Ga naar inhoud
  • 0

geen vermogen meer


boxie

Vraag

Sinds gisteren heb ik bijna geen vermogen meer. Ik reed op de snelweg 130km en ik wilde een auto inhalen en gaf wat gas bij en toen kwam er een melding die ik niet zo snel lezen kon want hij verdween direct weer maar toen begon mijn lampje voor het starten (voorgloeien) te knipperen. Ik had daarna totaal geen vermogen meer en kon ook niet meer de cruisecontrol gebruiken. Ik heb 's avonds nog een stukje gereden en het lampje knipperde niet meer maar ik merkte wel dat ik zeer weinig vermogen had. iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik ga vandaag na mijn werk langs de garage om hem uit te laten lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ok, voor de rest net als bij de "oudere" dieseltjes zoals mijn eigen?

En verstuivers, moet daar nog iets bij bekeken worden? Zoals die afwijking onderling in inspuiting bij stationair of iets anders?

Zoals je ziet ben ik niet erg bekend met de 2.0 tdi, maar als ik even weet wat ik moet uitlezen komen we er wel. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, dat van die verstuivers zou ik idd ff controlere/noteren wat die doen tijdens stationair. Ook even de nokkenastiming in mwb 004, vakje 4.

 

Bij een 2.0TDI is het geloof ik wel andersom qua waardes, dus een positief getal is gelijk aan een negatief getal bij de oudere tdi's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net de auto van boxie uitgelezen, idle stabilisation (01-Engine, mwb 013) staat als volgt: -0.31/0.02/0.25/0.03 (schommelt iets)

Stond 1 foutmelding in 01-Engine, deze:

 

 

Monday,30,April,2012,11:12:17:19801

VCDS Version: Release 11.11.3

Data version: 20120401

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Address 01: Engine Labels: 03G-906-018-BMN.clb

Control Module Part Number: 03G 906 018 EM HW: 03G 906 018 EM

Component and/or Version: R4 2.0l PPD1.2 G 4369

Software Coding: 0000072

Work Shop Code: WSC 33081 123 180923

VCID: 74EDC78317A00E9

1 Fault Found:

 

000665 - Boost Pressure Regulation

P0299 - 006 - Control Range Not Reached - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 4

Reset counter: 28

Mileage: 182825 km

Time Indication: 0

Date: 2012.04.26

Time: 12:35:12

 

Freeze Frame:

RPM: 2240 /min

Torque: 272.0 Nm

Speed: 120.0 km/h

95.16 %

Voltage: 14.35 V

Pressure: 2428.2 mbar

Pressure: 1554.9 mbar

 

 

Readiness: N/A

 

Timing: 01-Engine mwb 004: 1e vakje 800rpm stationair, 2e vakje 5,0ATDC, 3e vakje 4,2 inj duration 4e vakje 1,84 torsion value. Geen idee welke ik moet hebben, :embarassed:

 

En de log:

LOG-01-001-008-011-boxie-converted.xls.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die 1.84 is de timing, dat staat voor -1,84 bij de oudere tdi-motoren, dat is dus wel goed.

Dat van die injectoren is ook goed.

 

Limit not reached is van de turbodruk. Zal de reden zijn waarom er geen vermogen is.

 

Wat betreft de log, tot 2300rpm komt de turbo absoluut niet mee.

Tuning is ook 3x niks.. de turbodruk blijft maar omhoog gaan ook bovenin toeren.. is niet goed voor het behoud van de turbo.

De brandstofinspuiting is daarentegen weer aan de lage kant volgens mij.

 

Zoals het er nu op lijkt zit de schoepverstelling vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tuning is ook 3x niks.. de turbodruk blijft maar omhoog gaan ook bovenin toeren.. is niet goed voor het behoud van de turbo.

 

Ziptuning he..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren bij de garage geweest en hier konden ze ook niet veel vinden omdat de storing er nu niet meer is momenteel. Hij dacht dat het misschien (op zijn duits) het ventil wat voor de turbo zit kapot kan zijn. Iemand een idee wat hij hier mee bedoeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met de N75 lijkt niks mis aangezien die gewoon wordt aangestuurd gezien die log. Bij de 3C wordt veelal een grote vacuumbox gebruikt en die zijn wel iets duurder dan de normale N75's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na een dikke week geen problemen gehad te hebben viel de motor vanmiddag op de weg naar huis weer in de noodloop. Ik merkte al dat hij erg slecht trok toen ik de autobahn weer op wilde. Toen ik thuis kwam en de auto achteruit de oprit op reed sloeg hij af en toen ik hem daarna weer starte liep hij rond de 1000 rpm. :roll: Kan dit door de turbo komen? :blink2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden