Ga naar inhoud
  • 0

alarm


frankel

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb een comfortline uit 1998.

 

Maar eh ik heb alleen een standaard start onderbreker (volgens mijn verzekering)

Bij de dealer zeiden ze alleen dat als het lampje knippert in de deur dat dan de start onderbreker in werking was...

Misschien bedoelde ze dat...?

 

Verder denk ik dat mocht je een alarm erin hebben je dit toch minimaal aan een knopje op je sleutel ofzo moet zien...?

 

Of zeg ik nu iets heel geks ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

in je auto stappen

 

alles afsluiten zoals je zou doen als je wegliep (sleutel in je hand houden en de auto afsluiten, dus niet in het contact steken)

 

deur opendoen door aan de deurhandel (binnen) te trekken (2x geloof ik)

 

tuut tuut tuut tuut tuut

 

of:

 

raam opendoen

 

deur afsluiten

 

arm naar binnen en de deur opendoen als boven.

 

tuut tuut tuut tuut tuut

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn 3 soorten alarms af-fabriek (naar mijn weten)

 

De startonderbreker met chip in de sleutel, die naar mijn weten elke Passat heeft.

 

Wij hebben op de highline blijkbaar variant 2, deze heeft startonderbreking en (kwam er bij toeval achter) bewaking op achterklep, deuren en contactslot.

Sluit ik de auto dus af op de safe mode (1 of 2x draaien, of op afstand met bloksleutel) en de led knippert, dan gaat het alarm af zodra de deur open gaat of de sleutel in het contact gaat.

 

Had dit nog nooit gezien, maar het schijnt origineel te zijn... Iemand die dit kan bevestigen?

 

Variant 3 is overigens 1+2 en dan nog interieurbeveiliging, te herkennen aan de knop op de B-stijl en de sensoren in de interieurlampjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oja, nog wat extra info:

 

Om het alarm af te laten gaan, moet ik de deur in de 1e vergrendeling duwen (dus niet dicht) en dan zo hard dichtduwen dat het deurcontact denkt dat de deur dicht is. Dan de deur loslaten en begint de toeter (ergens in kofferbak) te toeteren. Andere optie is: in de auto zitten, (blok-)sleutel in de knuistjes, auto sluiten, wachten op ledje en dan de auto op contact zetten.

 

Wat ik nog niet geprobeerd heb (schrok van het alarm toen) is of de auto überhaupt wel te starten is dan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden