Ga naar inhoud

evertt

Members+
  • Aantal items

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over evertt

Profile Information

  • Plaats
    Zwijndrecht

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

evertt's Achievements

0

Community reputatie

  1. evertt

    motorkabelboom stuk

    Kabelboom is vervangen, het is wat foefelwerk maar de boel startte van de eerste keer. Eerste de ESP die door het rijden van 100m nog even moest zijn basic settings krijgen. nadien geen foutmeldingen. Laat ons hopen dat deze kabel uit een afbraak van Passat het een beetje uithoud. 3 aandachtpunten waar ik op gelet heb: batterij eruit voor de 60 polige stekker los te koppelen dit eerst gedaan. (batterij en bak en luchtfilter moet er zo wie zo uit). De krukassensor G28 is een moeilijke stekker waar de nodige aandacht aan moet besteed worden. De stekker van de pompverstuiver met pijltje in de rijrichting is het laatste aandachtpuntje, de rest is plug en play. De kooi over de ecu kan ook wel nog roet in het eten gooien en de waterbak op een mooie manier verwijderen is ook geen sinecure, in het midden beginnen naar buiten en naar boven toe, bij in de raai steken zeep gebruiken. voila mij 50 cent voor wie het kan gebruiken.
  2. evertt

    motorkabelboom stuk

    Beste, Mijn kabelboom is geschonden (gekend probleem) links voor waar hij de tegen de kabel van de startmotor aan komt. Zou graag een nieuwe steken. Maar deze kabel loopt van de ecu naar de diverse sensoren in de motor (nokkenas, krukas, olie, temp ed ). Kan ik deze gewoon vervangen of moet er dan ook iets terug worden ingeregeld? 1.9tdi bkc motor 2006 dank voor de tips.
  3. Ja was kabelboom. In de plastiek huls vooraan de motor. Had ik blijkbaar vergeten te melden.
  4. Opgelost door vagtechniek!!! Even een uitje gemaakt naar Eindhoven en ondertussen is de passat weer op en top. Het was zoals Ross-tech oa zegt een kabelbreuk ergens aan de startmotor. Ook distributieriem vervangen. We kunnen weer verder.
  5. Even een drukke periode binnen 10000 km moet hij binnen bij vagtecniek voor nieuwe distributieriem. Volgende week tijd voor de auto, ziet er momenteel erbarmelijk uit. Bedankt voor de hulp
  6. Bedankt, ga ik eens nakijken. Ik weet het ook niet meer. Als ik het niet vindt moet hij maar specialisten
  7. G40 en camshaft beteken nog altijd nokkennas Thursday,12,April,2012,08:26:37:51941 VCDS Version: Release 11.11.3 (x64) Data version: 20120401 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl Control Module Part Number: 03G 906 021 DP HW: 028 101 274 2 Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG 7870 Software Coding: 0000071 Work Shop Code: WSC 66565 257 00032 VCID: 70C11E6463B8329 1 Fault Found: 000833 - Camshaft Position Sensor (G40) P0341 - 000 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00110000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 3 Mileage: 222309 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 14:40:22 Freeze Frame: RPM: 882 /min Speed: 13.0 km/h Load: 5.5 % Voltage: 14.29 V Bin. Bits: 00101100 Idle Stabilization: -2.0°KW (no units): 48.0 Readiness: 0 0 0 0 1
  8. Beste passat vrienden, een tijd geleden stoterde de auto elke dag een paar keer op de snelweg of gewestweg. Bij uitlezen kwam ik uit bij nokkenassensor. Fout gewist en gewacht tot het terugkwam. toen gegevens opgeschreven en nagekeken met comp. Was inderdaad terug de nokkenas sensor. Dus vervangen. Probleem weg, maar nu start hij meestal zoals het moet, maar soms zit er een slechte start tussen. Terug uitgelezen, terug fout op de nieuwe nokkenassensor auto heeft bij vagtechniek een vast vliegwiel gekregen, spuper service! is dit soms een mogelijkheid? hoe lees ik de snelheid van de startmotor uit en wat is de normale rotatiesnelheid? de nokkenassenor staat op -1,5° en gaat naar -2° bij gas geven dank voor hulp Evert
  9. Bedankt voor jullie reacties. wat het betekend? het motormanagement probeert verschillen die er zijn per cilinder ( inspuitvariaties, compressie etc) op te vangen door de éné injector meer te laten inspuiten dan de andere waar dat nodig is zodat de kracht over de vier cilinders gelijk is. Dit zegt in wezen niets over de versuivers maar geeft wel een indicatie. Bij stationair toerental zijn de genoemde verschillen het grootste. Het getal dat je ziet is de afwijking van het gemiddelde. Er is één cilinder die de nulmeting aangeeft en het totaal vormt nul daar het over de gemiddelde afwijking gaat. beter uitgelegt door Gerrit http://www.gerritspeek.nl/vag-com_verstuivers.html
  10. evertt

    Verstuivers bekijken

    Geachte, Ik heb volgens de website van Gerrit Speek bij mijn onderhoud mijn verstuivers eens bekeken. de waarden gaan stillaan naar 1, kan dit door iemand beoordeeld worden?? maw zijn deze afwijkingen binnen de grenzen of wordt het stillaan een probleem? Ik heb een nieuwe wagen bekeken en die zatten rond de 0.3 log vw 27-5-2010.doc alvast bedank voor hulp
  11. Hallo forumleden, Ja, even uit geweest in verband met moeilijke examens. Maar ondertussen stond mijn kilometerteller te blinken op 120000km dus distributieriem. Nu ja het meest van mijn onderhoud doe ik gewoon zelf, is leuk en je spaart een paar centjes uit. Maar voor de distributieriem is er zo iets tussen de oren hé! Alé voor een diesel dan toch. Ik heb ook de hulpstukken niet om de boel vast te zetten, en zal het eerlijk toegeven neem het risico niet. Dus op zoek naar mensen die daar wel bedreven in zijn. Ik woon vlak naast een reuzeverdeler, als je daar binnenkomt en je zegt dat je het onderhoud zelf doet dan valt die meute van 10 man die daar achter de toonbank staan te nietsen allemaal flauw! Dus ik wou iets zoeken waar ik mij thuis voelde. Ik woon in Antwerpen dus het noorden van Nederland leek mij net iets te ver. Op deze site of de TDI club (weet ik niet meer) ben ik dan de reclame van VAGtechniek tegengekomen. Op hun website gaan zien, pakketten om je onderhoud zelf te doen, onderdelen die je naar keuze zelf kunt inbouwen of laten inbouwen. Dus deze mensen werken met passie en begrijpen dat je een deel zelf doet aan je wagen! Dus even een datum geprikt en er naar toe! Moet zeggen is SUPPER meegevallen een echte aanrader! Vriendelijk, behulpzaam, nette werkplaat, goed materiaal, het kan niet beter. Distributieriem is vervangen zoals het hoort (een beetje volgens de normen van de vliegtuigindustrie maw ook alle bouten en de pomp en de spanrollen) Mijn probleem waar ik al maanden mee worstelde over de zwarte dieselfilter is opgelost. Zolang hij niet te vet is, is dit normaal, oef! Dus geen tandempomp te vervangen bij gevolg nog wat centjes over. Dus kon ik aan Lucas vragen om even de EGR klep te dichten via de software en heeft hij er ineens een update van het motormanagementprogramma uitgevoerd. Rijdt mijn autootje nu super! Nog nooit zo goed gereden, het is een plezier om rond te tuffen. Ik ben blij!! Één klein psje als je van België komt centjes meenemen. Zal ik volgende keer ook doen. Veel succes Vagtechniek
  12. Dank alvast, Er zit inderdaad een T20 maar heb daar al geprobeerd en helpt niet. Durf deze ook niet te vewijderen naar analogie met verwijderen van cilinder bij de 3bg
  13. forumcollega’s, Ik heb een probleempje met de klink van de linkerachterdeur van mijn 3c. Het vaste gedeelte van deze klink zit los. Het gekleurde afdekplaatje gaat er makkelijk af met het klepje aan de onderzijde. Maar daarachter zit een metalen afdekplaatje. Dit plaatje zit los. Is er iemand die weet hoe ik dit terug vast kan zetten, van buiten uit zijn natuurlijk geen bevestigingsschroeven te vinden.
  14. Ja dank U, Ik heb hem laten uitlezen, geen foutmeldingen. De banden zijn vervangen. Ik voel nu geen trillingen meer, dus afwachten maar als het wat kouder wordt. Het leek erop dat hij er dan meer last van had. Als het niet meer voorkomt des te beter. Cat heb ik niet dus dat kan het zeker niet zijn.
  15. Kilometerstand was gevraagd? 107000Km Turbo is nog perfect, Het zou vrij algemeen moeten voorkomen en zou geen kwaad kunnen. Ik ga er in ieder geval niet naar op zoek. Volgens de garage was er een kapje (voor op de luchtinlaat of filter) te koop om het te onderdrukken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden