Ga naar inhoud
  • 0

1.8turbo g3 1998 passat rookt?


Akfoppen

Vraag

vw passat 1.8t turbo 20v aeb motor op lpg g3 vialle

 

rookt de auto eerste paar meters het is niet veel maar je ziet het in je spiegel

 

ik zal vanmiddag is een logje proberen te maken maar ik heb het gevoel of de turbo nog zijn best doet/en je hoort hem goed

 

int verleden ook de carterventilatieslang gerepareerd

 

ik heb de auto een grote beurt gegven inclusief distr.riem en alle andere riemen

 

behalve de nokkenas ketting/spanner

 

hij rookte al voor de olie wissel.

 

maar mijn valt het volgende op

 

ik heb benzine verbruik en soms ruik ik benzine een enkele keer

als ik benzine tank dan zie ik dat aan me meter naar beneden gaan (ik heb al is gehad dat ik 2 x 15 euro benzine tankte en dat hijs nog steeds op reserve stond en een dag erna had ik ineens een bijna half volle tank)

dus benzine verbruik

rookontwikkeling gedurende eerste paar seconden

 

en ook duurt het lang voordat hij op 90graden sstaat de temp. meter

dan moet ik echt op de snelweg 140 gaan rijden met de verwarming uit

anders haalt ie het niet. kvs sensor is al vervangen maand geleden.

als ik dan even de motor uit zet en ga tanken en ik start hem weer staat hij mooi op 90graden

ga ik weer even cruisen dan zakt hij weer 2 streepjes. of soms meer

dus hoe harder ik rijd hoe verder hij naar de 90graden gaat maar nooit eroverheen.

 

iemand een verklaring?

 

mvg ak foppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb net de thermostaat vervangen. en de meter geeft nu constant 90 aan dus dat de thermostaat niet goed was dat mag we blijken.

 

of er nu nog iets is met mijn brandstof level...? ik ga straks ff met vagcom kijken hoeveel er in de tank zit..

 

 

of ebbben jullie nog een tip voor de benzine stand die drastich omlaag gaat naa het tanken en die kan soms wel 2 streepjes zijn op 40 km

 

ik rijd op lpg g3 mengt hij dan ook benzine onder het rijden op gas voor smering???

systeem is van vialle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja sorry ik heb stiekem voor jullie advies nog even bekeken op het forum maar ik wou toch even een mening horen over het benzine of daar nog links naar toe zijn...

 

 

ik heb dus niet binnen 10 min na de laatste replyu alles voor elkaar gebatst duurde 2uur:P gewoon even op oprijplaten en de bodem beschermplaat verwijdert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja op een rit van 40 km en je rijd op gas zie je het benzine metertje dalen 2 streepjes vanaf net geen genoeg benzine om het lampje uit te laten gaan van reserve tot 2 streepjes onder de max reserve

 

 

 

 

ik merk wel na het vernieuwen van de thermo gisteren dat de meter precies op 90 blijftc

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden