Ga naar inhoud
  • 0

Tandempomp overleden?


Marco456

Vraag

Ik heb al enige tijd een hik in de motor zitten als die koud is.

Dat is te merken als die in de 3 versnelling staat rond de 40 km/h dan gaat die stotteren.

Als die warm is nergens geen last van.

 

Nu ging ik de olie controleren en vond ik die vrij hoog staan en leek vrij licht van kleur.

 

Dus maar even het brandstof filter los gehaald die zit er 15k in en ziet er zo uit:

 

IMG_1935.JPG

IMG_1936.JPG

 

Ik heb een garantie verzekering bij de auto verkregen (40% van de onderdelen worden vergoed arbeid 100%, mits geen verbruiks artikel), dus wil ik dit nog even laten oplossen.

 

En ook zit er iets niet goed in de aandrijf lijn, ik denk homokineet of wiellager als ik bij 100-120 km/h gas geeft hoor ik iets tikken.

 

Wat is verstandig om te laten vervangen (is een universeel garage en de kennis is niet zo hoog vind ik).

Ook de opvoerpomp?

 

Ja het geluk zit me nog niet mee :( , maar ik hoop dat het na deze reparatie weer goed komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Je kan contact opnemen met VAG Techniek in Nuenen, die hebben wel verstand ervan.

 

Tja maar waar ik hem gekocht hem heb ik nog garantie:

 

Ik heb een garantie verzekering bij de auto verkregen (40% van de onderdelen worden vergoed arbeid 100%, mits geen verbruiks artikel), dus wil ik dit nog even laten oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja.. Maar als zij er (bijna) geen verstand van hebben, heb je der ook niks aan, tenzij ze zeggen van: je mag het laten maken bij hun voor X bedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Filter ziet er normaal uit hoor.

Die worden al na een paar 1000km zwart door de brandstof retour leiding.

 

Je moet vooral kijken of er wat olie op de brandstof drijft.

Maar zoals ik het op de fotos kan beoordelen zit er geen olie bij.

 

Misschien dat ze er iets teveel olie in hebben gedaan? Peilstok ik ook erg moeilijk af te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja.. Maar als zij er (bijna) geen verstand van hebben, heb je der ook niks aan, tenzij ze zeggen van: je mag het laten maken bij hun voor X bedrag.

 

Ik zeg niet dat ze 2 linker handen hebben maar hun zullen alleen dan de tandempomp vervangen terwijl het mischien aan de opvoer pomp ligt. zovaak hebben ze geen passat over de vloer!

 

Filter ziet er normaal uit hoor.

Die worden al na een paar 1000km zwart door de brandstof retour leiding.

 

Je moet vooral kijken of er wat olie op de brandstof drijft.

Maar zoals ik het op de fotos kan beoordelen zit er geen olie bij.

 

Misschien dat ze er iets teveel olie in hebben gedaan? Peilstok ik ook erg moeilijk af te lezen.

 

De diesel zag er mooi blauw kleurig uit geen olie gloed tezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je over het filter gaat dan is het meer roetdeeltjes dan een olieachtige substantie?

Als er olie in zit dan voel je dat wel als je over het filter heen gaat.

 

Kan ook zijn dat je opvoerpomp in de tank niet meer goed is. Dat zie je niet aan je brandstoffilter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet het ook niet meer mijne zag er ook weer zo uit. Vorige keer tandem pomp laten vervangen.

De ene garage zegt is niet goed... de andere garage zegt is normaal. hier op het forum precies zo.

 

moet ik nu de tandempomp weer vervangen? Volgens mij niet volgens garage wel... ik kijk het eerst eens even zo aan en houd het filter en de olie in de gaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden