Ga naar inhoud
  • 0

SOLAR acculaders


zwerfkei

Vraag

Heeft iemand ervaring met druppelladers op zonne energie?

 

bijvoorbeeld:

http://www.c-device-europe.com/vertalen/auto-accu-zonnelader-p-124.html?osCsid=700471303a66882ac38d6385b04d52a4

http://shop.strato.com/epages/61325559.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61325559/Products/300A001

http://www.4vrijetijd.nl/solar-acculader-p-4894.html

 

ze schijnen ook goedkoop aangeboden te worden bij de kijkshop en de action...

http://www.kijkshop.nl/product/23678/5068-5571-5572/vrije-tijd/auto/accessoires/proplus-accu-druppellader/

 

opgegeven vermogen lijken te liggen tussen 50 en 185 mA bij 12V spanning, afhankelijk van model en weertype.

 

Het concept lijkt me ideaal: gewoon paneeltje op het dashboard leggen en de stekker in de aansteker en je hebt nooit meer een lege accu. (wat ik nogal vaak heb)

Maar werkt het ook zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Auto raam heeft een rendement verlies op het paneel van meer dan 50%.... denk dat het te mooi is om waar te zijn

 

 

amorf heeft het beste rendement (en is goedkoop) in dit soort situaties, zoals je zak rekenmachine.

maar gemiddelde opbrengst in de winter is nog geen 1x het opgegeven vermogen van het paneel.. en dan nog -50%.. dus <1 amp laden zou je een <24wph paneel nodig hebben, achter het raam geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het gaat alleen om het op peil houden van de spanning, niet het feitelijke opladen.

Is 50 mA hiervoor onvoldoende?

 

2e punt: Enige kleine nadeel is, dat in de meeste auto's de sigarettenaanseteker over het contactslot is aangesloten. En dat er dus in veel gevallen een aparte draad naar de accu moet worden aangelegd. (afhankelijk van het type auto is dat makkelijk of moeilijker). Is dit bij de Passat 3B ook het geval?

 

In dit geval is een mogelijkheid hem aan te sluiten op een plus van de interieurverlichting, welke niet via het contact wordt afgesloten. Is dit redelijk te doen? Misschien via deze een contactje op maat te maken bij het dashboard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je moet toch wat als je steeds met een lege accu staat...

 

als je dit moet geloven werkt het wel.

http://reviews.conrad.nl/7866-nl_nl/855950/icp-solar-technologies-icp-solar-accu-lader-se-150-reviews/reviews.htm

 

Zou toch jammer zijn om zo'n techniek ongebruikt te laten, alleen omdat het nog niet zo bekend is.

Waarom hebben nieuwe auto's eigenlijk geen zonnepaneel in het dashboard? Is toch gratis energie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

webasto heeft het een tijd gemaakt voor bmw in het dakluik, maar vraag was gewoon te weinig.

Maar als je steeds met een lege accu staat zou ik deze eens laten nameten. misschien slechte cel.

Het is dus niet een kwestie van bij houden maar ook bijladen bij jou.

 

De veroudering van dit type zonnen cellen is zo snel dat een auto merk er zich niet aan bindt.

Systeem van webasto was/ is beter maar bedoelt om de auto te ventileren tijdens warme dagen.

 

ga gerust je gang maar denk dat je er een stuk meer nodig heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Benzine 1.6. Ik rijd eigenlijk te weinig om deze accu op peil te houden.

Ik maak al bewust ritjes tussendoor, alleen voor de accu. Dat is eigenlijk niet mn bedoeling, ik heb deze auto misschien 1 a 2x per week nodig.

 

Vandaar dat ik nu een Solar druppellader heb gekocht.

ProPlus voor 15 euro bij de kijkshop

http://www.kijkshop.nl/product/23678/5068-5571-5572/vrije-tijd/auto/accessoires/proplus-accu-druppellader/

 

Piekvermogen 1,5W ( 85-100 mA )

Optimaal voltage 17,5 V

 

Volgens de manual van de auto werkt de sigarettenaansteker buiten het contactslot om, dus als alles werkt wordt er nu stroom geleverd aan de accu.

Er kan natuurlijk van alles misgaan, te beginnen met dat mijn aansteker niet meer werkt (de aansteker zelf is zoek) of dat de stroom weglekt.

 

De tijd zal het leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

[ UPDATE ]

 

gebruikservaring van bovenstaande kijkshop solar acculader: dit is de oplossing van mijn accuprobleem. Afgelopen koude weken heb ik steeds kunnen starten, ook als ik de auto meer dan 1 week niet heb gebruikt. Continu de lader op het dashboard, voor het starten afkoppelen en in het vakje van de deur, en ik kan starten.

Ik weet zeker dat ik zonder deze lader na 1 week stil sta, van de herfst heb ik het eerst even zonder geprobeerd, maar zodra het weer vochtig word en de temp onder de 10 dan is de accu zo leeg.

 

Het raampje van het rechterportier gaat snachts ook wel eens spontaan open, kent iemand dit probleem? (ook vooral bij vochtig weer, de laatste tijd heb ik er geen last meer van)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ook zo'n ding voor accu in aanhanger.

Als druppellader voor een goede accu werken die dingen wel. Ook die van de action.

 

Als je echter een rotte accu hebt of een (stille,stiekeme) stroomverbruiker dan kun je het wel schudden. En je ruit moet schoon blijven. Sneeuw of ijs erop werkt natuurlijk niet. Net als in de schaduw parkeren. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het raampje van het rechterportier gaat snachts ook wel eens spontaan open, kent iemand dit probleem? (ook vooral bij vochtig weer, de laatste tijd heb ik er geen last meer van)

 

geen last van vocht onder de stoel? misschien wat vocht problemen met de comfort module.

 

mooi dat de zonnepaneel werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden