Ga naar inhoud
  • 0

Koplampsproeier sproeit niet..


DuMaNLiYoL

Vraag

Vandaag heb ik mijn auto gebracht naar een garage voor een Grote beurt (ook distributieriem)

 

Doordat hele voorkant van mijn auto af moest, is het ruitensproeiervloeistof ook leeggehaald.

 

Nadat ik bij mijn huis arriveerde en ruitensproeiervloeistof vulde, kwam er geen vloeistof uit het kloplamsproeier passagierszijde (bestuurderszijde werkt wel).

 

Aldus ze gaan wel omhoog, maar spuiten niet.. Wat zal het oorzaak zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Oei, als hij niet spuit maar wel omhooggaat, dan heb je een best probleem...:D:D:):).

 

Even alle gekheid: die sproeiers werken op druk van de sproeivloeistof. Wellicht zijn de sproeiers gewoon verstopt > komen dan wel omhoog, maar komt er niks uit....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hahaha net ff naar buiten gegaan en ze werken weer.. Gelukkig !

 

(Heb zeer respect voor automonteurs.. Wat irritant zeg hele voorzijde eraf voor een beurt..)

 

Ik stuur indien gewenst zo snel mogelijk een foto van mijn passat zonder een kop :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kan het pompje gewoon niet kapot zijn? die gaan meestal kapot..

 

Als de sproeiers naar buiten komen, dan lijkt er toch druk van het pompje te zijn. Of komen die sproeiers elektrisch omhoog?

 

Eerlijk gezegd weet ik dat niet.. maar voor zover ik weet, als zo'n koplamp-sproeier het niet (goed) doet, is het pompje meestal het kwaaltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kan het pompje gewoon niet kapot zijn? die gaan meestal kapot..

 

Als de sproeiers naar buiten komen, dan lijkt er toch druk van het pompje te zijn. Of komen die sproeiers elektrisch omhoog?

 

Eerlijk gezegd weet ik dat niet.. maar voor zover ik weet, als zo'n koplamp-sproeier het niet (goed) doet, is het pompje meestal het kwaaltje.

 

Ik denk niet dat ze elektrisch omhoog gaan, zat alleen een slang vast naar vloeistoftank..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft waarschijnlijk gewoon wat lucht in gezeten. Na een paar keer pompen is dat eruit en alles doet het weer :-)

Sproeiers gaan inderdaad omhoog door de vloeistofdruk (in dit geval dus luchtdruk, uniek!) dus als ze omhoog komen is het pompje in elk geval in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geachte VW-drivers,

 

Een aantal maanden geleden heb ik gemerkt dat mijn koplampsproeiers totaal niet meer omhoog gaan. (Aldus beide zeide)

 

Kunnen twee pompen tegelijkertijd stuk gaan? Namelijk heb ik ook gemerkt dat er geen zekering in vakje 3 zit in mijn zekeringkast. Heb geprobeerd een zekering in te plaatsen, maar zit vrij losjes in zijn plek.

 

Graag jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden