Ga naar inhoud
  • 0

fout nokkenassensor komt terug na vervangen


evertt

Vraag

Beste passat vrienden,

 

een tijd geleden stoterde de auto elke dag een paar keer op de snelweg of gewestweg. Bij uitlezen kwam ik uit bij nokkenassensor. Fout gewist en gewacht tot het terugkwam. toen gegevens opgeschreven en nagekeken met comp. Was inderdaad terug de nokkenas sensor. Dus vervangen.

 

Probleem weg, maar nu start hij meestal zoals het moet, maar soms zit er een slechte start tussen.

Terug uitgelezen, terug fout op de nieuwe nokkenassensor

 

auto heeft bij vagtechniek een vast vliegwiel gekregen, spuper service! is dit soms een mogelijkheid?

 

hoe lees ik de snelheid van de startmotor uit en wat is de normale rotatiesnelheid?

 

de nokkenassenor staat op -1,5° en gaat naar -2° bij gas geven

 

dank voor hulp

 

Evert

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

G40 en camshaft beteken nog altijd nokkennas

 

Thursday,12,April,2012,08:26:37:51941

VCDS Version: Release 11.11.3 (x64)

Data version: 20120401

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl

Control Module Part Number: 03G 906 021 DP HW: 028 101 274 2

Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG 7870

Software Coding: 0000071

Work Shop Code: WSC 66565 257 00032

VCID: 70C11E6463B8329

1 Fault Found:

 

000833 - Camshaft Position Sensor (G40)

P0341 - 000 - Implausible Signal - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 3

Mileage: 222309 km

Time Indication: 0

Date: 2000.00.00

Time: 14:40:22

 

Freeze Frame:

RPM: 882 /min

Speed: 13.0 km/h

Load: 5.5 %

Voltage: 14.29 V

Bin. Bits: 00101100

Idle Stabilization: -2.0°KW

(no units): 48.0

 

 

Readiness: 0 0 0 0 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kan ook een probleem in de kabel zelf zitten

die van de sensor tot aan de kabelboom ergens onder aan de batterei

heb al verschillende forums afgelezen die jouw probleem ook hadden en was meestal de kabel zelf

ergens heeft de kabel boom een zwak punt en schuurt deze door en soms maakt ie dan slecht of vals contact

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=275865 zie hier

 

is maar een voorstel kan natuurlijk altijd iets anders zijn

we denken met je mee 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Opgelost door vagtechniek!!!

 

Even een uitje gemaakt naar Eindhoven en ondertussen is de passat weer op en top. Het was zoals Ross-tech oa zegt een kabelbreuk ergens aan de startmotor. Ook distributieriem vervangen. We kunnen weer verder.

 

Was het inderdaad de kabelboom?

 

Krijg nl. een zelfde foutmelding (G40)

viewtopic.php?f=126&t=45752

 

Heb er trouwens in de vakantie niets meer van gemerkt. Maar zal hem binnenkort weer een keer uitlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden