Ik ben in bezit van een Volkswagen Passat(B6) 2.0 TDI DSG6 uit 2005.
Lekkeren auto met veel ruimte op 1 probleem na.
Sinds april dit jaar komt het regelmatig voor dat bij te snel optrekken op bijv. een invoegstrook op de snelweg
de motor in het zg. noodprogramma springt en het gloeispiraallampje gaat knipperen. Bij te snel optrekken bedoel ik niet eens zozeer doortrekken bij een hoog toerental. de auto kan lekker vlot ui de voeten met een laag toerental.
Bovenstaande gebeurt steeds als ik tussen de 3000 de 4000 toeren zit, en alleen als er meer vermogen wordt gevraagd.
Ik vindt het erg irritant en waag het dan ook maar niet om eens snel een vrachtwagen of iets dergelijks in te halen op een
enkelbaansweg. Stel dat die auto weer kuren krijgt en je vermogen wegvalt, niet een prettige gedachte als je er even snel omheen moet.
Het garagebedrijf waar ik de auto in onderhoud heb onderzoekt dit maar komt ook niet verder. Onderhand zijn er o.a. een kabelboom, gloeispiraal en wat andere aanverwante onderdelen vervangen. Soms was de kwaal een paar weken weg en leek het probleem opgelost te zijn totdat de kwaal weer terugkeerde voor dit alles samen in combinatie met een grote beurt en APK werd me een factuur van €1600,= gepresenteerd. Veel geld (vindt ik), maar het ergste is dat ik geen stap verder ben. in deze periode is er ook nog een pompverstuiver gesneuveld, wagen door ANWB naar dealer afgesleept.
Dealer heeft de pompverstuiver vervangen wat gelukkig onder een coulanceregeling van VW viel.
Wie heeft hier ervaring mee en kan me aan evt tips helpen waar wij (ik en garagebedrijf) het moeten zoeken?
Vraag
ASL
Beste mensen,
Ik ben in bezit van een Volkswagen Passat(B6) 2.0 TDI DSG6 uit 2005.
Lekkeren auto met veel ruimte op 1 probleem na.
Sinds april dit jaar komt het regelmatig voor dat bij te snel optrekken op bijv. een invoegstrook op de snelweg
de motor in het zg. noodprogramma springt en het gloeispiraallampje gaat knipperen. Bij te snel optrekken bedoel ik niet eens zozeer doortrekken bij een hoog toerental. de auto kan lekker vlot ui de voeten met een laag toerental.
Bovenstaande gebeurt steeds als ik tussen de 3000 de 4000 toeren zit, en alleen als er meer vermogen wordt gevraagd.
Ik vindt het erg irritant en waag het dan ook maar niet om eens snel een vrachtwagen of iets dergelijks in te halen op een
enkelbaansweg. Stel dat die auto weer kuren krijgt en je vermogen wegvalt, niet een prettige gedachte als je er even snel omheen moet.
Het garagebedrijf waar ik de auto in onderhoud heb onderzoekt dit maar komt ook niet verder. Onderhand zijn er o.a. een kabelboom, gloeispiraal en wat andere aanverwante onderdelen vervangen. Soms was de kwaal een paar weken weg en leek het probleem opgelost te zijn totdat de kwaal weer terugkeerde voor dit alles samen in combinatie met een grote beurt en APK werd me een factuur van €1600,= gepresenteerd. Veel geld (vindt ik), maar het ergste is dat ik geen stap verder ben. in deze periode is er ook nog een pompverstuiver gesneuveld, wagen door ANWB naar dealer afgesleept.
Dealer heeft de pompverstuiver vervangen wat gelukkig onder een coulanceregeling van VW viel.
Wie heeft hier ervaring mee en kan me aan evt tips helpen waar wij (ik en garagebedrijf) het moeten zoeken?
Groet een wanhopige VW rijder.
12 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten