Ga naar inhoud
  • 0

lendesteun bestuurdersstoel


hmbais

Vraag

Kan iemand mij iets vertellen over de bestuurdersstoel. Er zit een electrische lendesteun in, maar bij mij werkt die niet echt. Het motortje draait wel, en ik voel iets bewegen, maar het lijkt alleen van onder naar boven. Alsof de steun niet naar buiten komt.

 

Is dit een vaker gehoord euvel en is dit makkelijk te verhelpen?

 

groet, Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In bepaalde stand, ver naar onder/boven, werkt voor/achter niet c.q. voel je dat niet bewegen. probeer hem eens in een middenstand en kijk dan of ie naar voor achter gaat. Als je er lang mee speelt tijdens het rijden stopt ie bij mij er weleens mee, maar de volgende rit werkt eea gewoon weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Komt ook niet naar voren, gaat alleen van onder naar boven en andersom, hij vult de holte in je onderrug op. Bij iedereen zit die holte op een andere plaats vandaar dat je hem kan verplaatsen.

Als je geen of nauwelijks effect bemerkt staat je rugleuning waarschijnlijk veel te ver naar achteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is t niet hoor. Ik zit redelijk rechtop. Ik heb inmiddels de onderkant van de bekleding los. Met mijn hand kan ik de steun op en neer voelen gaan. Verder voel ik niks. Weet iemand of ik de bekleding zo naar boven kan schuiven? Zit de verwarming aan het alcantara vast of aan de "stoel"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry weet niet hoe ik foto's tussen de text krijg, dus mijn volgende bericht..

 

Als ik dan de stoel helemaal achterover laat zakken, kan ik tussen de bekleding en het frame kijken.

Ik zie daar een zwart geraamte met glimmende onderkant, (de lendesteun) die langs de geleiderstaafjes op en neer schuift. Het is dus niks wat opblaast ofzo.

Mijn gevoel zegt dat de geleiders inclusief steun kantelen wat het gevoel geeft dat de steun naar voren komt.

Iemand tips hoe dit zit??

 

Alvast bedankt.. Hans

post-15870-1423826851,7477_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem is opgelost. Aan de rechterkant van de stoel zit een motortje met een trommeltje en kabel.

Het trommeltje was inwendig volledig verpulvert. Op de sloop een nieuwe stoel op de kop kunnen tikken en morgen trommeltje overzeten. Indien behoefte, kan ik foto's plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ha,

 

Ik ben sinds 1,5 maand de trotse bezitter van een 3C en van de week begaf de electrische lendesteun het. Hij maakt een klikkend geluid, maar er beweegt helemaal niks meer. Het lijkt op het geluid van een tandwieltje dat niet goed meer " pakt ". Zou dit dat betreffende trommeltje kunnen zijn?

 

Ik zou graag gebruik maken van je aanbod om een paar foto's te plaatsen zodat ik weet waar ik naar moet zoeken.

 

Alvast bedankt! Remco

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ha,

 

Ik ben sinds 1,5 maand de trotse bezitter van een 3C en van de week begaf de electrische lendesteun het. Hij maakt een klikkend geluid, maar er beweegt helemaal niks meer. Het lijkt op het geluid van een tandwieltje dat niet goed meer " pakt ". Zou dit dat betreffende trommeltje kunnen zijn?

 

Ik zou graag gebruik maken van je aanbod om een paar foto's te plaatsen zodat ik weet waar ik naar moet zoeken.

 

Alvast bedankt! Remco

 

Sinds gisteren hier ook...

Ik wou de lendesteun electrisch verstellen (knopjes boven/beneden bedienen) toen ik ineens een -KNAL- hoorde en de steun weg voelde zakken.

Het motortje hoor ik nog zoemen tijdens de bediening, voor de rest werkt het niet meer.

Alleen als ik de knopjes voor/achter bedien werkt er enigszins nog iets.

 

Moet hiervoor de hele stoel uit elkaar? Iemand die zich er al aan heeft gewaagd, en een KB artikel gemaakt heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden