Ga naar inhoud
  • 0

draagarm vervangen.


trotse mama

Vraag

Van de week een vakantie check laten uitvoeren op onze passat 3b. Hij is prima in orde bevonden enkel zullen de remblokken en remschijven voor binnenkort vervangen moeten worden. (was ik al mee bekend) maar ook vermelde hij dat de draag armen eraan zitten te komen. Volgens hem een bekende kwaal van de passat.

 

Nu is het de bedoeling om de gehele set te vervangen, maar wat zijn goeie sets? Ik heb op de site van win parts gekeken en zag wel setjes staan , maar geen idee of die een beetje goed zijn. En welke anders aan te bevelen zijn.

 

Het vervangen daarvan??? Veel werk? lastig???? Ik wil graag vaak dingen zelf doen aan de auto en ben wel handig, maar dit is weer nieuw voor me. (wel 10 jaar terug van m'n golf alles vervangen, maar ja dat is toch anders als m'n passat)

 

Iemand goeie tips??

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

 

de draagarmen van Winparts zijn geen slechte, ik heb er ook al een aantal onder de Passie gemonteerd.

Als je de set zelf wilt vervangen zou ik van te voren hier op het forum ff gaan speuren naar een "how to", en de bout die voor de bovenste draagarmen langs zit van te voren goed inspuiten met een kruipolie oid, het liefst een aantal keren. Deze wil in de meeste gevallen slecht los en breekt soms zelfs af, dus probeer dit te voorkomen.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de draagarmen eraan zitten te komen kun je gerust nog even wachten.. je dynamo zit er ook wel een keer aan te komen.. en nog wel meer onderdelen..

 

Als het gaat klapperen is het vroeg genoeg.. ik heb bij mijn eigen in 8 jaar tijd 2 setjes gemonteerd.. 1 prut set van 125 euro per 8 en een goede set(MOOG).. 1000 zon beetje voor alles

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hoort ze al een tijdje aardig rammelen. Over klonkerweggetjes wordt je helemaal gek er van. Wil ze wel graag zelf vervangen, maar heb er A. geen goed gereedschap voor. B. geen goede plek waar ik even zo onder de auto kan liggen en C. heb het nog nooit gedaan.

 

Ben er wel achter dat de monteur van de vakantie check wel erg makkelijk was. Volgens hem waren de remblokken en schijven ook wel een keer aan vervanging toe, maar zouden we er makkelijk nog duizenden km's mee kunnen rijden.

Nu hebben we sindsdien toch echt geen duizenden km's gereden, maar de linker schijf achter rot echt helemaal weg. met remmen merk je dat ook echt hele goed. (trap vaak door de rem heen of hij schiet gelijk in zijn abs)

M'n man (van wie de laatste berichten hier ook waren) heeft er geen last van, maar die heeft sowieso iets minder gevoel over/ van de auto als ik.

(hoor zelf elk raar geluidje als er iets is)

 

moeten dus eerst echt die remmen in orde maken en daarna de draagarmen, want die beginnen steeds meer herrie te maken? maarja welke er nou aan vervanging toe zijn geen idee dat werd niet echt verteld.

En helaas is onze vaste monteur gestopt met zijn garage en zijn nu nog een beetje zoekende naar een andere goede garage/ monteur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden