Ga naar inhoud
  • 0

Slechte antenne ontvangst 3BG MFD


PascalP

Vraag

Gisteren heb ik een nieuwe auto aangeschaft en wel te weten een Passt 3BG 2.5 TDI 4motion higline die standaard uitgerust is met een MFD systeem.

 

Nu heb ik zeer slechte radio ontvangst, krijg bijna geen zenders binnen, radio blijft ook constant zoeken...

 

Nu heb ik al de antenne zelf eruit gedraaid, ziet er netjes uit, geen roest endergelijke op de schroefdraad.

Zijn er nog meer punten die ik makkelijk kan controleren?

 

Wil vanmiddag de MFD eruit halen om de aansluitingen op de achterkant te bekijken, iemand tips hoe je de radio eruit haalt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ben inmiddels al iets verder,

 

Radio uitgebouwd, aansluiting OK, als ik iets metaals in de antenne aansluiting op de radio houd, dan heb ik perfecte ontvangst.

Antenne kabel doorgemeten, zowel de buitenkant van de stekker als de binnen kant liggen aan massa...

Kabelbreukje dus :cry:

 

Van het weekend dan maar eens de hemel demonteren, iemand tips hoe je goed bij de voet van de antenne komt of hoe de antenne kabel precies loopt?

 

Antenne versterker komt er zowiezo in als de antenne gemaakt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De OEM MFD heeft geen spanningsinjector nodig. Die heeft die voorziening ingebouwd.

Je kunt je MFD met vagcom uitlezen in de stand radio. Dan krijg je denk ik ook een antenne foutmelding

Ook kun je in de codering aangeven dat de spanningsverzorging aan staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De OEM MFD heeft geen spanningsinjector nodig. Die heeft die voorziening ingebouwd.

Je kunt je MFD met vagcom uitlezen in de stand radio. Dan krijg je denk ik ook een antenne foutmelding

Ook kun je in de codering aangeven dat de spanningsverzorging aan staat.

 

Stond inderdaad een antenne fout in opgeslagen, deze heb ik gewist en kwam niet meer terug (tot nu toe).

Denk zelf toch een kabelbreuk in de antenne kabel, zal dus van de week of in het weekend de hemel eens loshalen om de onderkant van de voet te bekijken.

 

Iemand tips om hier goed bij te komen en hoe de hemel het beste los gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag even aan de slag geweest, hemel achter los, antenne voet ziet er goed uit, stekkers goed, geen roest of wat dan ook.

 

Op de antenne uitgang van de radio gemeten, hier staat 12v op.

Andere antenne voet gemonteerd, ontvangst nog steeds slecht, zal dus toch wel een kabelbreuk zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou gewoon een nieuw antenne kabeltje kopen. kost je de kop niet. Die sluit je eerst aan zonder weg te werken. Dan merk je snel genoeg of het aan de kabel ligt en daarna de kabel netjes wegwerken in de auto. Daar hoef je geen reparateur voor te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden