Ga naar inhoud
  • 0

Defecte secundaire lucht Injectie pomp vol water


boelie1977

Vraag

Had al een tijd een motorstorings lampje branden met en had een aantal maanden terug ook een vreemd geluid :? net na het starten. Maar dat was na een paar dagen ook weg. Echter kwam iedere keer dat lampje terug met de volgende fout code.

16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1

P0172 - 35-10 - - - Intermittent

17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow

P1423 - 35-00 - -

 

Na verschillen keren deze gewist te hebben en Antonio een aantal vag-com test had gedaan bleek dat de zekering in ieder geval kapot was. post-4925-1423827873,8607_thumb.jpg

via E-Bay een 2e hands pomp gekocht (06A959253B) van een audi A3. Aangezien deze bij de dealer €325 schijnt te kosten :shock:

Gisteren had Antonio tijd om te monteren. Dus die kant op met de nieuwe pomp.

Nadat de luchtslangen eraf gehaald werden kwam er een plens water uit gelopen. post-4925-1423827874,2982_thumb.jpgWat wel meteen de reden van van de storing aangaf. Maar weet iemand hoe er zo veel water in de luchtpomp kan komen :?: Slangen zaten goed vast en van de buitenkant zaten er ook geen zichtbare kieren of scheuren in de pomp.

post-4925-1423827874,3763_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ivm de sec. air pomp zal dit type motor waarschijnlijk ook een combiklep hebben. De sec. air pomp blaast lucht via de combiklep in uitlaat. Door vervuiling blijft de combiklep gedeeltelijk open staan daardoor komen uitlaatgassen richting sec. air pomp. De waterdamp in de uitlaatgassen condenseren, dat is het water wat jullie gevonden hebben. De combiklep schoonmaken / vervangen is dus ook nog noodzakelijk. De klep zit achterop de kop bij de uitlaat van de laatste cylinder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ivm de sec. air pomp zal dit type motor waarschijnlijk ook een combiklep hebben. De sec. air pomp blaast lucht via de combiklep in uitlaat. Door vervuiling blijft de combiklep gedeeltelijk open staan daardoor komen uitlaatgassen richting sec. air pomp. De waterdamp in de uitlaatgassen condenseren, dat is het water wat jullie gevonden hebben. De combiklep schoonmaken / vervangen is dus ook nog noodzakelijk. De klep zit achterop de kop bij de uitlaat van de laatste cylinder.

 

Heb jij toevallig ook een indicatie wat zo een klep vervangen of reinigen zou kosten? (Heb nog niets met de tip gedaan :embarassed: ) Wil wat mailtjes naar de dealer en garages gaan sturen voor prijs opgaven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb jij toevallig ook een indicatie wat zo een klep vervangen of reinigen zou kosten? (Heb nog niets met de tip gedaan :embarassed: ) Wil wat mailtjes naar de dealer en garages gaan sturen voor prijs opgaven.
Kost je wellicht 1 uurloon, dealers zullen al snel tot vervanging overgaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals al eerder gezegd, de combiklep wordt doorgaans vervangen bij stealers indien vastgeroet (door uitlaatgassen), deze is echter meestal ook weer schoon te maken zodat'ie weer gangbaar wordt. Ik heb begrepen dat de klep defect was, jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden