Ga naar inhoud
  • 0

Bov(Blow Off Valve)


zwaan

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zoals ik al eerder gemeld heb, hebben wij een verstelbare Forge BOV op de GTI zitten (is ook een 1.8T alleen "dwars" geplaatst)

Deze werkt perfect en stoort op geen enkele manier op het motor management.

Ik heb destijds de verstelbare gekocht vanwege ervaringen op een Escort RS Turbo, die niet wilde starten bij koud weer.

Deze kan ook compleet afgesloten worden.

Ik heb hem pas vervangen voor een nieuw type Forge die door middel van een metalen zuiger de valve afsluit.

De vorige deed dit door middel van een kunstof zuiger en begon die te slijten.

De nieuwe Forge is net uit, kost ca.195,= (+montage, maar is makkelijk zelf te doen)

Deze produceerd een beschaafde whoooosh, (bij standaard turbo druk)

Ik vind het persoonlijk erg netjes en zou hem zeker aan kunnen raden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo dat was hem dan!!! Turbo kapot :angry: Nu was ik vanplan het fluitje uit de gemodificeerde BOV te halen maar was er al weer telaat mee. Fluitje is los getrilt en in de turbo gezogen. Eerst dacht ik OO het is maar van Alu dan zal er wel niks scheef zijn. Wel dus nu fluit de turbo en bouw nu nog maar 0.7 bar. Dus dit weekend turbo eraf en kijken hoe erg de schade is.

Wat een gekut alweer, en ik moest zonodig een afblaas geluid hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een 100% BOV geeft op closed loop systemen een probleem, dit is al aangegeven. Een instelbare is daarentegen wel een optie, dus deels afblazen en deels terugvoeren naar de luchtinlaat.

 

Ik was er snel zat van mbt die afblaasgeluiden, ik had een K&N 57i kit + een andere inlaatbuis waardoor het geluid behoorlijk hard was. Dus ook zonder BOV is het resultaat wel haalbaar en krijg je geen problemen met de ECU.

 

Ik begrijp dus dat zonder de BOV en met een open filter het geluid ook harder word? Of is dat alleen in combinatie met de andere inlaatbuis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo schade opgenomen schoepen zijn aangevreten 1 is half weg. ik heb de aangevreten alu bramen van de turbo weggeveilt en gaat er dadelijk weer onder met de keuze om minder vermogen tehebben. Tot dat ik het geld bij elkaar heb voor een k04 setup. K04 zat wel in de planning maar eigenlijk nog niet zo snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van het weekend een Forge ventiel op een seat Ibiza 1.8 turbo geplaatst

het werkt dus perfect, en het is niet alleen het afblazen wat tie doet maar het is ook gelijk een andere auto hij rijdt echt beter en pakt sneller op.

Deze is dan ook gechipt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden