vervangen!)

- lekkage zijdeuren gecontroleerd. Deze lekten niet, en voerden water netjes af.

- rubber doppen onderzijde auto allemaal netjes in orde

 

Wellicht vergeet ik nu nog iets, maar volgens mij zijn dit de zaken die allemaal regelmatig worden aangevoerd in de verschillende topic.

Maar dit bleek allemaal niet het probleem te zijn in mijn geval, dus ik begin zo langzamerhand wel erg gefrustreerd te raken!

 

Wie o wie weet er nog meer zaken waar al dit water vandaan zou kunnen komen???

 

Alvast bedankt!!

 

Vriendelijke groet,

Tjalling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is 99% van de gevallen het probleem.

Gewoon volledig doorprikken of opruimen. hoe sneller het water weg is hoe beter.

 

en als dat niet het geval is. Misschien eens waterslang op de auto zetten en kijken waar het water daadwerkelijk naar binnen komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat is 99% van de gevallen het probleem.

Gewoon volledig doorprikken of opruimen. hoe sneller het water weg is hoe beter.

 

Hmm, okee. Ik zal aangeven dat ze ze er gewoon helemaal uithalen.

Al lijkt het me sterk dat dit alsnog het probleem blijkt zijn, omdat het water nu gewoon vrij snel wegloopt...

 

en als dat niet het geval is. Misschien eens waterslang op de auto zetten en kijken waar het water daadwerkelijk naar binnen komt.

 

Dat is gedaan, maar het gaat wel net zo langzaam dat dit niet zichtbaar is. Wellicht als we de auto van binnen helemaal leeg slopen... Maar zover zijn we nog niet gegaan omdat de rekening dan waarschijnlijk niet meer te overzien is...

:cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Sidiousss het is toch zo dat ze water met speciaal uv-licht er overheen spuiten? dit kan je dan toch gewoon traceren? zo hebben ze bij mij ook gevonden waar er water naar binnen lekte! Ze zijn als nog wel een paar uur bezig geweest maar het was wel goed!

 

Dat heb ik inderdaad ook wel eens gelezen, ja. Maar mijn huidige garage had hier geloof ik geen beschikking over...

Ik zal het nogmaals navragen of ze dit niet ook kunnen doen.

 

Of weet er iemand een dealer (liefst ergens in het westen van het land) die dit wel vaker gedaan heeft?

Je zou zeggen, met de frequentie waarmee dit soort lekkages voor lijkt te komen, dat meer garages veel ervaring zouden moeten hebben met het opsporen hiervan ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
weet je heel zekker ( lekkage zijdeuren gecontroleerd. Deze lekten niet, en voerden water netjes af.)

zo auto zit hele nacht buiten in de regen +- 8uren

 

zie link :arrow:VAG OEM Pakking voor je Deur

 

Gr Fai

 

Tsja, vrij zeker.

 

Dit omdat:

 

- Zodra er water op het raam gegoten werd stroomde dat er aan de onderzijde weer uit.

- Er is nooit enig druppel water te constateren valt op de dorpel of de rubbers.

- Het tegen de zijkant "opstaande" deel van het tapijt bij de deur lijkt altijd droog te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik neem een 3BG? Heb ook lekkage gehad in mijn auto.

 

De pakking onder het luchtfilterhuis (rechts onder de patafan) dient vervangen te worden en tevens die onder het huis van de behuzing van het motor management (links onder de parafan).

 

Behuizingen dienen volledig los gehaald te worden. Er onder goed schoonmaken. Pakking vervangen door nieuwe exemplaren. Eventueel extra silconenkit gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik neem een 3BG? Heb ook lekkage gehad in mijn auto.

 

De pakking onder het luchtfilterhuis (rechts onder de patafan) dient vervangen te worden en tevens die onder het huis van de behuzing van het motor management (links onder de parafan).

 

Behuizingen dienen volledig los gehaald te worden. Er onder goed schoonmaken. Pakking vervangen door nieuwe exemplaren. Eventueel extra silconenkit gebruiken.

 

Ik heb inderdaad een 3BG (B5.5).

 

Voor zover ik weet is de pakking onder het luchtfilterhuis al afgekit. Dat heeft niet geholpen.

En aangezien de lekkage aan de passagierskant zit kan een lek onder de behuizing van het motor management (aan de bestuurderskant) hier toch niet mee te maken hebben? Of toch wel?

 

En weet iemand ook hoeveel water afvoerkanalen daar zitten? En hoeveel rubbers er dus verwijderd moeten worden?

 

Dankdankdank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tips zijn al gegeven:

 

1) nieuwe pakking onder luchtfilterhuis. Is iets anders dan kitten. Snap ook niet waarom een garage gaat kitten ipv een oem pakking er onder te doen.

2) er is een goede todo over het verwijderen van de rubberafdichting onder je accu. Bij mijn dealer (was in de winter ja) was dat zo gepiept en ook met tuinslang erin gecontroleerd. Daarna toen het wat warmer was rubber verwijderd en bak schoongemaakt.

 

3) allerbelangrijkst: ZORG DAT JE ECU UNIT VAN JE EVT. AUTOMAAT DROOGBLIJFT.

 

Water loopt via de vreemdste paden. Bij mij was de bovenkant van de bekleding droog maar er zat een bende water in de dempingsmat. Verschillende keren kranten er onder en elke keer vervangen totdat alles weg is.

 

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
weet je heel zekker ( lekkage zijdeuren gecontroleerd. Deze lekten niet, en voerden water netjes af.)

zo auto zit hele nacht buiten in de regen +- 8uren

 

zie link :arrow:VAG OEM Pakking voor je Deur

 

Gr Fai

 

Tsja, vrij zeker.

 

Dit omdat:

 

- Zodra er water op het raam gegoten werd stroomde dat er aan de onderzijde weer uit.

- Er is nooit enig druppel water te constateren valt op de dorpel of de rubbers.

- Het tegen de zijkant "opstaande" deel van het tapijt bij de deur lijkt altijd droog te zijn.

 

 

Kijk ff dan hier naar zie link :arrow:OPLOSSING en HOW TO

 

Gr fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tsja, vrij zeker.

 

Dit omdat:

 

- Zodra er water op het raam gegoten werd stroomde dat er aan de onderzijde weer uit.

 

Dat zijn je raamrubber ruitschactafdichtting zekker op want die verzorgt dan er geen water binnen komt via deur bak

 

als je een nieuwe raamrubber koopt dan heb je die niet ( stroomde dat er aan de onderzijde weer uit.)

zie Foto

 

file.php?id=33272&mode=view

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tsja, vrij zeker.

 

Dat zijn je raamrubber ruitschactafdichtting zekker op want die verzorgt dan er geen water binnen komt via deur bak

 

als je een nieuwe raamrubber koopt dan heb je die niet ( stroomde dat er aan de onderzijde weer uit.)

zie Foto

 

file.php?id=33272&mode=view

 

Ik vermoed dat vervanging bij mijn auto nog niet noodzakelijk is.

Maar de auto staat vandaag weer bij de garage, waar ik heb gemeld dit probleem hier voorgelegd te hebben aan jullie.

Daarop kreeg ik het verzoek de link naar dit forum door te sturen naar ze, zodat alle genoemde zaken nog eens nagelopen kunnen worden...

 

Ik heb dus goede hoop dat wanneer alle genoemde zaken zijn gecontroleerd (en uitgevoerd indien nodig) dat het probleem wellicht eindelijk verholpen zal zijn.

 

Iedereen nogmaals dank voor alle tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb je een schuif/kanteldak?

 

Ja, zo eentje met van die zonnecellen erin voor de koeling van het interieur in de zomer.

Maar de kanalen daarvan zijn ook al schoongemaakt, meen ik me te herinneren.

 

Daar dacht ik dus aan, vandaar die vraag van mij. Maar als daar al aan gedacht is weet ik het zo ook niet :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tsja, vrij zeker.

 

Dat zijn je raamrubber ruitschactafdichtting zekker op want die verzorgt dan er geen water binnen komt via deur bak

 

als je een nieuwe raamrubber koopt dan heb je die niet ( stroomde dat er aan de onderzijde weer uit.)

zie Foto

 

file.php?id=33272&mode=view

 

Ik vermoed dat vervanging bij mijn auto nog niet noodzakelijk is.

Maar de auto staat vandaag weer bij de garage, waar ik heb gemeld dit probleem hier voorgelegd te hebben aan jullie.

Daarop kreeg ik het verzoek de link naar dit forum door te sturen naar ze, zodat alle genoemde zaken nog eens nagelopen kunnen worden...

 

Ik heb dus goede hoop dat wanneer alle genoemde zaken zijn gecontroleerd (en uitgevoerd indien nodig) dat het probleem wellicht eindelijk verholpen zal zijn.

 

Iedereen nogmaals dank voor alle tips!

 

 

Wel een beetje raar dat de Garage de link wel hebben :!:

Maar succes

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb je een schuif/kanteldak?

 

Ja, zo eentje met van die zonnecellen erin voor de koeling van het interieur in de zomer.

Maar de kanalen daarvan zijn ook al schoongemaakt, meen ik me te herinneren.

 

Daar dacht ik dus aan, vandaar die vraag van mij. Maar als daar al aan gedacht is weet ik het zo ook niet :(

 

Nou, gisteren heeft mijn garage wel iets interessants gevonden hoor!

Ze hebben uiteindelijk toch maar de hele bijrijders stoel eruit gehaald en de bekleding helemaal opengemaakt.

Toen bleek toch dat de hele "spons" laag onder de bekleding van voor tot achter nat was!

Er was alleen nog steeds niet goed te zien waar het vandaan kwam...

Dus is toen ook het hele dashboard maar losgemaakt!

Pas daarna was bij het besproeien van de auto eindelijk te constateteren dat het vocht vanaf de rechter raamstijl op de bekleding kwam.

Dus vervolgens is die raamstijl opengemaakt...en ja hoor....een losse of kapotte afvoerleiding van het dakraam!!!

 

Deze is hersteld, en daarna leek er geen water meer binnen te komen. Dus nu maar hopen dat dit inderdaad het enige euvel was!!

De auto staat nu nog bij de garage binnen te drogen, maar ik hoop hem vandaag of morgen weer terug te krijgen.

 

Zodra er meer nieuws laat ik dat uiteraard meteen weten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had mijn grote teen dus toch gelijk. :lol:

 

Hopen inderdaad dat dit het euvel was, en tja, die bekleding kan heel wat water opzuigen, en met de huidige temperaturen droogt het op de natuurlijke weg vrij langzaam.

 

Als de bijrijderstoel er nog uit ligt zou ik de bekleding zover mogelijk overeind trekken, balkje oid er onder en een kacheltje erin inderdaad.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als de bijrijderstoel er nog uit ligt zou ik de bekleding zover mogelijk overeind trekken, balkje oid er onder en een kacheltje erin inderdaad. Succes!

 

Gaat nie werken, of in ieder geval beperkt. De isolatie is te dik om te drogen met een kachel. Die van ons stond een weekend in de garage, stoel er uit, bekleding omhoog en kachel. Maar het beste hielp, oude handdoeken en kranten er onder en bekleding naar de beneden. Op die manier drukt de bekleding het water telkens weer naar de oppervlakte van de isolatie en kranten en handdoeken nemen het water op.

 

Die isolatie spons met water droogt alleen maar aan de buitenkant. Dan denk je ha alles droog maar niets dus. Airco trekt ook veel vocht uit de lucht.

Vochtvreteres werken ook niet op water maar op vocht. Moet al dat water dus eerst verdampen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden