Ga naar inhoud

Mijn Voor en na het wassen met meguairs


Transporter_85

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

 

ik heb mij vandaag en gisteren bezig gehouden met mijn passat eens goed onderhanden te nemen om hem te wassen. :D

 

Ik heb dan ook voor en na foto's gemaakt.

 

Ik ga wel sparen voor een poliermachine want alles met de hand doen is echt wel zwaar werk geweest :bash:

Ik heb de stappen plan gevolgd van Meguairs.

 

ik zou zeggen kijk naar de foto's en hopelijk is het goed gedaan :mrgreen:

 

VOOR:

DSC01316.jpg

DSC01317.jpg

DSC01318.jpg

DSC01319.jpg

DSC01320.jpg

 

NA:

DSC01321.jpg

DSC01322.jpg

DSC01323.jpg

DSC01324.jpg

DSC01325.jpg

DSC01326.jpg

DSC01327.jpg

DSC01328.jpg

DSC01329.jpg

DSC01330.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed bezig Kevin

Met Meguairs :-)

 

Gr Fai

 

THX, doe mijn best :P

 

En wat voor stappen plan had je???

1.

2.

enz enz

 

is wal leuk voor de Forum leden hoe je auto aan pak :mrgreen:

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

Ik zal mijn stappen plan even uitleggen hoe ik het gedaan heb met de producten erbij.

 

omdat ik thuis geen hogedrukreiniger heb, ga ik hem altijd afspuiten in de buurt :D

 

dus mijn stappen plan is:

1: de auto eerst goed afspuiten dat grootste vuil ervan af is.

dan heb ik een emmer warm water met daar 2 dopjes van 5ML Meguiar's Gold Class Car wash (shampoo & conditioner)

Ik gebruik voor de auto te wassen Super Thick Microfiber Wash Mitt van Meguiar's

Daarna spuit ik de auto heel grondig af tot alle zeep verdwenen is.

Voor de auto af te drogen gebruik ik van Meguair's de Water Magnet Drying Towel, heeft zijn naam echt niet gestolen LOL :D

 

2: dan ga ik de auto reinigen en voorbereiden.

Daarvoor heb ik de Pakket van Meguair's gekocht de Smooth Surfae Clay kit.

Ik nevel dan Quick detailer van Meguair's over een paneel van de auto en ga dan met de klei erover.

Nadat ik met de klei Ben over gegaan droog ik het af met een microfiber doek van Meguair's.

Zo herhaal ik dat tot de hele auto is gedaan.

 

3: Dan ga ik de lak van de auto voeden/Polish

Gebruik ik een High Tech Applicator pad met daar een klein 1 cent stukje polish van Meguair's (gebruik de Ultimate polish)

Doe dat in kleine delen van de panelen van de wagen.

Moet niet droog zijn, droog het gewoon af met een microfiber doek

zo herhaal ik dat tot de hele auto is gedaan.

 

4: dan ga ik de auto waxen/bescherming

gebruik daar ook de high Tech Applicator pad met daar een klein 1 cent stukje wax van Meguair's (gebruik de Ultimate Wax)

Bij deze doe ik paneel per paneel want het moet droog zijn voor je het mag afvegen.

Daarvoor gebruik ik ook een Microfiber doek voor.

Zo herhaal ik dat tot de hele auto is gedaan.

 

normaal zou ik dan ook nog de velgen doen maar die heb ik niet enkel stalen velg momenteel.

 

5: de ruiten van de auto doen.

Daarvoor gebruik ik 2 microfiber doeken en de Perfect Clarity Glass Cleaner van Meguair's

spuit ik elk deel van de ruiten en ga ik met 1 microfiber doek over de hele ruit en droog ik het af met een andere Microfiber doek droog ik het.

 

6: dan doe ik de ganse binnenkant van de auto inclusief de koffer.

eerst veeg ik alle (stof) in de auto weg met een microfiber doek.

Dan stofzuig ik de ganse auto met koffer inbegrepen.

Nadat gebruik een Microfiber doek en neem ik de cockpit spray van Meguair's (Quick Interior Detailer Cleaner)

Dan spray ik op mijn microfiber doek en behandel ik de ganse auto ermee (zijpanelen, dashboard)

blinkt niet en zorg ervoor dat alles goed en mooi zwart toont.

 

Zo doe ik mijn auto met deze stappen plan ben er zelf wel een hele poos aan bezig.

Daarvoor neem ik een dag voor tijd.

Het resultaat mag er dan wel wezen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij blinkt weer lekker! Mooie kleur, die heeft helemaal profijt van een goede poetsbeurt. Alsof er een andere auto staat!

 

THX, vind het ook een mooie kleur, doe mij terug denken aan de tijd toen ik mijn Golfje 4 had, was ook zo een kleur.

Dat is echt het is alsof een andere auto staat, maar zo zie je maar wat een poetsbeurt kan doen he :lol::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden