Ga naar inhoud
  • 0

waarschuwing op het dashbord


passa77

Vraag

Ik heb sinds gisteravond ineens een kerstverlichting op het dashbord.

Het lampje van de ABS en het lampje van de ESP gaan branden als ik de rem in heb getrapt.

Tevens knippert het lampje van het voor gloeien en dan staat er in de display MOTORSTORG. WERKSTATT.

Ik zie ook dat mijn remlichten het niet meer branden bij het intrappen van het pedaal.

Ik ben niet zo los op de VAG COM maar mijn buurman heeft hem gisteren nog even aangesloten. Daar zijn een aantal foutmeldingen uit gekomen.

Te weten: 17564, 17569, 16955 en 00526

 

Wie kan mij helpen deze problemen op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is gewoon een defecte remlichtschakelaar. Even een nieuwe bij de dealer halen. Kost iets van 15 euro. Let op: de schakelaar niet indrukken met de hand. Deze is zelfstellend. Als je hem wel indrukt kan je meteen weer een nieuwe halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oké dank je wel.

Ga ik er morgen maar een halen en hopen dat het dan verholpen is.

 

 

Kun je makkelijk zelf monteren en is een klusje van 10 min. Je moet de bekleding onder je stuur weghalen, dan kun je er heel goed bij. Succes en laat ons even weten of het weer werkt en opgelost is.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is gewoon een defecte remlichtschakelaar. Even een nieuwe bij de dealer halen. Kost iets van 15 euro. Let op: de schakelaar niet indrukken met de hand. Deze is zelfstellend. Als je hem wel indrukt kan je meteen weer een nieuwe halen.

 

Dit zei ik ook tegen de baliemedewerker van martin schilder, maar die zei dat dat bij de gemodificeerde remlichtschakelaars van na 2004 niet meer uitmaakte.

Hij liet dat ook ff ongevraagd zien :? , na montage bleek dat hij het gewoon deed. De oude ff bekeken die klikt(rateld) naarmate je hem indrukt, en de nieuwe heeft dat niet dat is een stiftje wat zonder dat geluid in te drukken is en weer in de oude positie terugkomt. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oké dank je wel.

Ga ik er morgen maar een halen en hopen dat het dan verholpen is.

 

 

Kun je makkelijk zelf monteren en is een klusje van 10 min. Je moet de bekleding onder je stuur weghalen, dan kun je er heel goed bij. Succes en laat ons even weten of het weer werkt en opgelost is.....

 

 

Ik heb de schakelaar in huis. Waar zit ie precies achter de bekleding onder het stuur. Spreekt het voor zich? Zijn er nog dingen wat je wel of juist niet moet doen of kan het niet fout gaan? Ik hoorde nl dat als je ergens op zou drukken op de nieuwe schakelaar dat je dan meteen weer een nieuwe kunt gaan kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stekker van de oude eraf, kwartslag draaien, nieuwe erin, weer door kwartslag draaien de nieuwe vastzetten, stekker erop. Bij dit alles wel je pedaal naar onder/ingedrukt houden dacht ik. Volgens mij kun je de schakelaar zelfs met de stekker erop losnemen en weer monteren.

 

Succes en let uw know.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is gewoon een defecte remlichtschakelaar. Even een nieuwe bij de dealer halen. Kost iets van 15 euro. Let op: de schakelaar niet indrukken met de hand. Deze is zelfstellend. Als je hem wel indrukt kan je meteen weer een nieuwe halen.

 

Dit zei ik ook tegen de baliemedewerker van martin schilder, maar die zei dat dat bij de gemodificeerde remlichtschakelaars van na 2004 niet meer uitmaakte.

Hij liet dat ook ff ongevraagd zien :? , na montage bleek dat hij het gewoon deed. De oude ff bekeken die klikt(rateld) naarmate je hem indrukt, en de nieuwe heeft dat niet dat is een stiftje wat zonder dat geluid in te drukken is en weer in de oude positie terugkomt. :mrgreen:

 

Klopt pas ook vervangen, aan het klieren geweest met de schakelaar, hield het pedaal ingedrukt en klikte dan de schakelaar vast. Gaf die weer een foutmelding, moest het pedaal ook ver intrappen voor die het deed. Uiteindelijk schakelaar eringedrukt met het pedaal er tegen aan. Daarna geen melding meer gehad.

Dus door de schakelaar vast te klikken/draaien zet je de nul stand vast als het ware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, ik heb vanmiddag de schakelaar vervangen.

Was allemaal heel duidelijk met de hulp van de reacties op deze topic.

Met 10 min zat de nieuwe erin en alle storingsmeldingen zijn weg en de remlichten doen het weer.

Iedereen bedankt voor de reacties en hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden