Ga naar inhoud
  • 0

passat 1.8 20v automaat verbruik.


wapenveld1987

Vraag

Hallo allemaal ik heb even een vraagje. Misschien wel heel raar of dom.

 

Maar is het normaal dat ik ongeveer 300km rij op een volle tank benzine. En dan rij ik nog rustig.

Als ik hem door trek rij ik misschien 250 km op een volle tank.

 

Mijn excuus als deze vraag hier niet thuis hoord op deze forum.

 

mvg Hendrik Sanders..

 

Ik hoop dat iemand info voor mij heefd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik weet niet hoe je dat flikt, maar dat is niet normaal :mrgreen: , is het niet toevallig een W8 ofzo? :lol:

250-300km op een 50L tank? dat betekent dat je 1:5-6 doet en dat doe je normaal in een 8 cilinder :mrgreen:

 

Ik weet niet echt waardoor het zou kunnen komen, heb hier niet echt ervaring mee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

He Hendrik,

 

Ikzelf heb een 1.8 20v turbo met automaat maar ik rij gemiddeld 1 op 13,9 ik moet wel zeggen dat ik het vermogen lang niet aanspreek dan en kom ook niet boven de 90 km per uur uit vanwege de drukte op de weg.

Maar als ik wel snel optrek en snelweg kilometers heb rijd ik gemiddeld 1 op 11. Dit is wel beide over een afstand van minimaal 25 km heen en 25 terug.

Dus het verbruik van jouw passat is echt niet normaal. :roll:

groeten :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
:shock: weet je zeker dat het een Passat is :?:

 

Niet toevallig een Passerati? :mrgreen:

 

Je zou het denken, maar dit is gewoon niet leuk aan de pomp.

 

Ik heb weliwaar met een diesel over een afstand van 25 km alleen maar 50\80 wegen met cruise control op 80km\h en 50km\h met een 130 naar 170 pk gechipte motor en 15" 195 banden een gemiddelde van 4,2 op 100L gehaald.

Met 18" 225 banden lukt dat absoluut niet :mrgreen:

 

Misschien zou je de boel een kunnen laten uitlezen.

Hier kan je kijken wie je eventueel kan helpen met uitlezen http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... b6242b9ddb

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik haal 6.1 liter per 100km (ongeveer 1:16,5 volgens de boordcomputer, ik weet niet of het wel klopt..) met een 3c 2.0 tdi 140pk 235-45-17 banden eronder en dit is 80% buiten de bebouwde kom.

 

Maar zoals Barry het al zei.. laat het ergens bij iemand uitlezen, anders bij de dealer :| ,want een 1.8 die zowat 1 op 5 doet, dat is niet normaal meer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb mn passat vandaag laten uitlezen. hij gaf aardig wat foutcodes aan. nu hebben ze het gewist en stuk mee gereden en kwamen der niet meer in staan. alleen 1 kwam terug van de temperatuursensor dus hebben we die maar vervangen. want hij starte soms ook moeilijk. volgens de garage kwam het ook door de 18inch velgen wat ik er onder had. maar laten we nu eerst maar ff kijken wat die nu doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
volgens de garage kwam het ook door de 18inch velgen wat ik er onder had. maar laten we nu eerst maar ff kijken wat die nu doet.

 

Dit vind ik dus echt nergens op slaan.. het verbruikt gewoon het dubbele zowat, dat kan echt niet door de 18'' velgen komen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo allemaal ik heb even een vraagje. Misschien wel heel raar of dom.

 

Maar is het normaal dat ik ongeveer 300km rij op een volle tank benzine. En dan rij ik nog rustig.

Als ik hem door trek rij ik misschien 250 km op een volle tank.

 

Mijn excuus als deze vraag hier niet thuis hoord op deze forum.

 

mvg Hendrik Sanders..

 

Ik hoop dat iemand info voor mij heefd.

 

Ik zou zeggen ruil hem zo snel mogelijk in.. :mrgreen:

 

50 (Totaal liters) x €1,84 (Liter prijs) = € 92 euro voor maar 250 á 300 kilometers.

 

Kom je ongeveer op € 0,31 per kilometer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar zeg je wat, de temperatuur sensor. Als je geen waardes hebt dat je motor warm is blijft volgens mij de choke aan wat dus zou kunnen resulteren in hoge brandstof verbruik.

 

Je zou voor de test eens je 14 ers eronder kunnen zetten en een 300 :angel: km mee rijden. Als je tank niet leeg is weet je waar het wel aan scheelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
haha ja dat zou ook kunnen.. ik ga wel keer wat proberen haha..

 

Je klinkt heel rustig :shock: "Ik zou er niet van kunnen slapen.."

 

Om naar werk te kunnen gaan, zou ik om de 2 of 3 dagen vol moeten tanken :roll:

 

Nog een berekening dan maar:

In een maand ongeveer 20 werkdagen : 3 dagen = 6,67

 

6,67 x € 92 (volle tank) = minimaal € 613,64 in een maand

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden