Ga naar inhoud
  • 0

Phatbox


passatb6

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Yup... hiero zittie achter de MFD, samen met een eintrap in de kofferbak.

 

Ben momenteel een beetje aan het pioneren, en kijken of ik zelf een import handeltje kan opzetten voor dit ding.

 

De mijne rouleert tussen de corrado en de passat.

Dus een van ons heeft dan de 6-wisselaar, en de ander de oneindig-wisselaar.

 

Voor wie niet weet wat een phatbox is:

Het is een cd-wisselaar emulator met verwisselbare harddisk als media.

Leuk, als je zo'n 80cd's in je auto wilt...

 

section_phatbox.jpg

 

link:

http://www.phatnoise.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo'.

 

Ook van Kenwood is er een "wisselaar" harde schijf. Volgenas mij is het hetzelfde alleen moet je naar aansluiting van de originele VW radio kijken. Ik heb wel gelezen dat met een adapter je hem alle radio s kunt aansluiten.

 

Deze kost minder, heeft 10 gb.

 

Ik heb de site toegevoegd:

 

http://www.pixmania.nl/nl/nl/91073/art/ ... ?srcid=104

 

 

 

 

 

 

 

l_14460002.jpg

 

keg_groot.jpg

 

 

groetjes

Antonio

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik had er nog niet eerder van gehoord/gelezen en ik was hem bij de BM-onderdelenshop tegengekomen en ben toen gaan zoeken en lezen.

 

Kabeltje komt er nog bij, dus EUR 600 bij Bram.

 

Ik had een andere link opgenomen omdat daar meer specs bij stonden. Maar bedankt voor het meedenken!

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik had er nog niet eerder van gehoord/gelezen en ik was hem bij de BM-onderdelenshop tegengekomen en ben toen gaan zoeken en lezen.

 

Kabeltje komt er nog bij, dus EUR 600 bij Bram.

 

Ik had een andere link opgenomen omdat daar meer specs bij stonden. Maar bedankt voor het meedenken!

 

Jos

 

Graag gedaan :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook gelezen: (waarom zo'n prijsverschil is nu de vraag)

 

What is the difference between the PhatNoise Car Audio System and the Kenwood Music Keg?

The Kenwood Music Keg is very similar to the PhatBox, but it's not quite the same. The Kenwood Music Keg is a slightly newer revision of the hardware, it has different firmware, etc.; most importantly, however, is the fact that it is specifically compatible with Kenwood head units. But by and large, it behaves exactly the same once you get it in the car. And if you want more storage, the Kenwood Music Keg uses the exact same DMS cartridges as the PhatBox (available at the PhatNoise Store).

 

Stuk onderstreept... die zal wel niet gaan werken op de VW Navi... :x

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verschillen zitten em puur in de vormgeving en firmware!

 

 

Voor diverse automerken zijn deze phatboxen ontworpen, en door diverse leveranciers te leveren.

 

De mijne kostte nog geen 300 euri. (nieuw, en 1 jaar garantie).

 

 

Aansturing:

3 knoppen zoeken op resp. Genre, Artiest en album. De overige 2 zijn voor de setup en nog iets wat me zo niet tebinnen schiet.

 

als je een album gekozen hebt, springt de phatbox weer naar CD1 en kun je door de cd/album/arties bladeren.

Wil je een andere artiest, cd of genre dan kies je voor een knop 2-3-4 en zoek je die daar op (snelzoek knop).

Vervolgens springt de box weer terug naar CD1 en je kunt weer op de nieuwe cd/artiest/genre/album bladeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De Phatbox is geplaatst, en hij bevalt uitstekend. Je kan dus 20gig aan mp3 opslaan en op verschillende manieren zoeken, op genre, album, artiest en nog iets. Super!

 

Het is even wennen aan de stem van het apparaat, dit is echt een computerstem en dus niet altijd even duidelijk.

 

De bijgeleverde software om alles op de DMS te zetten is ook zeer handig. Ik zal kijken dat ik van het weekend even een paar foto's online kan zetten.

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dit werkt dus met een harde schijf ? Zijn er ook details over watvoort merk/type hdd dit dan wel mag zijn ?

 

Ik neem aan dat je dit ding in de auto laat liggen, en er zijn heeeeel weinig hdds die temperaturen van -20 tot +40 (en hoger), de condens, trillingen en wat het ding nog meer op zn flikker krijgt goed aankunnen....

 

Ik voorspel dan ook een kort leven voor zulke apparaten....

 

Of hebben ze ergens een grote truc uitgevonden waardoor dit verholpen is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Renkie,

 

ik heb geen idee wat er precies inzit, ik zal eens kijken of ik dit uit kan zoeken. Het is wel een HD, want je hoort hem duidelijk opstarten in de cradle.

 

Wat betreft de levensduur, er zit in iedergeval 2 jaar garantie op, dus die kom ik wel door :-)

 

Het is redelijk ingepakt:

 

dms.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een Laptop HD kan wel wat hebben hoor...

Ik heb er hier in ieder geval al 2 x 1 uit me handen laten stuiteren... en nix aan de hand... geen bad block te vinden....

 

Dus ik denk dat dat wel mee valt.

 

Ben alleen eens benieuwd of er ook zo'n systeem voor mijn sony bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

blijf het vreemd vinden dat er voor zo'n product voor een HDD gekozen wordt...

En ik wil best geloven dat 1 hdd een flinke val kan overleven... maar moet je eens zien hoeveel er bij normaal gebruik, zonder schokken, al kapot gaan binnen 3 jaar..

 

Daar zul je van schrikken.

 

En, jij liet em vallen terwijl er geen stroom op stond, heb je hetzelfde met een draaiende laptop waarvan de hdd bezig is op het moment van impact dan heb je toch echt wel grote kans dat je de backup kunt gaan opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden