Ga naar inhoud
  • 0

Schokbrekers voor


Bakker1988

Vraag

Hallo,

 

Vorige week mijn passat weggebracht voor de APK. Daarbij melde ze dat ik hem weer ophaalde dat mijn voor schokbrekers beginnen te lekken. Vervanging niet direct noodzakelijk maar moet wel gebeuren. Nu is mijn vraag,

 

Kan ik dat zelf en heb je daarvoor speciaal gereedschap nodig. Zijn er nog bouten met een speciaal aandraaimoment?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wanneer het om een 3c gaat is het best wel een lastige klus aan de voorzijde, je kunt het op een krik uitvoeren. De bout van de aandrijfas moet los en worden vervangen, en de schokbreker moet uit het veerpootlichaam worden getikt, heb je spreider of wat handigheid met een dike schroevendraaier voor nodig, verder een paar goede veerspanners om de veer veilig te verwijderen. Heb je het zelf nog nooit gedaan: afblijven en door een vakman laten doen.

 

post-10228-1423827599,439_thumb.jpg

 

Voor de beeldvorming...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Enig idee wat de kosten zijn om het te laten vervangen? En moeten beiden kanten tegelijk vervangen worden? ( Ik heb er ook 1 die aan het "zweten" is )

 

Zweten betekent nog niet dat de schokbreker lek en defect is, je moet links en rechts altijd gelijk tijdig vervangen, zou gewoon even in de buurt gaan googelen en vragen wat het kost om allen te monteren, achterzijde is in een half uurtje klaar, voor ben je gauw 2 uur mee zoet met juiste gereedschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Ik heb bij de dealer gevraagd en het kost ong 600 euro. Ik had op internet gekeken voor de onderdelen maar dan kwam ik ook al tussen de 200 en 300 euro uit. Aangezien ik de foto zag en niet graag zoveel werk op mijn hals haal laat ik ze gewoon alle twee bij de dealer vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden