Ga naar inhoud

ASL

Members
  • Aantal items

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over ASL

Profile Information

  • Plaats
    Drachten

ASL's Achievements

0

Community reputatie

  1. @Myst, Alvast bedankt. geeft weer wat hoop. Ik ga morgenochtend direct bellen. Ik hou u allen op de hoogte.
  2. @myst, zie nu pas dat bij je reactie onderaan hetzelfde 'schakelprobleem' beschreven wordt. Ik zal morgenochtend direct navragen of men ook de vacuumklep gecontroleerd of vervangen is. Jullie horen van me!
  3. @Ozzy40, Computer is meerdere malen uitgelezen door garagebedrijf. Helaas kan ik je geen details over de uitslagen geven, zal ik navragen en zsm hier vermelden. @Fopperr, ook bij mij is er een kabelboom vervangen die aangevreten leek te zijn. Gezien we hier in de straat een tijdje terug last hebben gehad van enkele steenmarters vermoeden wij ook dat dit het werk is van deze beestjes. De kabelboom is inmiddels geheel vervangen (Kosten €97,=) @Myst, Ook is er een klep (vraag me niet welke??) vervangen. Was een niet al te dure gelukkig. Sinds afgelopen winter was er een 1 gloeispiraal defect, volgens garagebedrijf niet noodzakelijk om deze direct et vervangen. Men zei dat de passat met de overige ook wel wou starten. Men gaf als reden dat de klepdeksel hiervoor los moest en dit niet ten goede van de pakking kwam als dit te vaak gebeurde. Deze is inmiddels toch vervangen om ook dit maar uit te sluiten als oorzaak. Zoals ik vertelde is in juni een pompverstuiver defect geraakt en onder coulance verholpen door de dealer in Drachten. Even hoopten we dat hiermee het probleem de wereld uit zou zijn....helaas. Sinds ik deze storing heb, heb ik ook het gevoel dat de automaat minder soepel schakelt. de automaat schakelt minder snel, steeds als je een bocht maakt en de bak teruggeschakeld is en weer moet opschakelen, lijkt het opschakelen trager te gaan ( je geeft wel gas maar de bak reageert traag ). Misschien is dit ook iets herkenbaars voor jullie ?
  4. Beste mensen, Ik ben in bezit van een Volkswagen Passat(B6) 2.0 TDI DSG6 uit 2005. Lekkeren auto met veel ruimte op 1 probleem na. Sinds april dit jaar komt het regelmatig voor dat bij te snel optrekken op bijv. een invoegstrook op de snelweg de motor in het zg. noodprogramma springt en het gloeispiraallampje gaat knipperen. Bij te snel optrekken bedoel ik niet eens zozeer doortrekken bij een hoog toerental. de auto kan lekker vlot ui de voeten met een laag toerental. Bovenstaande gebeurt steeds als ik tussen de 3000 de 4000 toeren zit, en alleen als er meer vermogen wordt gevraagd. Ik vindt het erg irritant en waag het dan ook maar niet om eens snel een vrachtwagen of iets dergelijks in te halen op een enkelbaansweg. Stel dat die auto weer kuren krijgt en je vermogen wegvalt, niet een prettige gedachte als je er even snel omheen moet. Het garagebedrijf waar ik de auto in onderhoud heb onderzoekt dit maar komt ook niet verder. Onderhand zijn er o.a. een kabelboom, gloeispiraal en wat andere aanverwante onderdelen vervangen. Soms was de kwaal een paar weken weg en leek het probleem opgelost te zijn totdat de kwaal weer terugkeerde voor dit alles samen in combinatie met een grote beurt en APK werd me een factuur van €1600,= gepresenteerd. Veel geld (vindt ik), maar het ergste is dat ik geen stap verder ben. in deze periode is er ook nog een pompverstuiver gesneuveld, wagen door ANWB naar dealer afgesleept. Dealer heeft de pompverstuiver vervangen wat gelukkig onder een coulanceregeling van VW viel. Wie heeft hier ervaring mee en kan me aan evt tips helpen waar wij (ik en garagebedrijf) het moeten zoeken? Groet een wanhopige VW rijder.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden