Ga naar inhoud
  • 0

motor loopt slecht en valt uit


Rnlmc

Vraag

Goede middag allen,

ik heb het volgende probleem: Ik heb een Passat 1.9 TDI met een AWX motor uit 2002, daarvan heb ik de motor vervangen.

Ik had een paar kleine probleempjes, maar die heb ik al verholpen door de foutcodes uit te lezen. De auto heeft dus op dit moment geen fout codes meer. Toch is er op dit moment een probleem. De auto start slecht (moet lang doorstarten), wat hij in eerste instantie niet deed. Op het moment dat de motor draait loopt hij goed. Op het moment dat er wat km mee gereden zijn en dus op bedrijfstemp is, kan ik gas geven wat ik wil, alleen komt hij slecht op toeren en niet meer boven de 3000 toeren. Daarna slaat de motor uit en start niet meer. Na Ongeveer een kwartiertje afkoelen wil die weer starten.

 

Heeft iemand misschien een suggestie? Ik hoop dat dit probleem natuurlijk zo snel mogelijk verholpen is.

Groeten Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De auto was in een gat in het wegdek gereden waardoor de carterpan gescheurd was. Diegene waar de auto van was heeft er gewoon mee verder gereden waardoor dus de hele motor vast gelopen is. Uiteindelijk heb ik deze auto gekocht en een ander blok ingezet.

Het grote probleem is, dat ik in Aruba woon (6 uur tijdsverschil, dus vandaar dat ik laat reageer) en een blok vanuit nederland heb laten overkomen. Dat blok komt bij een demontage bedrijf vandaan. Die hebben het blok verkocht als een goed blok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb vandaag even een co2 meting met rookgastester uitgevoerd en daaruit bleek dat het toch hoogstwaarschijnlijk wat met de koppakking of de kop aan de hand is. Ik denk toch dat ik nog een compressiemeting of lektest ga uitvoeren voordat ik het hele zaakje los ga halen.

 

Toch blijf ik het dan toch nog raar vinden dat de auto tijdens het rijden uitslaat. Gas wordt gesmoord en hij slaat daarna uit. Er gaat voor de rest geen lamp branden (check engine) en ook geen foutcodes... Best vreemd dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik kan het ook niet verklaren. nAlleen hadden mijn schoonouders een tig jaar geleden ook de koppakking lek en viel de auto ook stil. Na afkoelen van de motor kon je weer starten en rijden, vandaar mijn suggestie van koppakking.

 

Maar mooi dat er het een an ander duidelijk is nu.

Ja het is een apart verhaal. Maar ik zal jou verhaal ook in mijn achterhoofd houden. Dat wat jij beschrijft komt ook behoorlijk overeen met dat van mij. Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden