Ga naar inhoud
  • 0

3C 2007 start niet, probleem: ECU kapot


VWmaniac

Vraag

Hallo,

 

Ik heb een vage storing waar ik ff wat over wil weten

 

ik heb net mijn stiefpa opgehaald omdat de passat, 1.9tdi van 2007 niet meer wilde starten.

Er brand een oranje lampje met een P erin en een schuine streep erdoor.. ook brand het stuurtje in beeld af en toe rood en oranje.

Ook het lampje van de ASR, dat slippende auto'tje, brand...

Ik heb al ff voor nood de accupool eraf gehad maar dat mocht niet baten...

 

Het rempedaal is knetterhard en de auto remt ook niet meer... de handrem doet het nog wel..

Maar wat me opviel was dat de linker schijven van de remmen aan de auto roestig waren terwijl alles aan de rechterkant helemaal blank waren..

 

Iemand die dit vaker heeft gehad ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hij reed naar het centrum, zette de auto weg, gewoon rijdend !!!

en toen hij weer kwam deetie helemaal niks meer.. normaal als de auto niet loopt moet ie ook nog wel wat kunnen remmen, welliswaar heel zwaar maar die van ons doet helemaal niks meer...

 

We hangen hem vandaag aan de computer en dan zullen we es zien wat eruit rolt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou het probleem gevonden waarschijnlijk

 

de ECU is los geweest bij het chippen vanaf fabriek en daarbij is de kit waarschijnlijk niet goed er tussen gekomen.

De ECU heeft onderaan in drap gelegen en de vocht is waarschijnlijk naar binnen getrokken en heeft 't spulletje laten verrotten.

 

De signalen kwamen wel binnen volgens de computer maar werden niet omgezet en verstuurd dus dat is het probleem waarschijnlijk...

 

VW dealer heeft dit nog nooit meegemaakt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de computer is losgeweest... en alles was droog vanbinnen...

m'n collega hebben er een andere vergelijkbare computer aan gehangen en toen konden we wel alles uitlezen met de uitleescomputer..

Dus dat zegt alweer genoeg..

 

maar wat het gekke is: de auto is van 2007, en de gechipte computer die erin zit is van januari 2009... rara hoe kan dit.. vast al eerder wat mee geweest.

Afijn, we proberen het met een andere computer want nieuw kosten ze 1100 ex en gaan de chip oversolderen.

 

het heet niet voor niks "chippen", je brengt er een andere chip in met andere software.. wat oele bedoeld is gewoon de ECU aan de computer hangen en de kenvelden veranderen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja dat bedoel ik.

Naar mijn weten is het loshalen van de chip al heel wat jaren niet meer nodig omdat de chip over te schrijven is.

Waarom zou er dan een andere in moeten?

 

Blijft iig wel vreemd idd dat er een nieuwere computer in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat me trouwens wel te binnen schiet, mijn wagen heeft ook eens onder garantie een nieuwe computer gekregen, ze kregen een instelling niet ongedaan.

Toen moest ik mijn bon tonen omdat de dealer de software opnieuw in moest kopen.

Dat zou een reden kunnen zijn om de chip over te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden