Ga naar inhoud
  • 0

Galaxy S2 Bluetooth.


dim70

Vraag

Hallo mensen,

 

Ik heb mijn Samsung Galaxy S2 een update gegeven naar Android 4.0 sindsdien krijg ik hem niet meer aangemeld op mijn premium carkit (origineel VW), hij geeft aan dat de Galaxy niet compatible is. :(

Heeft iemand een idee of hier iets aan te doen valt?

 

Groetjes Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi Dre, bedankt voor je tip maar helaas werkt dit ook niet!

 

Denk toch echt dat het te maken heeft met de update van Android naar 4.0, ze zullen wel weer een verandering hebben doorgevoerd waar de premium carkit niet mee overweg kan :angry:

Voorlopig maar weer met de headset werken...

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi Guy's.

 

@Mathijs, android 4.0 geinstalleerd via Kies van Samsung is volgens mij vorige week Ge-released.

Begrijp dat er nu Bluetooth 3.0 geïnstalleerd is, misschien dat dit het probleem is.

 

@Robi, van alles geprobeerd maar zonder resultaat.

Telefoon laten zoeken naar Bluetooth device maar hij vind niks, andersom ziet de Premium carkit wel de Galaxy 2, ga aanmelden en dan komt de tekst " Phone is not compatible"

normaal krijg je een pincode te zien, dit gebeurd dus totaal niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat is wel heel raar dan.. want me broertje probeert al sinds 1 maart die update te krijgen, maar constant zegt die dat het de laatste firmware is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dat is wel heel raar dan.. want me broertje probeert al sinds 1 maart die update te krijgen, maar constant zegt die dat het de laatste firmware is.

Komt wel vaker voor bij toestellen gekocht in het buitenland.

 

De S krijgt geen update, de S2 wel. Het namelijk zelf de S.

Correct me if i'm wrong..............

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dat is wel heel raar dan.. want me broertje probeert al sinds 1 maart die update te krijgen, maar constant zegt die dat het de laatste firmware is.

Komt wel vaker voor bij toestellen gekocht in het buitenland.

 

De S krijgt geen update, de S2 wel. Het namelijk zelf de S.

Correct me if i'm wrong..............

 

Ik heb het ook over de S2 =p, denk je dat wij niet zo'n telefoon kunnen betalen ofzo!! :mrgreen: , nee grapje.

 

Vind wel raar dat het zo lang duurt met die update voor de s2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had ik maar nooit ge-update naar 2.3.6, sindsdien reboot de S2 heel soms zomaar en als de batterij vol is gaat die minder lang mee dan dat die eerst deed, kut Samsung laat is die 4.0 uitkomen voor de S2 :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb nu android 4.0.3 via Samsung kies ge-upload in mijn galaxy, nog steeds incompatibel volgens de premium en niet aan te melden.

 

Weet iemand de standaard pincode die de premium uitdeelt of wijzigd dit per aanmelding?

 

Groet Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

De codes kunnen erg veschillen...

 

Bij mij geeft de module (5N0 035 730 D) altijd 4 groepen van 4 cijfers, bv 2222 3333 4444 5555.

 

1234 is typisch de code voor de Skoda module (1Z0 035 729 x)

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Matthijs,

 

Ja dat heb ik zeker maar zonder resultaat, vrees dat de upgrade naar Bluetooth 3.0 (in android 4.0) geen goed heeft gedaan!

Het is wel raar dat toen ik het toestel net had gekocht deze zonder problemen aanmeldde op de Premium en zelfs het telefoonboek werkte op mijn RNS510.

 

:?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben er inmiddels achter waarom het niet meer werkt, let op heren voordat je update naar Android 4.0!!!

In de laatste versie is geen rSap meer verwerkt (dit zat in de 2.3.6 wel maar door een andere leverancier dan Samsung verwerkt).

In de nieuwe android 4.0 is dit niet meer het geval en zal je je Galaxy moeten rooten om vervolgens "Bluetooth sim access profile" en "Bluetooth sim access install" te installeren.

Hierna moet het volgens de kenners weer werken!!

 

Ik ga er mee aan de slag en laat mijn bevindingen weten aan jullie!

 

Groeten.

 

UPDATE: het werkt zoals boven beschreven, premium maakt nu zonder problemen weer contact.

Heb wel de Galaxy moeten "rooten" (soort jailbraik). Dit ging niet zonder slag of stoot helaas, was er wel een halve dag aan kwijt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan je ook vertellen hoe je je Galaxy hebt geroot? Ik heb het op een paar manieren geprobeerd, maar het is me nog niet gelukt. Heb je het bijvoorbeeld met 'odin' gedaan? Misschien heb je een paar nuttige links naar instructies of instructie-video's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Keimpe,

 

Ik heb inderdaad Odin gebruikt, de software is tegen betaling in de App. store op je Samsung te krijgen.

 

Rooten van de S2 kan je beter even opzoeken via google, er staan heel veel manieren op over hoe en wat, zo heb ik het ook gedaan!

 

Suc6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is me uiteindelijk gelukt om op een andere PC m.b.v. Odin de vorige ROM (2.3.6) terug te zetten. Door mijn rootpogingen kon ik he-le-maal niets meer met de telefoon. Nu kan ik weer Exchange mail ophalen en verzenden en Bluetoothen in de auto. En ik ben blij toe, want ik vond die Android 4 een beetje tegenvallen. Moest er in ieder geval erg aan wennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb vandaag mijn samsung note ook upgraded naar 4.03 en wou ook geen contact meer maken met de carkit.

Na wat zoeken op het net kwam ik dit tegen.

http://forum.android-rsap.com/viewtopic.php?f=32&t=390

Na gedaan te hebben wat hier verteld wordt werkt de telefoon weer op de carkit.

Heb van dit programma Bluetooth SIM Access de trial gedownload, maar even kijken of het blijft werken.

Anders maar even de betaal versie installeren.

Dit alles gedaan zonder de telefoon te rooten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo mensen,

 

Inmiddels ben ik al weer een maandje of 2 in het bezit van de Galaxy S3, deze had natuurlijk ook geen rSap en werkte niet op mijn Premium carkit.

Heb sinds afgelopen week de laatste firmware gedownload op mijn S3 en deze doet het dus weer volledig op mijn Premium.

Waarschijnlijk hebben ze bij samsung het licht gezien en toch besloten weer rSap in Android 4.0.4 te verwerken.

 

Was al op zoek naar een andere Premium module voor rode FIS, dit is nu gelukkig niet meer nodig!!

 

Groetjes Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden