Ga naar inhoud
  • 0

Achteruitrij camera aansluiten


DuMaNLiYoL

Vraag

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De camera zal wel een geschakeld plusje (of de remote van de radio) en massa nodig hebben en dan nog een AV uitgang die je dan moet koppelen met de AV ingang van de Pioneer.

Ik weet niet of er een schakeldraad van de radio voorhanden is die 12V stuurt wanneer de achteruit actief is ? zoniet zal je steeds op de radio handmatig moeten overschakelen naar camerabeeld om te zien wat zich achter de wagen afspeelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De camera zal wel een geschakeld plusje (of de remote van de radio) en massa nodig hebben en dan nog een AV uitgang die je dan moet koppelen met de AV ingang van de Pioneer.

Ik weet niet of er een schakeldraad van de radio voorhanden is die 12V stuurt wanneer de achteruit actief is ? zoniet zal je steeds op de radio handmatig moeten overschakelen naar camerabeeld om te zien wat zich achter de wagen afspeelt.

 

Bedankt voor je informatie..

 

Mijn navigatie heeft inderdaad een kabel "Camera Input".. Die had ik aangesloten..

Bij het verbinden aan mijn achteruitrij verlichting, kreeg ik alleen een zwart beeld :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De camera zal wel een geschakeld plusje (of de remote van de radio) en massa nodig hebben en dan nog een AV uitgang die je dan moet koppelen met de AV ingang van de Pioneer.

Ik weet niet of er een schakeldraad van de radio voorhanden is die 12V stuurt wanneer de achteruit actief is ? zoniet zal je steeds op de radio handmatig moeten overschakelen naar camerabeeld om te zien wat zich achter de wagen afspeelt.

Het is juist andersom.

Op de radio moet een aansluiting zitten die 12V krijgt wanneer de achteruit is ingeschakeld.

De radio weet dan dat hij moet omschakelen naar achteruit.

Deze 12V kun je aftakken van de achteruitrij verlichting. Dit schakel je ook paralel naar de camera zodat die ook 12V voeding krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De camera zal wel een geschakeld plusje (of de remote van de radio) en massa nodig hebben en dan nog een AV uitgang die je dan moet koppelen met de AV ingang van de Pioneer.

Ik weet niet of er een schakeldraad van de radio voorhanden is die 12V stuurt wanneer de achteruit actief is ? zoniet zal je steeds op de radio handmatig moeten overschakelen naar camerabeeld om te zien wat zich achter de wagen afspeelt.

Het is juist andersom.

Op de radio moet een aansluiting zitten die 12V krijgt wanneer de achteruit is ingeschakeld.

De radio weet dan dat hij moet omschakelen naar achteruit.

Deze 12V kun je aftakken van de achteruitrij verlichting. Dit schakel je ook paralel naar de camera zodat die ook 12V voeding krijgt.

 

Is maar hoe je het bekijkt, kan zijn dat de radio een 12V output geeft naar de camera om deze te activeren (net zo een beetje als een remote voor de versterker)

Of dat de radio een 12V input moet krijgen om over te schakelen wanneer de achteruit actief is. dan kan het inderdaad met het aftakken van het achterlicht gebeuren.

Wat ook kon zijn is dat de radio in een 3C zit en dat hij het reverse signaal via het can-bus gebeuren krijgt. Dan moet je de camera op een geschakelde plus leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is maar hoe je het bekijkt, kan zijn dat de radio een 12V output geeft naar de camera om deze te activeren (net zo een beetje als een remote voor de versterker)

Of dat de radio een 12V input moet krijgen om over te schakelen wanneer de achteruit actief is. dan kan het inderdaad met het aftakken van het achterlicht gebeuren.

Wat ook kon zijn is dat de radio in een 3C zit en dat hij het reverse signaal via het can-bus gebeuren krijgt. Dan moet je de camera op een geschakelde plus leggen.

 

 

Hoe moet de radio weten dat achteruit is ingeschakeld? Het gaat om een 3BG zonder canbus (zie onderschrift). Ook al had deze wel een quadlockstekker canbus, zoals sommige laatste modellen van de 3BG, dan nog is dat alleen comfort canbus. reverse signaal zit aan de drive train canbus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels al eruit gehaald van mijn auto.. Werd er gek van..

 

Houder van camera zat goed op kentekenverlichting, maar was van één zijde een beetje open waarbij er kans was om water in verlichting te komen bij het wassen..

 

Tip:

 

http://www.spy-europe.nl/WebRoot/StoreN ... elbaar.jpg

 

Deze ziet er beter uit, want camera is verstelbaar !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden