Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe Passat gekocht! een paar vraagjes...


Insane J

Vraag

Gisteren is het gelukt, ik heb een "nieuwe" passat gekocht! althans, voor mij wel ;) M'n 3B variant ingeruild voor een 3c sedan, 1.9TDi SPORTLINE van eind 2005 :D Hij ziet er nog goed uit en wat een luxe en souplesse vergeleken met m'n goude oude 8-)

 

Ik heb echter wel een paar vraagjes die ik maar hier stel aangezien ik niet zo goed weet hoe ik het anders et beste kan doen.

 

VRAAG 1

Ik kwam er gister achter dat m'n climatronic op de laagste blower stand een heel raar geluid maakt. Volgens m'n vriendin alsof er een cd blijft hangen :P Je hoort een soort getikt/getok, lijkt wel alsof een klep de hele tijd probeert open/dicht te gaan? Tis best goed hoorbaar maar zodra je de blower op streepje 2 zet kan je het al niet meer horen, laat staan tijdens het rijden. Daarom was het me ook nog niet eerder opgevallen... Volgens een vriend van me die bij Kamsteeg heeft gewerkt als autoverkoper hadden zelfs gloednieuwe passats dit "euvel" maar ik wil toch graag zeker weten of er niet iets mis is met m'n clima? Kheb hem sinds ik dit ontdekte maar niet meer aan gezet...

 

VRAAG 2

Ik hoor, als de radio en blower uitstaan, soms een rammeltje afkomstig, zo lijkt het, uit het ventilatierooster rechts in de auto. Bijrijderskant dus. Echter als ik mijn hand druk op het achterste gedeelte van het dashboard, helemaal in de hoek tegen de voorruit aan, is het weg. Ik heb een paar keer hard geduwd daar en toen bleef het weg. Echter ben ik bang dat het wel weer terug zal komen dus ik vroeg mij af, is dit gekraak afkomstig van de ophangpunten van het dashboard? Daar heb ik wel eens iets over gelezen. Echter klonk dit als een heel licht gerammel, dus leek mij sterk...

 

VRAAG 3

De ramen reageren soms raar op de gegeven commando's. Zowel met de schakelaars aan de bestuurderskant, de passagierskant maar ook met het knopje op de sleutel zelf (wanneer je die ingedrukt houd) Soms gaat die wel goed helemaal naar boven of naar beneden maar soms druk je het knopje naar beneden maar gaat het raam omhoog... Dat soort fratsen. Ligt dit aan de schakelaars zelf? Wat zou het kunnen zijn?

 

Ik kom vast nog wel meer dingen tegen maar voorlopig is dit het :) Ik zal binnenkort even mooie foto's schieten van het beestje en m'n persoonlijke pagina updaten :mrgreen:

 

bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Die ozzy heeft egt verstand van de 3c! Hij heeft elke dag een stuk of 4 uitelkaar liggen.

En heeft ook nog tijd om iedereen hier advies te geven.

Tjong wat een topper.

 

Owja.. Ik moet echt is minder op het forum aanwezig zijn.. :blink:

 

Door al die kennis die ik hier heb opgedaan, zit ik em zelf nu wel erg te knijpen.. :shock::(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
gewoon altijd... alleen de snelheidsmeter wijzer doet het, die van de toeren lijkt wel mooi stabiel

 

was me nog niet opgevallen,heb er gisteren echt op zitten letten en inderdaad... die beweegt 'n klein beetje op en neer (spreek dan over 1 à2 mm max)

 

ga ik iig niet van wakker liggen, zeker niet omdat het me nog nooit was opgevallen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

haha okee, schijnt dus soort van normaal te zijn :P

 

Kwil nog wel graag weten wat er met m'n ramen aan de hand is... Vooral de bestuurder en bijrijdersraam doen vaak vreemd! Als je hem auto-dicht dicht duwt gaat hij soms juist verdr omlaag, of eerst omhoog tot boven en dan een stukje terug omlaag? heel vreemd allemaal... Hij reageert met alle schakelaars vreemd, in de deuren EN op de sleutel.

 

iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

jah erg jammer... hij lijkt het vooral te doen net voor de 70km/h.

 

Nog iets wat me opviel. Als ik de regensensor aanzet/gebruik dan gaan de ruitenwissers aan en gaan ze weer terug naar de startpositie. Echter kan ik de meest rechter wisser (bijrijderskant) nog een klein beetje zien tegen het raam. Als het niet hard regent en het duurt weer een paar seconden voor de volgende interval dan zie ik die wisser soms ineens nog een klein stukje naar beneden zakken! Alsof de ruitenwisser weer mooi naar beneden word getrokken.

 

Als dat gebeurt zie ik hem ook bijna niet meer van achter het stuur vandaan, dit vind ik dan ook erg netjes. Maar als ik de ruitenwisser gewoon 1x een tikje geef, dan zakt die dus niet zo mooi laag naar beneden...

 

Hoe hoort het precies te werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Nog iets wat me opviel. Als ik de regensensor aanzet/gebruik dan gaan de ruitenwissers aan en gaan ze weer terug naar de startpositie. Echter kan ik de meest rechter wisser (bijrijderskant) nog een klein beetje zien tegen het raam. Als het niet hard regent en het duurt weer een paar seconden voor de volgende interval dan zie ik die wisser soms ineens nog een klein stukje naar beneden zakken! Alsof de ruitenwisser weer mooi naar beneden word getrokken.

 

Als dat gebeurt zie ik hem ook bijna niet meer van achter het stuur vandaan, dit vind ik dan ook erg netjes. Maar als ik de ruitenwisser gewoon 1x een tikje geef, dan zakt die dus niet zo mooi laag naar beneden...

 

Hoe hoort het precies te werken?

 

idem hiero. lijkt alsof ie klaar staat voor de nieuwe wissing en als het te lang duurt dan zakt ie naar beneden.

Is een voertuig specifieke eigenschap meneer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden