Rond september van vorig jaar heb ik een 2.0TDI DSG BKP gekocht. Sinds de aanschaf heb ik nagenoeg alleen maar problemen gehad (voor meer info mijn eerdere bericht hier op het forum; viewtopic.php?f=185&t=42296). De problemen zijn zo constant aanwezig dat mijn vrouw er nu (bijna) op staat om de auto de deur uit te doen en te gaan kijken voor iets anders. Ik moet zeggen dat ik ook langzaamaan die neiging krijg...
Sinds de reparaties die we nagenoeg direct al hebben moeten laten uitvoeren is wat later door VAG techniek Nuenen het bekende stuurslotprobleem succesvol verholpen. Later kreeg ik het signaal dat het oliepeil te laag was, hetgeen door VAG destijds geduid is als het gevolg van een defect oliesensor. Deze heb ik vervolgens laten vervangen. Even daarna ging het lampje van de roetfilter aan. Na het uitlezen van de computer, opnieuw door VAG, werd dit geduid als een gloeibougie die defect zou zijn. Hierop zijn alle vier de gloeibougies vervangen.
Eind goed, al goed hoopten we. Omdat we nagenoeg alles (behalve de versnellingsbak) hadden vervangen, dachten we dat we nu de komende jaren zorgeloos zouden kunnen doorrijden met de Passat.
Nu ging zo'n twee weken geleden het oliepeil opnieuw branden, waarbij het oliepeil inderdaad wat laag stond. Hierop slechts 200ml olie bijgevuld. Nu ging vanochtend het olielampje opnieuw af, waarna ik opnieuw 250ml heb bijgevuld. Aan het eind van de middag ging het olielampje opnieuw af, waarna ik nogmaals 200ml heb bijgevuld. Ondanks deze laatste bijvulling bleef het olielampje hierna branden. Bij het bijvullen van vandaag moet ik melden dat de motor wel warm was toen ik de olie bijvulde. Ik heb tot nu dan ook nog niet goed het oliepeil kunnen meten.
Toch wilde ik dit al bij jullie neerleggen, met de vraag of jullie een idee hebben wat dit zou kunnen zijn. Weten jullie of er bij de BKP nog een bekend probleem is, waarmee dit olieprobleem verklaard zou kunnen worden? Of zou (hoe bizar ook, ik sta nergens meer van te kijken bij deze auto) opnieuw een defecte oliesensor een verklaring kunnen zijn?
Ik hoop dat jullie me wat ideeen/tips kunnen geven, want ik ben de wanhoop nabij. Ik hoor graag jullie ideeën! Alvast bedankt!
Vraag
Hanspans33
Hallo allemaal,
Rond september van vorig jaar heb ik een 2.0TDI DSG BKP gekocht. Sinds de aanschaf heb ik nagenoeg alleen maar problemen gehad (voor meer info mijn eerdere bericht hier op het forum; viewtopic.php?f=185&t=42296). De problemen zijn zo constant aanwezig dat mijn vrouw er nu (bijna) op staat om de auto de deur uit te doen en te gaan kijken voor iets anders. Ik moet zeggen dat ik ook langzaamaan die neiging krijg...
Sinds de reparaties die we nagenoeg direct al hebben moeten laten uitvoeren is wat later door VAG techniek Nuenen het bekende stuurslotprobleem succesvol verholpen. Later kreeg ik het signaal dat het oliepeil te laag was, hetgeen door VAG destijds geduid is als het gevolg van een defect oliesensor. Deze heb ik vervolgens laten vervangen. Even daarna ging het lampje van de roetfilter aan. Na het uitlezen van de computer, opnieuw door VAG, werd dit geduid als een gloeibougie die defect zou zijn. Hierop zijn alle vier de gloeibougies vervangen.
Eind goed, al goed hoopten we. Omdat we nagenoeg alles (behalve de versnellingsbak) hadden vervangen, dachten we dat we nu de komende jaren zorgeloos zouden kunnen doorrijden met de Passat.
Nu ging zo'n twee weken geleden het oliepeil opnieuw branden, waarbij het oliepeil inderdaad wat laag stond. Hierop slechts 200ml olie bijgevuld. Nu ging vanochtend het olielampje opnieuw af, waarna ik opnieuw 250ml heb bijgevuld. Aan het eind van de middag ging het olielampje opnieuw af, waarna ik nogmaals 200ml heb bijgevuld. Ondanks deze laatste bijvulling bleef het olielampje hierna branden. Bij het bijvullen van vandaag moet ik melden dat de motor wel warm was toen ik de olie bijvulde. Ik heb tot nu dan ook nog niet goed het oliepeil kunnen meten.
Toch wilde ik dit al bij jullie neerleggen, met de vraag of jullie een idee hebben wat dit zou kunnen zijn. Weten jullie of er bij de BKP nog een bekend probleem is, waarmee dit olieprobleem verklaard zou kunnen worden? Of zou (hoe bizar ook, ik sta nergens meer van te kijken bij deze auto) opnieuw een defecte oliesensor een verklaring kunnen zijn?
Ik hoop dat jullie me wat ideeen/tips kunnen geven, want ik ben de wanhoop nabij. Ik hoor graag jullie ideeën! Alvast bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites
18 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten