Ga naar inhoud
  • 0

Welke kleur xenon


Procaliber

Vraag

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn 3C heeft originele bi-Xenon en die is 4300K, ik weet niet of je wel ledjes hebt met die K-waarde..

Ikzelf heb 5000K ledjes erin en ik merk zelf dat deze iets witter zijn dan me Xenons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn ervaring is dat de oem xenon bij het opstarten blauwer zijn en na verloop van tijd (10 minuten) witter worden. Meen het ook al eens gelezen te hebben in een topic hier.

 

dus de 6000K ledjes zijn eerst idd witter, maar na een paar minuten zijn de xenon witter. ik had ze van pilot.

nu alleen drl (philips) als stads licht, weerstanden in de stadslicht fitting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn ervaring is dat de oem xenon bij het opstarten blauwer zijn en na verloop van tijd (10 minuten) witter worden. Meen het ook al eens gelezen te hebben in een topic hier.

 

dus de 6000K ledjes zijn eerst idd witter, maar na een paar minuten zijn de xenon witter. ik had ze van pilot.

nu alleen drl (philips) als stads licht, weerstanden in de stadslicht fitting.

 

Dit klopt, in het begin is net 6000K en na verloop van tijd worden ze wit/beetje gelig.

 

En als je echt letterlijk met je kop ervoor staat, zijn ze bijna net als halogeen, maar je hoort ook niet met je kop voor een koplamp te staan, of wel :mrgreen:

Van dichtbij zie je dus dat me 5000K Pilot ledjes iets witter zijn, maar van een afstand zijn ze gelijk ;)

 

Maar ik ben dus misschien van plan binnenkort te kijken of er Osrams of Philips Bi-Xenons zijn met 5000K en het moet niet al te duur zijn, anders laat ik liever deze erin, tot 1tje het begeeft en dan koop ik wel een nieuwe setje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vindt de oem kleur eigenlijk mooier dan 5000K+ :embarassed: vindt dat blauw zo snel een sjonnie kleur.

 

4300K is wel mooi.. maar het is van dichtbij gelig, van een afstand is het wit.

5000K is gewoon wit, zit geen blauw geen, of je nou ervoor staat of op een afstand, het is en blijft wit.

 

Er reed gister een Bmw 3-serie e46 achter mij, in een rechte stuk en die had elke seconde een andere kleur... :blink::shock: ene keer geel en dan weer blauw, daarna weer paars, het moest niet gekker worden... ik irriteerde me zo erg eraan.. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn ervaring is dat de oem xenon bij het opstarten blauwer zijn en na verloop van tijd (10 minuten) witter worden. Meen het ook al eens gelezen te hebben in een topic hier.

 

dus de 6000K ledjes zijn eerst idd witter, maar na een paar minuten zijn de xenon witter. ik had ze van pilot.

nu alleen drl (philips) als stads licht, weerstanden in de stadslicht fitting.

 

Welke weerstanden? Ik wil ze ook hebben namelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

http://www.philips.nl/c/daylight/daylight-8-drl-12-v-6-w-12824wledx1/prd/nl/?t=supportzitten ze bij omdat ze als positie licht mogen :idea: dus lampies er uit weerstanden er in en de rest aansluiten als aangegeven klaar.

motor aan drl op vol.

motor aan en verlichting aan (ook als deze op automatisch staat) drl gedimt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja ik heb in principe ook weerstanden nodig, omdat ik met USA drv rondrijd, dus eigenlijk heb ik nu de stadslichtjes over en daar moeten weerstanden in.. Maar ik weet niet welke en hoeveel watt/ampere/volt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden