Ga naar inhoud

Verlagen Sportline


Supervan

Aanbevolen berichten

Misschien wel het 'zoveelste' topic over verlagen, maar kon toch geen antwoord vinden op mijn vragen in andere topics.

 

Ik heb een Passat Variant Sportline, die is dus fabriek af 15mm lager (wat ik in andere topics heb gelezen).

 

Stel dat ik de auto met veren of een vaste set verlaag, bijv. 35mm, moet ik dat bij die 15mm optellen zodat de auto 50mm zakt, of moet ik uitgaan van de standaard waarde?

 

Ook is mij nog niet geheel duidelijk waar die 15mm verlaging in zit, de veren of ook de dempers.

Overigens, klopt het dat de Sportline dempers rood van kleur zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Hans

 

Ik loop met psies dezelfde gedachten rond als jij

 

Ik wil mijn sportline ook omlaag hebben

 

zat zelf te denken aan eibach 30 mm icm met de (standaard)vw sportdemper.

Of een koni-veer 35 mm

 

sportdemper van vw is idd rood, bovendien zitten er 3 kleurstreepjes op de veer die weer bepaalde betekenis hebben, volgens mij heeft een sportline veer, blauw/blauw/grijs

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

 

Aangezien ik toch nog wel een stukje wil zakken zijn 30/35mm verlagingsveren niet echt een optie, dit zal dus betekenen dat de auto 15 tot 20mm zakt. Eigenlijk wil ik nog zo'n 30mm zakken, dus totaal naar zo'n 45mm verlaging, dan kom ik uit bij bijv. Weitec veren (45mm).

 

Normaalgesproken word geadviseerd niet veel lager te gaan dan 30mm als je alleen de veren vervangt en niet de dempers, de combinatie sportline onderstel en 45mm verlaging (dus 30mm extra t.o.v. sportline veren) geeft dan geen problemen?

 

Iemand overigens ervaring met Sportline dempers en deze vorm van verlaging (40-50mm)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Mijn Sportline is `n extra 40/40 verlaagt met H&R en bevalt prima...

Hier staan wat pics...http://www.vwpassat.nl/garage.php?mode=view_vehicle&CID=73

 

Mijn Sportline gaat morgenvroeg ( 5 mei) ook omlaag met H&R 40/40..

 

Iemand nog tips waar ik op moet letten ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden