Ga naar inhoud
  • 0

Climate control reset?


VolkswagenPassat

Vraag

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Resetten van de climatecontrol kan zeker een oplossing bieden. Een kapotte stelmotor blijft natuurlijk een kapotte stelmotor.

Het gebeurt echter ook weleens dat de stelmotoren niet meer hun maximale uitslag naar links en naar rechts bereiken, waardoor de luchtstroom niet optimaal gestuurd wordt. Door dit resetten kan dit probleem verholpen worden. Het heeft bij mijn BG in ieder geval gewerkt, ik neem aan dat dit ook voor andere modellen moet kunnen. Na de reset krijg ik in het scherm ook eventuele foutmeldingen of, als er geen foutcodes zijn, de code 444. Dat zie ik op het filmpje niet.

Let op soms helpt 1 keer restten nog niet, gewoon een tweede keer doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op het filmpje volgens mij de ECON en "lucht op bestuurder" knop.

Bij de 3BG is het ECON en "recirculatie" tegelijktijdig voor uitlezen van foutcodes (contact aan)

Voor de zelftest gebruik druk je de ECON en "recirculatie" in met uitgeschakeld contact, ingedrukt houden en contact aan (niet starten uiteraard) na ongeveer twee seconden begint de zelftest, aan het einde krijg je eventuele foutmeldingen of 444 (geen fouten) Om de zelftestmodus te verlaten druk nogmaals op ECON

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm.. kan er eigenlijk wat mis gaan? ik durf niet echt met zulke dingen te gaan zitten kl*ten, dan krijg ik op me kop van me vader :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
deze

 

Wat doen die rooie en de paarse cijfers eigenlijk?

 

dus als je die ene diagnose/testje doet, kan dat klikkende geluid verminderen? als ik het goed begrepen heb in ieder geval

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4F9 is een hexadecimale code, die zet je om in een digitale waarde; dan kom je op 1273 en dat is de foutcode voor Fresh Air Blower.

 

Ok, maar ik had geen problemen met de climatronic maar wilde wel even die "reset" uitproberen.

Fresh air Blower : tenzij er meerdere inzitten werkt ie wel. Tijdens de test waait er een storm door het systeem en als ik de stand hoger of lager zet werkt dat ook....

 

Dus ik snap de reden van de fout code nog niet echt....

De mogeleijke oorzaken op gerrit z'n site heb ik na wat zoeken gevonden. Maar omdat de blower het naar mijn idee gewoon doet ben ik nog niet aan de hardware, zekering, kableboom, defecte motor toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden