Ga naar inhoud

  • 0

noodloop bij volgas (bkp)


jeroentje78

Vraag

hallo, sinds kort gaat de auto in noodloop als ik hem op zijn staart trap,

de noodloop komt dan pas na 120 km/h ,is wel te resetten daarna! motor loop goed verder, turbootje fluit lekker.

 

verder geen schokken of inhouden

het is een 2.0 tdi (140pk) eind 2005. kmst 200000.

motorcode bkp.

 

wel af en toe een zwart pluimje uit de uitlaat.

gisteren de egr schoongemaakt. was trouwens niet erg vies, maar dit mocht niet baten

 

suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

je moet gewoon ff loggen tijdens het rijden, je kan dan precies zien wat er misgaat. die vettigheid zal het wel niet zijn.

Ik doe dat zo vaak en je kan er precies zien wat wanneer gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ook geen kwaad kan is om bij een kwartvolle tank een flesje "FORTE advanced diesel fuel conditioner" toe te voegen, kun je bij vrijwel alle VAG dealers krijgen, nou ja kopen... Kan geen kwaad bij jouw km stand en je zult verbaasd zijn over het goede resultaat, minder roken en soepeler trekken, wel even zo'n 100 km met deze vermenging rijden en dan weer voltanken.

Weet ook wel dat iedereen hier weer een andere mening over heeft maar ik heb er goede resultaten mee verkregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hmmm vandaag auto weer in bezit, draagarm rubbers laten vervangen, nog niet in noodloop gekregen....

miss moest i na zijn rustige plek bij de handelaar wel ff aan mijn rijsteil wennen (lees schoonfikken) hahahaah

 

maar goed..... rede voor de draagarm rubbers, was een resonerend geluid linker wiel voor, die is er dus nog :-(

dat word nog een leuk zoektochtje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hmmm vandaag auto weer in bezit, draagarm rubbers laten vervangen, nog niet in noodloop gekregen....

miss moest i na zijn rustige plek bij de handelaar wel ff aan mijn rijsteil wennen (lees schoonfikken) hahahaah

 

maar goed..... rede voor de draagarm rubbers, was een resonerend geluid linker wiel voor, die is er dus nog :-(

dat word nog een leuk zoektochtje!

 

_Zwart brandstoffilter is "normaal" zeker wanneer de dieselolie helder van kleur is, hij gaat hier i.d.d. niet van in noodloop. Denk bijna voor 90 % dat de oorzaak in de schoepen van de Turbo zitten die nu wellicht worden " los" gereden, al dan niet i.c.m. met misschien een slechte luchtmassa meter. Zeker wanneer je een aantal zaken al gecontroleerd hebt.

 

- Vwb jouw resonantie:defect lager moet je toch wel constant kunnen horen en die gaan ook niet zomaar kapot, kan wel zijn dat bij reparatie de centrale asbout niet goed is vastgezet, deze moet heel errug!!!! vast worden gezet op de juiste manier, verplaats je de auto zonder asbout dan gaat het lager gegarandeerd kaduuk. Wanneer je het lager en mogelijk de homokineet uit kunt sluiten, dan kun je nog een keer de voorwielen met de achterwielen te wisselen om te horen wat mogelijk het verschil is.

 

Blijft lastig om zonder geluid op het forum hierop te reageren.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

jah... ik ben zelf nogal van de geluidjes.... hahaha mijn vrouw bv niet... maar als de teller 120 passeerd kan zelf zij er niet meer onder uit...

 

volgens mij hoor je hem wel zachtjes in de verte, maar bij 120 komt ie door.

zoemend geluid met een zoemend pulsende toon...

als ik de koppeling in trap blijft hij.....

 

het geluid was waarneembaar na bandenwissel bij de kwikfit... (nieuwe zomerbanden op zelfde velg)

de monteur daar had al een andere velg erop gezet, geluid bleef echter op de zelfde plek.

draagarmen zat speling op ( inmiddels vervangen).

 

mogelijke oorzaken..:

 

-velg

-wiellager

-aandrijfas

-homokineet

 

andere suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had hetzelfde met dat zoemende geluid alleen bij mij was het erger (het kwam van de wiellager, eerst dacht ik aan de banden maar dat bleek later toch niet zo te zijn), ik hoorde het al met 60-80kmh, je kan volgens mij wel voelen of je wiellager kapot is, nja dat kon me garagist bij ons wel.. na een nieuwe wiellager en draagarmrubbers had ik geen enkel geluid meer over :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even een Lmm gekocht via een lid van dit forum... die van de week ff proberen. vandaag weer noodloop morgen ff uitlezen.. zal wel weer de bekende

turbodruk zijn...

 

viel me trouwens wel wat op.... ik dacht altijd dat een turbo fluit als je gas geeft.....

ik het het idee dat ik rechtstreeks in the fast and the furious zit.... of is zo'n Dumpvalve effect (qua geluid) normaal?

echt geen idee hoe dit normaal zou klinken

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden